Jupiter Media opublikowała raport, który nie napawa optymizmem... ale jak już zauważyliśmy we wcześniejszych dyskusjach, niechęc do płatnego internetu wynika z faktu, że jest to rzadkość. Im więcej serwisów będzie się komercjalizowało, tym mniej będzie wyboru.
Jak już kiedyś wspomniałem: "mas trzeba słuchać, ale decyzje biznesowe podejmować na podstawie faktów i własnych potrzeb, nie ich zdania"
666666; padding-left:5px;">
Europejscy Internauci - jacy są?
Opr.: Anna Wasilewska-Śpioch
http://www.weinfo.pl/news.php?lp=2947
Badania pokazują, że Europejczycy dość sceptycznie podchodzą do opłat za treści pobierane z Internetu - do końca roku 2002 będzie za nie płacić tylko 10% mieszkańców naszego kontynentu. Co więcej, aż 40% nie zamierza za nie płacić również w przyszłości. Spośród osób akceptujących opłaty największy odsetek stanowią ci, którzy chcą płacić za...
pliki muzyczne - 23%. Natomiast 17% ankietowanych gotowych jest płacić za pliki wideo, a 16% - co wydaje się liczbą zaskakująco dużą - za dostęp do aktualnych informacji oraz archiwów. Blisko połowa spośród 140 mln funtów, kóre Europejczycy wydali w tym roku na treści dostarczane przez Internet, trafiły do kieszeni firm dystrybuujących pornografię.
Raport Jupiter Media może napawać optymizmem firmy prowadzące sklepy internetowe. Co czwarty Europejczyk kupił coś w Sieci, z czego co drugi przyznaje, że były to zakupy przed wizytą w Internecie nieplanowane.