Telewizja kopiuje Internet

środa, 16 październik 02, 19:11

Krótka rozmowa o reklamowaniu stron www w telewizji – przykłady aktualnie stosowanych rozwiązań i kilka pomysłów na przyszłość.

P.Majewski napisał/a na Merytorium.pl dnia 2002-10-16 17:11:27:

Pierwszy raz słyszę w Polsce, aby telewizja kopiowała internet. Do tej pory było odwrotnie.

666666; padding-left:5px;">Debiut nowej formy reklamy - Pop up Toyoty w Cyfrze +
http://www.mediarun.pl

Pierwsza w Polsce emisja Pop up telewizyjnego - debiut nowej formy reklamy na polskim rynku. 4 września w trakcie emisji spotu reklamowego Toyoty Corolli Tsport na CANAL+ został po raz pierwszy w Polsce wyemitowany POP UP telewizyjny.

Na ekranie telewizorów abonentów CYFRY+ pojawiło się interaktywne okienko zachęcające do zapoznania się z dodatkowymi informacjami na temat produktu. Po naciśnięciu przycisku „OK” na pilotach dekoderów zainteresowani abonenci mogli zapoznać się z informacjami umieszczonymi na stronach interaktywnego Magazynu+.

Dzięki możliwościom telewizji cyfrowej CYFRA+ mogła zaoferować abonentom i reklamodawcom usługę znaną do tej pory w Polsce jedynie użytkownikom internetu. Komercyjny pop up telewizyjny już od kilku lat jest znany i powszechnie wykorzystywany we Francji.

Reklamodawcy dosyć szybko dostrzegli tam potencjał, jaki niesie ze sobą możliwość bezpośredniego informacyjnego wsparcia przekazu reklamowego. Oprócz zastosowania komercyjnego pop up ma w założeniu funkcjonować jako nowe narzędzie komunikacji CYFRY+ z Abonentem.

(...)

Nowa forma reklamy spotyka się z coraz większym zainteresowaniem ze strony reklamodawców. W dobie rozwoju telewizji cyfrowej w Polsce POP
UP telewizyjny powinien wkrótce stać się popularnym narzędziem komunikacji marketingowej.

Spoty reklamowe z POP UP-em są dostępne tylko w ofercie At Media – Domu Sprzedaży Kanałów Tematycznych.

At Media wychodząc naprzeciw potrzebom klientów reklamowych przygotowuje niestandardowe propozycje reklamowe z jakimi klienci nie mogą się spotkać w innych stacjach telewizyjnych. Oprócz pop up klient może liczyć na ciekawy sponsoring, cross promocję kanału i produktu, konkursy, reklamę na stronach www oraz inne niestandardowe formy reklamy, które już w najbliższym czasie zaskoczą rynek.


Przy okazji tego przykładu, przyszedł mi do głowy pewien pomysł. Jeśli pop-up wyskakuje nam po załadowaniu się strony, jest to dosyć zwykłe działanie... ale może połączyć pop-up z reklamą na stronie (od bannera do text ad). Po najechaniu myszką na reklamę otwiera się Pop-up:

1 jeśli chcesz dowiedzieć się więziej
lub
2 od razu więcej informacji o ofercie.

Technicznie nie powinno być problemu. Czytaj na Forum Merytorium.pl