Płatne newsy na podstawie Reporter.pl

czwartek, 3 kwiecień 03, 00:13

Dlaczego próba wprowadzenia opłat za korzystanie z serwisu Dziennik Internautów skończyła się niepowodzeniem? Czy wina leży po stronie kiepskiej oferty czy też złego marketingu?

P.Majewski napisał/a na Merytorium.pl dnia 2003-04-02 22:13:44:

W dyskusji , K. Gontarek (właścicel WE) wspomniał o sytuacji Web.Reporter.pl.

Przypominam, że Dariusz Majgier wprowadził opłaty za newsy w Reporterze.

Oto spostrzeżenia Krzyśka:

666666; padding-left:5px;">Dzis po poludniu dla porownania ten sam tekst dodalem w Reporterze liczac na pewne zniechecenie jego uzytkownikow wprowadzeniem platnego dostepu Efekty sa nastepujace: 7 klikniec, liczba prenumeratorow od godz. 14 wzrosla o 1 adres.

Zauwazylem tez, ze od poludnia w Reporterze zniknal wskaznik osob aktualnie ogladajacych newsy. Podejrzewam, ze spowodowane to zostalo drastycznie malejaca ich liczba. Obserwowalem liczbe osob ogladajacych WebNewsy co 1-2 godziny, o roznych porach dnia od soboty. Z poczatku bylo to okolo 80-90 osob niezaleznie od pory dnia. W poniedzialek rano nadal bylo ok 80 osob, natomiast po poludniu juz tylko ok 50 osob. Dzis rano, ok 9.00 zdazylem zanotowac liczbe 25-26 osob, a potem wskaznik zniknal.

Osobiscie wydaje mi sie, ze nasze espoleczenstwo nie jest jeszcze przygotowane na taki krok, stad ten spadek ogladalnosci WebNews. Jednak zycze Darkowi Majgierowi jak najlepiej, w koncu nie kazdego stac na to by byc instytucja charytatywna. Zdaje sie, ze zaczynam wychodzic poza ramy tego tematu, wiec juz koncze



Obserwowałem i upadek "WebNEWS Biznes" - bodajże pierwszego płatnego biuletynu reportera.pl

Teraz obserwiuję start płatnego WebNEWS i mam mieszanie uczucia.

Nie pamiętam dobrze strony promującej WebNEWS Biznes ale pamiętam iż Dariusz na pewno tam nie sprzedawał w moim rozumieniu. Strona informująca o płatności... informowała a powinna sprzedawać.

Obecnie jest trochę lepiej, pojawiła się: "garść powodów, dla których warto zamówić pełny dostęp do serwisu:" ale moim zdaniem to zdecydowanie za mało aby brać pieniądze za dostęp do serwisu i nie pogrzebać projektu.

Tutaj potrzebny jest hard selling... a z dawnych kontaktów z Dariuszem wiem, że jest ona za bardzo dziennikarzem aby się na coś takiego zdecydować.

Brzmi to jak sąd, ale to jest realna rzeczywistość. Albo będziemy sprzedawać albo informować. Tylko, że klienci na ogół są mało racjonalni a tylko do takich na prawdę trafia informowanie.

Dodam tylko, że nowa wersja mojej oferty (w trakcie wdrażania) to:
- specjalne badanie potrzeb moich klientów z pomocą pewnego psychologicznego schematu.
- kilkunastostronnicowy raport "Entrepreneurs - General" z http://www.thewordsthatsell.com za ktory zapłaciłem 28 dolarów, a który... potwierdził całkowicie wynik mojego badania.
- 9 stron A4 tekstu oferty.
- wpierających sprzedaż.

... i system PMtracker badający na bieżąco skuteczność tej oferty i pozwalający mi ją ulepszać. 4me.pl ma już ten system, wkrótce udostpęnię go w ofercie na stronach.


Zobaczymy co się stanie z WebNEWS. Na pewno nie byłoby dobrze, gdyby projekt upadł... ale odpuszczenie hard sellingu to odpuszczenie biznesu. W końcu Dariusz chce w sumie 156 zlotych za rok abonamentu. To nie jest tyle, żeby masy się rzuciły na ofertę bez sprzedawania. Czytaj na Forum Merytorium.pl