Jak zwracać się do klienta?

niedziela, 30 marzec 03, 22:36

Jak zwracać się do klientów, aby sprawiać dobre wrażenie i jednocześnie nie przesadzić z bezpośredniością? Jak ujednolicić formę treści oferty na stronie WWW i późniejszych kontaktów z klientem?

Mateusz Chłodnicki napisał/a na Merytorium.pl dnia 2003-03-30 16:11:10:

Chcialbym poruszyc dosc istotna kwestie zwiazana z kontaktem z Klientami. Jestem zwolennikiem tworzenia wizerunku firmy jako przyjaznej Klientom, spelniajacej ich wymagania, pomocnej i 'przyjacielskiej'. Nie lubie osobiscie sformulowan na stronach firm, ktore zwracaja sie do Klientow poprzez zwroty: "u nas moga Panstwo... oferujemy Panstwu..." itp.. Oczywiscie w niektorych przypadkach jest to uzasadnione.

W ofercie na stronie internetowej zwracam sie do Klientow poprzez 'Ciebie, Tobie, mozesz, aktywuj, uruchom, przetestuj' itp. lub w formie bezposobowej "Mozna przestestowac"...

Tutaj nie ma problemu, problem pojawia sie w korespondencji mailowej. Z oczywistych przyczyn, gdy Klient pisze w jakiejs sprawie, nie mozna od razu przejsc 'per Ty' i zwracac sie do niego tak samo jak w ofercie. I tutaj wlasnie pojawia sie pewien problem w spojnosci przekazu. Bo z jednej stronie oferta jest skierowana bardziej bezposrednio, a z drugiej juz sam kontakt jest bardziej chlodny i formalny. Czy istnieje jakis zloty srodek?

Jak zwracac sie do Klientow aby sprawiac dobre wrazenie i jednoczesnie nie przesadzic z bezposrednioscia? Jak ujednolicic forme tresci oferty na stronie WWW i pozniejszych kontaktow z Klientem? Czytaj na Forum Merytorium.pl