Personalizacja e-mailingu podstawą wysokiej skuteczności

sobota, 10 sierpień 02, 11:46

Firma Yesmail przeprowadziła badania skuteczności ok. 90 mln e-maili reklamowych. Wyniki pomogły w wyznaczeniu kryterów targetowania, które umożliwiają znaczne podniesienie efektywności promocji.

P.Majewski napisał/a na Merytorium.pl dnia 2002-08-10 16:36:40:

, MediaRun

666666; padding-left:5px;">Poziom odpowiedzi na listy wysyłane podczas kampanii e-mailingowych osiąga średni poziom 4,7 proc. Według raportu firmy Yesmail, która przeprowadziła obszerne badania skuteczności e-mailingu...

po wprowadzeniu 3 elementów personalizacji i targetingu, odsetek odpowiedzi na e-mailing osiąga średni pułap 7 proc.

Uwzględnienie większej liczby elementów personalizacji dodatkowo zwiększa skuteczność kampanii.

Specjaliści z firmy Yesmail zbadali skuteczność ok. 90 milionów elektronicznych listów reklamowych. Wykazano, że podstawowymi kryteriami personalizacji i targetingu elektronicznych listów reklamowych są wiek respondenta, imię i nazwisko, płeć, zainteresowania, historia zakupów oraz preferencje dotyczące formatu listów reklamowych.

Uwzględnienie wszystkich tych elementów podczas realizacji kampanii może zwiększyć poziom odpowiedzi z 4,7 do 14,8%. Ponadto, zastosowanie technik personalizacji zmniejsza ryzyko rezygnacji konsumenta z subskrypcji z 0,7% do 0,2%.

Jednak pozyskanie danych umożliwiających personalizację nie jest zadaniem prostym. Specjaliści z firmy Yesmail ostrzegają marketerów przed zadawaniem konsumentom zbyt wielu pytań, co często kończy się rezygnacją z komunikacji z firmą. Autorzy raportu wskazują również na konieczność informowania odbiorców kampanii, w jaki sposób będą wykorzystywane ich dane.

Opr: P. Stefański
Źródło: Yesmail, Moder Marketing


Wskazówka: aby uzyskać dokładniejsze dane od klienta nie wolno go o nie prosić w pierwszym formularzu.

1. Najpierw pytamy o e-mail + ew imię. Zapisujemy te dane w bazie i już mamy kontakt z klientem.

2. Aby uzyskać większą liczbę danych możemy od razu zaproponować wypełnienie dokładniejszej ankiety, lub poprosić o to w liście powitalnym.

Upominek znacznie zwiększy prawdopodobieństwo sukcesu.

Długie formularze nie są dobrym rozwiązaniem. Lepiej rozbić je na kilka kroków. W ten sposób, gdy już klient rozpocznie proces przechodząc do drugiego formularza, istnieja mniejsza szansa, że zrezygnuje.

Odradzam jednak więcej niż 4 formularze. Optymalnie powinny być to 3 kroki. Dane osobowe (adres, telefon, nazwisko) najlepiej zebrać na samym końcu, bo ich podawanie budzi najwięcej wątpliwości.

Naturalnie im więcej system zapamięta po drodze, tym lepiej dla nas. Czytaj na Forum Merytorium.pl

Poprzedni