Liberalizm reklamowy dociera również do nas

poniedziałek, 10 czerwiec 02, 13:55

Reklamy w serwisach internetowych przyjmują coraz to nowe twarze. Jak nowe rozwiazania będa się miały do polskich wymagań? Czy nowe formy promocji odniosą pożądany skutek?

P.Majewski napisał/a na Merytorium.pl dnia 2002-06-10 10:43:44:

Fragment udzielonego niedawno wywiadu:

666666; padding-left:5px;">Najnowsze formy reklamy (Interstitials, tak przynajmniej przekonują serwisy) mogą przecież być zbyt innowacyjne jak na polskie realia.


Nie sądzę aby określenie "zbyt innowacyjne" było w przypadku reklamy zasadne. Internauci korzystają w dużym stopniu z serwisów zagranicznych i tam spotykają często reklamy, które lada dzień pojawią się w Polsce. Polska jednak różni się od zachodu tym, że to serwisy przejawiają większy konserwatyzm w kwestii reklamy. Trudno jest spotkać jeżdżące po ekranie samochody (kampania na Yahoo!). Z drugiej strony tło wytapetowane logo reklamodawcy pokazał nam już Onet w związku z promocją banku Inteligo - uważam to za jeden z ciekawszych, skuteczniejszych i niekonfliktowych sposobów na budowanie świadomości marki.

------------

A jednak konserwatyzm zaczyna słabnąć. Nie jest również zdziwieniem, że to Onet.pl staje się tym najbardziej liberalnym z wielkich. Watermark to już coś normalnego.

Napisałem o tym, że nie spotkamy jeżdżących po ekranie samochodów, ale nie spodziewałem się, że Onet założy "pończochy PLUS GSM" (nowa pełnoekranowa reklama na http://www.onet.pl). Widziałem już półprzeźroczyste reklamy na stronach PAP, ale nie na cały ekran.

Nie jestem zdegustowany, bo na stałym łaczu wszystko załadowało się szybko. Zastanawiam się, czy użytkownik z modemem też to zobaczy i jak bardzo go szlag trafi. Czytaj na Forum Merytorium.pl