Dlaczego mi się nie udało? - Linki tekstowe na gazeta.pl

poniedziałek, 19 kwiecień 04, 14:03

Jeśli planujesz promować swoją witrynę lub firmę przy użyciu linków sponsorowanych, koniecznie przeczytaj tę dyskusję. Ta dyskusja pozwoli Ci uniknąć porażki.

TomaszW napisał/a na Merytorium.pl dnia 2004-04-19 10:02:22:

Witam,
jakiś czas temu gazeta.pl wprowadziała nową formę reklamy:
Tekstowy link sponsorowany na forum.

szczegóły techniczne są dostępne pod adresem:




Chciałem się podzielić z Wami moimi doświadczeniami z przeprowadzonych 'kampanii'.


I. Tworzenie linków - przygotowanie sloganów.

Prowadzę firmę zajmującą się tworzeniem opramowania na zamówienie.
Strona jest pod adresem

Stwierdziłem, że być może dobrym pomysłem będzie zareklamowanie
swoich usług na forum 'Biznes'.

Zacząłem więc od wymyślania sloganu, który miał zachęcić do kliknięcia.
Po krótkim zastanowieniu stanęło na:


Rób BIZNES z nami! - zwiększ przychód, tnij koszty i złam konkurencję! ZOBACZ...


uff - jak widać - zacząłem ostro Puszczenie oczka

Ale wziąłem sobie do serca poradnik 'Perswazyjnych reklam'.

- zwrot bezpośredni - RÓB
- aktywne słowa - zwiększ, tnij, złam
- namówienie do akcji - Zobacz
- w miarę skonkretyzowany target - a więc 'rób Biznes' na grupie Biznes.


Po kilku dniach (statystyki umieszczę później) postanowiłem zwiększyć
'siłę rażenia'. Zorientowałem się, że na forum 'Aktualności - Kraj' jest
duży ruch, więc tam postanowiłem wrzucić swój link reklamowy.

Tym razem 'skomponowałem' taki slogan:

ZNUDZONY POLITYKĄ? Rób BIZNES z nami! Jasne reguły, szybki efekt. ZOBACZ!

Liczyłem na to, że powyższe hasło zaciekawi potencjalnych użytkowników.


II. Statystyki

Forum Biznes
początek: 05-04-2004
koniec: 12-04-2004
wyświetlenia: 1209
kliknięcia: 38

Forum Aktualności
początek: 06-04-2004
koniec: 13-04-2004
wyświetlenia: 30552
kliknięcia: 70

aha - no i najważniejsze -
liczba zapytań ofertowych w tym okresie: 0 Puszczenie oczka


III. Zalety linków
hm... chyba jedyną zaletą, jaką zauważyłem - to stosunkowo duża liczba (30552) wyświetleń na forum 'Aktualności' podczas tygodnia kampanii.

IV. Wady linków tekstowych - bardzo subiektywna ocena.

1. Brak statystyk dziennych na bieżąco - tylko narastająco, tworzone
raz dziennie o 8.00

2. Slogan należy wprowadzać w trzech editach - 20 znaków, 30 znaków, 30 znaków (w czwartym edicie wprowadza się adres url podlinkowany do tekstu w 1. edicie)

Niestety, uniemożliwia to wprowadzenie dłuższych wyrazów (lub linków), gdyż potem tekst z tych editów jest sklejany tak niefortunnie, że wchodzi między nimi dodatkowa spacja.


3. Podczas publikacji linku - osłabieniem siły sloganu jest możliwość podglądnięcia adresu docelowego. Wg mnie adres docelowy powinien być maskowany.


4. Podczas tygodniowej kampanii niemożliwa jest edycja linku
(byłoby bardzo pożądane dostosowywanie sloganu np. na forum Aktualności - Kraj)


IV. Luźne uwagi zamiast wniosków końcowych.

Jak widać w moim przypadku 'cena za kliknięcie' jest droga:
forum Biznes: 0,78 zł
forum Aktual.: 0,48 zł - niższa, ale przypadkowy zapewnie target


Biorąc pod uwagę statystyki - być może dobrym pomysłem będzie:
1. umieszczenie linku na forum o dużej odwiedzalności
2. umieszczenie w treści linku adres docelowy (na zasadzie opatrzenia)


Rzeczą którą niestety zaniedbałem - było nieprzygotowanie specjalnej
strony dla użytkowników, przekierowywanych z stron forum.

Myślę, że raczej powyższe (oraz brak jakiegoś konkretnego produktu) - spowodowało zerowy efekt kampanii.


A co Wy sądzicie o tej formie reklamy?


pozdrawiam

Tomasz Czytaj na Forum Merytorium.pl