Ocena serwisu turystycznego.

wtorek, 3 luty 04, 00:00

Autorzy seriwsu o tematyce turystycznej zwrócili się o pomoc w jego rozpropagowaniu. Jednak na pierwszy ogień forumowicze wzięli ocenę samego serwisu. Nacisk położono na czas ładowania się strony.

Marcin Majchrzak napisał/a na Merytorium.pl dnia 2004-02-03 18:24:52:

Wraz z moim kolegą stworzyliśmy w ubiegłym roku serwis turystyczny Bez specjalnej wiedzy marketingowej oraz środków finansowych rozpoczęliśmy realizację projektu, którego głównym celem jest prezentowanie oraz wymiana informacji dotycząca szeroko rozumianej branży turystycznej. Staramy się nie powielać pomysłów naszych konkurentów, nie nastawiamy się na sprzedaż oferty turystycznej, a na promowanie różnego typu inicjatyw związanych z tą branżąÂ  Zdajemy sobie sprawę, że tak wyspecjalizowanych serwisów informacyjnych jest niewiele i to nasz główny atut, który pozwala odróżnić nas na tle portali turystycznych.

W ciągu niespełna 7 miesięcy funkcjonowania nawiązaliśmy współpracę z wieloma podmiotami i organizacjami turystycznymi. Częste udziały w targach turystycznych i workshopach pozwoliły nam jako "Chłopakom z zewnątrz" wejść i zaprezentować się przedstawicielom tego sektora. Zyskaliśmy wiele. Nasze relacje z turystyką nie są już wyłącznie formalne. Udało nam się ponadto nawiązać przyjazne stosunki z prasą branżową (stworzyliśmy podserwis skupiający media branżowe - ). Praktycznie wszystko zmierza w dobrym kierunku, ale....

Brakuje nam odpowiedniej wiedzy marketingowej by skutecznie wypromować i spopularyzować nasz serwis. Naszą grupę targetową stanowią zarówno przedstawiciele branży, jak i konsumenci usług turystycznych. Wszystkich wiąże jedna cecha - informacja, którą chcemy pozyskiwać z zewnątrz, porządkować a potem przekazywać zainteresowanym. Tak więc wśród zainteresowanych są przedstawiciele biur podróży, hoteli, linii lotniczych, ale także pracownicy naukowi uczelni turystycznych, studenci tychże szkół oraz w końcu podróżnicy, fascynaci i hobbiści związani z turystyką.

Codzienną porcję wiadomości zebranych wysyłamy swym zarejestrowanym użytkownikom (przykładowy mail w załączniku). Rejestracja oraz użytkowanie serwisu, korzystanie z jego zasobów jest darmowe. Pomimo kilku akcji mailingowych udało nam się pozyskać jedynie trochę ponad 200 zarejestrowanych użytkowników. A statystyki generowane przez Gemiusa nie napawają też szczególnym optymizmem.

Obejrzyjcie proszę serwis i poradżcie co i jak. Będę wdzięczny za wszelkie opinie, zwłaszcza te krytyczne.

Poniżej przysyłam jeszcze przykładową ofertę, jaką wysyłamy do potencjalnych klientów Czytaj na Forum Merytorium.pl