case study - NadMorzem.com

środa, 21 styczeń 04, 12:39

Ta analiza oferty, ale również kompozycji strony, a nawet domeny, dostarczy twórcom stron biznesowych wielu cennych wskazówek.

Miki74 napisał/a na Merytorium.pl dnia 2004-01-20 9:01:31:

Spędziłem na tej stronce kilka minut i nasuwa mi się parę konstruktywnych uwag. Co do samej oferty się nie wypowiadam, bo tu już chyba Piotr powiedział wszystko, a Ty to prawidłowo wdrożyłeś.

Przede wszystkim brawa za pomysł na biznes. Podoba mi się.

Jednak nie wszystko podoba mi się w realizacji tego pomysłu i jestem ciekaw, czy inni się ze mną zgodzą czy też postawią pod pręgierzem.

1. Domena i nazwa serwisu "Nad morzem"

Czyli nazwa rodzajowa. Coś jak "Kup meble" albo "Telefony". Są różne opinie na ten temat, ale ja popieram tych którzy mówią, że takie nazwy skazane są na wymarcie. Kto zna jakiś biznes z taką ogólną nazwą rodzajową, który odniósł sukces? Czy "Allegro" stałoby się rozpoznawalne, gdyby miało po prostu nazwę "Aukcje"? Moim zdaniem nazwa nie musi nic znaczyć, musi za to być unikalna i z czasem rozpoznawalna w danej branży. "Allegro" to dobry przykład nazwy. "Nad morzem" to niestety nie jest żadna nazwa.

2. Migające banerki

Kojarzą mi się z internetem połowy lat 90-tych. Zauważyłem u siebie, że właśnie po nich jednym rzutem oka oceniam stronę - profesjonalna biznesowa witryna czy radosna twórczość licealisty. U Ciebie bym je wszystkie usunął. Zresztą usunąłbym wszystkie ruchome elementy, poczynając od tego jeżdżącego z prawa na lewo tekstu z linkami - okropieństwo (jeśli chodzi o jeżdżenie, nie o same linki).

3. Kolorystyka strony

Użyłeś chyba wszystkich podstawowych kolorów. To niestety stała cecha amatorskich layoutów. Profesjonalny serwis powinien być spójny kolorystycznie, a im mniej dominujących kolorów tych lepiej. Zwłaszcza że u Ciebie strona może być ożywiona przez zdjęcia kurortów.

4. Właściciel strony

Niestety nie da się ukryć, że ta strona jest prowadzona przez jednego człowieka, który nawet nie ma założonej własnej działalności. Dobrze jednak że nie ukrywasz tego (dział "Kontakt"). Prawdziwy biznes musi mieć jednak właściciela - firmę z nazwą, stałym adresem, telefonem stacjonarnym i kontem bankowym. Pomyśl o tym.

5. Forma grzecznościowa

Używasz zwrotu "Państwo". "Jeżeli potrzebują Państwo kontaktu...". A może "Jeśli potrzebujesz kontaktu..."?. Mnie forma "Ty" na stronie biznesowej wcale nie razi, natomiast forma "Państwo" jest jakaś ... służalcza i drętwa.

Mam nadzieję że te uwagi przydadzą Ci się do rozwoju strony i całego biznesu. Powodzenia!

Michał Ścioch Czytaj na Forum Merytorium.pl