ppLSJ - wstępna prezentacja

poniedziałek, 3 listopad 03, 12:51

Przykład dobrego programu partnerskiego stworzonego dla pośrednika szkół językowych. Uczestnicy dyskusji oceniają go wnikliwie... i od razu do niego przystępują.

P.Majewski napisał/a na Merytorium.pl dnia 2003-11-03 19:57:41:

Stworzyłem dla mojego klienta (firma LSJ) program partnrski -> http://www.ppLSJ.com

Stworzyłem go, ponieważ jego strona http://www.SzkolyJezykowe.com okazała się wyjątkowo skuteczna. Wartość jednego odwiedzającego (tak, odwiedzającego a nie klienta) dochodzi do 12 złotych w przypadku gdy są to studenci lub osoby przed 30stką.

Uczestnictwo w ppLSJ jest BEZPŁATNE - nie ma żadnych wymuszonych opłat. Oczywiście jeśli partner zamówi plakaty lub ulotki to musi zapłacić za ich wydrukowanie, ale tej formy promocji NIE musi stosować. Dodatkowo sam może wybrać drukarnię.

Jeszcze raz to podkreślę - członkostwo, zarabianie, wypłacanie pieniędzy w ppLSJ nie wiąże się z uiszczaniem żadnych opłat.

Zadanie partnera ppLSJ to polecanie lub sprzedaż usług LSJ.


POLECANIE

Polecanie polega na skierowaniu potencjalnych klientów za pomocą bannerów, mailingów, reklam, nawet ulotek, plakatów itd. na stronę LSJ z parametrem t.

np. http://www.angielski-londyn.pl/?t=1

W tym przypadku 1 to mój numer identyfikacyjny w ppLSJ (NID). Każdy partner ma swój unikalny NID.

Jeśli internauta otworzy stronę z parametrem "t" o wartości jego NID (np. ?t=1), system zapamięta NID na komputerze klienta przez 30 dni w pliku cookie. Jeśli klient znowu otworzy stronę z tym samym NID w parametrze, system przesunie termin ważności o 30 dni licząc od momentu odwiedzenia strony.

Jeśli inny partner poleci klienta... działa system jak w cnebPoints. Opis w sekwencji mailowej.

Jeśli w ciągu 30 dni od zapisania Twojego NID klient zamówi (nie musi jeszcze płacić), Twój NID jest zapisywany w bazie danych razem z zamówieniem i już nie ma możliwości aby go usunięto. Nie ma też daty ważności.

Po złożeniu zamówienia LSJ przejmuje klienta. Zwykle zanim klient zapłaci mija trochę czasu - nawet 2 miesiące. Nie ważne kiedy klient opłaci zamówienie. Jeśli opłaci, a w bazie danych jest NID, odpowiedni partner lub partnerzy (o tym w następnym mailu) otrzymuje prowizję.

Wszystko dzięki temu, że NID partnera jest w bazie danych.

Prowizje to 4,5 - 6,45% ceny wybranego kursu (bez kosztów zakwaterowania ponieważ LSJ na nich nie zarabia). Przy najczęściej kupowanych kursach kosztujących 2,5 - 6 tys. złotych, te kilka procent to bardzo dużo pieniędzy (kilkaset złotych).

6,45% prowizji jest tylko w przypadku szkoły TLSI (pierwsza w menu). Do TLSI wyjeżdża ok. 50% wszystkich klientów.

Tak wygląda polecanie.


SPRZEDAŻ

Dajemy do dyspozycji partnerom szereg materiałów. W tym serwis LSJ i specjalny podręcznik są najważniejsze. Jeśli chcesz, możesz sprzedawać kursy. Tzn. możesz rozmawiać z potencjalnymi klientami, przedstawiać im ofertę itd. Możesz mieć własną stronę zbudowaną na podstawie strony LSJ.

Gdy klient zechce zamówić, posyłasz mu mailem/ pocztą specjalny formularz. Formularz ten klient może odesłać pocztą lub przefaksować do biura LSJ lub do Ciebie.

Jeśli Ty otrzymałeś dane klienta, wpisujesz je w specjalnym formularzu online. Klient nie musi nawet widzieć na oczy oficjalnej strony.


Program działa od strony samego systemu. Teraz pracuję nad otoczką informacyjną i kończę dokumenty. Prezentacja programu w sekwencji mailowej. Wystarczy wysłać pusty list na pplsj-preview@cneb.pl

---------
ppLSJ to zupełnie inna branża niż cnebPoints gdyby ktoś się obawiał, że zapomniałem o cnebPoints Uśmiech. Czytaj na Forum Merytorium.pl