Wiele lat temu powstała koncepcja reklamy przy okazji.
Nie tylko kojarzenie z kimś atrakcyjnym (ponętna kobieta bądź przystojny mężczyzna) czy sytuacją (uśmiechnięta rodzina), ale również na przykład piękny krajobraz lub artystyczne wykonany produkt, może wywołać pozytywne skojarzenie z czymś zupełnie nie związanym z naszą reklamą.
Na ile jest to skuteczne?
Jeśli wykorzystamy to jako prezent po udanej transakcji albo wręczymy komuś kogo lubimy z jakiejś okazji coś nieszablonowego, nawet jeśli to będzie unikatowy standard – czyli dobry alkohol, wówczas zainstalujemy w jego głowie, a także każdego kto to zobaczy – kotwicę emocjonalną.
Co to znaczy?
Określone skojarzenie czegoś zajmującego uwagę i wywołującego zainteresowanie z nami samymi, naszą firmą lub tym, na czym nam zależy.
Jest to o tyle ciekawe, że można wywołać taki efekt niskim kosztem.