Nie możesz pozwolić sobie aby Twój biznes funkcjonował bez Internetu. Mogą być różne opinie na ten temat, ale koniec końców staje na potwierdzeniu tej tezy. Oto prawdziwa historia przedsiębiorcy, który perfekcyjnie poradził sobie z prowadzeniem firmy i pogodził to z życiem prywatnym.
Nie możesz pozwolić sobie aby Twój biznes funkcjonował bez Internetu. Mogą być różne opinie na ten temat, ale koniec końców staje na potwierdzeniu tej tezy. Oto prawdziwa historia przedsiębiorcy, który perfekcyjnie poradził sobie z prowadzeniem firmy, pogodzeniem tego z życiem rodzinnym, odpoczynkiem i przyziemnymi przyjemnościami, o których większość przedsiębiorców nawet nie pamięta.
Zrobiono badania, z których wynika, że 15% respondentów nie wyobraża sobie życia bez Internetu. Uwierzysz? Przy czym aż 25% Polaków używa sieci jako narzędzie pracy, a połowa badanych przyznała, że to właśnie Internetu używa do szukania wszelkich informacji. Nie pamiętam dokładnych danych, stąd te okrągłe liczby, wiem, że pewnie ciekawiej wyglądałoby 14,92%, czy 50,33%, ale skupmy się na tym co można wywnioskować z tych badań. Te 50% mówi samo za siebie – ta ogromna liczba osób szukających informacji w Internecie powiększyła się na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat. Liczba się zmieniła, tak samo jak niektóre zasady handlu zmieniły się wraz z upływem tego samego czasu.
Masz stronę Internetową swojego sklepu, swojej firmy usługowej? Piszesz w sieci o tym co robisz, podałeś do siebie kontakt, masz stronę na portalu społecznościowym i liczysz na wiele łapek w górę? Więc zrobiłeś już pierwszy krok ku tej „tajemnej” wiedzy.
Jak widzisz nie są to trudne zasady, łatwo się do nich zastosować, nie wiedząc nawet początkowo, że się do nich stosuje. A co by było gdybyś posiadł wiedzę, która pozwoliła by Ci pokierować swoimi działaniami i nie robił tego nieświadomie?
„Pierwsze łącze, którego przepustowość była tak mała, że dziś nawet nie zbliżyłaby się do przyciętego łącza po tym jak przekroczymy limit mobilnego Internetu i provider nam go ograniczy, zostało uruchomione w 1990 roku, zaś pierwsza domena z końcówką .pl została zarejestrowana w roku 1991. Dopiero w 1996 roku Internet ‘poszedł do ludzi’ i udostępniono publicznie możliwość podłączenia się do Internetu, z wykorzystaniem linii telefonicznej i legendarnego już dzisiaj numeru 0202122. To właśnie wtedy biznes praktycznie wszedł na wyższy, wirtualny poziom, choć wówczas niewiele osób to widziało, ale od czegoś trzeba było zacząć.”
Od tego 1996 roku Internet się zmienił. Technologia poszła mocno do przodu, czemu więc wraz z nią, wraz ze zmianami w sieci, nie miałby się zmienić handel, Twój biznes, biznes Twojego konkurenta?
Wracając do tych 15% Polaków, które nie mogłoby żyć bez Internetu. Czy Ty wyobrażasz sobie dzisiejszy świat bez dostępu do globalnej sieci? Oczywiście - można byłoby się obyć bez udostępniania zdjęć kotków, piesków, meldowania swoim pięciuset wirtualnym znajomym, gdzie się było, gdzie się jest… Jednak przyznasz, że codzienne życie, bez dostępu do sieci było by nieco trudniejsze? Bez Internetu nie sprawdzisz na szybko dojazdu do nieznanego miejsca, będąc już w połowie drogi do niego, nie znajdziesz restauracji, firmy usługowej w obcym mieście, nie sprawdzisz rozkładu autobusów. Dostęp do sieci nie jest niczym złym i warto wykorzystać potencjał Internetu, aby więcej sprzedawać, dotrzeć z produktem lub usługą do większej ilości klientów. Poznaj kilka zasad opisanych w moim e-booku i postaraj się je powoli wdrożyć w swoim biznesie.
Rozwijając swój biznes w sieci, wychodzisz naprzeciw nowym klientom, którzy mogli do tej pory o Tobie nie wiedzieć, omijać Twój sklep, nie korzystać z Twoich usług.
Â
Od: Michał Welliński
Do: Przedsiębiorcy, tacy jak Ty
TEMAT: Raport o potędze e-maila i Internetu
Od 2016 roku przeprowadzałem ankietę, w której respondenci mieli wypowiadać się na temat Internetu, oraz e-maili które otrzymują. Celem ankiety było sprawdzenie jak bardzo Internet, a w zasadzie skrzynka e-mailowa może pomóc firmom w prowadzeniu biznesu, niekoniecznie Internetowego.
Aż 96,55% badanych stwierdziło, że dostaje na swoją skrzynkę e-mailową oferty lub reklamy dotyczące różnych produktów i usług. Aż 57,14% klientów, którzy takie e-maile otrzymali, kupiło produkt lub usługę, którego dotyczył e-mail. zaledwie 7,14% użytkowników, którzy otrzymują e-maile, za każdym razem wypisują się z list adresowych i nie są zainteresowani otrzymywaniem ofert.
Co oznaczają powyższe liczby? Otóż potwierdzają tylko, że e-mail może być potężną bronią w orężu nowoczesnej firmy. Zauważ, że robiąc to w ramach obowiązującego prawa, nic nie ryzykujesz – zaledwie 7,14% czytelników takich e-maili, rezygnuje prawie zawsze z subskrypcji newslettera, pozostali dają Ci szansę, nie zmarnuj jej!
Na pewno chciałbyś, aby 57,14% ludzi, którzy widzą Twoje reklamy, czy też czytają ulotki, zostało Twoimi klientami i kupiło od Ciebie produkt, albo usługę. To dotyczy e-mail marketingu, a to zaledwie część Twojej przyszłej przygody z siecią i Twoją firmą.
Powiesz, że prowadzisz zakład mechaniczny, albo firmę budowlaną, mały sklep osiedlowy i nie potrzebujesz jakiegoś Internetu, aby prowadzić dalej swój interes. Po części przyznam Ci rację, ale myślę, że będziesz miał takie zdanie do czasu. Oby za tydzień, czy miesiąc, nie było już za późno na wprowadzenie koniecznych zmian.
Może to jest właśnie dobry czas, aby coś zmienić, wprowadzić nowość, która w połączeniu z Twoim wieloletnim doświadczeniem zacznie tworzyć mieszankę, której potęgi dziś sobie jeszcze nie wyobrażasz? Takie zmiany wprowadzane bez presji czasu, na spokojnie, mogą dać wiele więcej niż kiedy w ostatniej chwili będziesz zmuszony je wprowadzić. Pomyśl o przyszłości swojej firmy już teraz!
Pół zawodowego życia byłem związany z handlem, drugie pół z branżą IT. Połączenie tych dwóch, na pozór odrębnych branż przyczyniło się do powstania nowoczesnej gałęzi przemysłu - e-biznesu, handlu w sieci, gdzie jedno bez drugiego nie mogłoby istnieć, każde osobno wydawałoby się jakieś niepełne.
Wszystkie duże sklepy, mają strony Internetowe, umożliwiają też zapisanie się do firmowego newslettera - oni nie narzekają na brak klientów. Czemu nie miałoby to poskutkować przy mniejszym, lokalnym biznesie?
Uciekając się do prywatnej dygresji - osobiście nie wyobrażam sobie, abym nie mógł znaleźć interesującego mnie sklepu w Internecie, sprawdził jego godziny otwarcia, czy numeru telefonu do sklepu, aby o coś zapytać, aby finalnie do niego iść i kupić czego potrzebuję. Szkoda mi czasu na szukanie po omacku, na podchody, czy sklep jest otwarty, czy nie, czy znajdę dziś w nim to czego potrzebuję, czy zostanie to sprowadzone na jutro. Jeśli nie znajdę takich informacji, na pewno będę szukał aż znajdę... ale już wtedy inny sklep, czy innego usługodawcę.
Na pewno jesteś zapracowany i nie zawsze masz czas na przyjemności, odpoczynek, czy nawet własną rodzinę. Tym bardziej trudno będzie mi Cię przekonać to przeczytania tego e-booka. Pomyśl jednak ile zyskasz nie tylko pieniędzy, ale również czasu, kiedy poznasz wiedzę zawartą w tym e-booku.
E-book został napisany konkretnie, bez zbędnego przedłużania. Dowiedz się dlaczego warto mieć stronę internetową, przeczytaj, czy na pewno Twoja strona www jest dobra i sprzedaje. Dowiedz się jak dojść do potencjalnych klientów i jak ich przy sobie zatrzymać. Jak wejść do sieci i połączyć ją na stałe ze swoim biznesem.
Krótko i na temat, bez lania wody, ponad 80 stron konkretnych informacji, bez upychania drugie tyle dygresji i zbędnych informacji. E-book, po którego lekturze będziesz wiedział jaki zrobić kolejny krok, podczas wchodzenia do Internetu pod rękę ze swoją firmą. Nie nauczysz się HTMLa, czy pozycjonowania, nie to jest celem tej publikacji, ale będziesz wiedział, czy ludzie, którzy będą to robić za Ciebie, robią to dobrze, czy próbują Cię naciągnąć.
Promocji w Internecie
Jak w nim zaistnieć już dziś
Pozycjonowaniu
Oraz o pisaniu ofert i reklam, które potrafią sprzedać
Aby zrobić komuś prezent, podaj w sekcji Twoje dane kontaktowe dane tej osoby (przynajmniej jej imię i e-mail). Utworzymy dla niej konto i powiadomimy o produkcie, gdy zapłacisz. Jeśli chcesz otrzymać rachunek/fakturę, wypełnij Dane do FV.