Wyświetlaj reklamę kilka razy jednemu odwiedzającemu...

środa, 7 maj 03, 15:13

Właściciel 4me.pl przeprowadził badanie marketingowe potwierdzające tezę, że reklamę trzeba klientowi wyświetlić kilka razy aby uzyskać optymalny wynik. Ile razy?

Mateusz Chłodnicki napisał/a na Merytorium.pl dnia 2003-05-07 13:13:03:

... a uzyskasz naprawde dobre wyniki skutecznosci!

Przeprowadzilem niedawno kampanie reklamowa - glownie do celow testowych - we wspolpracy z siecia escar.net Kamina Cebulskiego.

Kampania-test polegala na wyswietlaniu 4 bannerow reklamowych na stronach sieci escar.net, oczywiscie odpowiednio dobranych pod wzgledem grupy docelowej.

Pierwsza seria po 10.000 wyswietlen kazdego bannera byla bez zadnych ograniczen.

Druga seria takze po 10.000 odslon miala ograniczenie do 3 wyswietlen jednemu uzytkownikowi.

Wyswietlane byly bannery o numerach: 6,8,9,11 ze strony http://www.4me.pl/bannery/

A oto skutecznosc tych bannerow (CTR):

- bez ograniczen wyswietlania:

nr. 6: 0,24%
nr. 8: 0,46%
nr. 9: 0,20%
nr.11: 0,56%

- z ograniczeniem wyswietlania do 3 wyswietlen / uzytkownika

nr. 6: 0,64%
nr. 8: 0,68%
nr. 9: 0,58%
nr.11: 1,48%

Wnioski nasuwaja sie same.

Wzrost skutecznosci w niektorych przypadkach OLBRZYMI a w kazdym przypadku ZNACZNY.

Oczywiscie ma to swoja cene - czas trwania takiej kampanii. Przy ograniczeniu do 3 odslon kampania trwa znacznie wolniej co jest zrozumiale.

Niemniej jednak przy rozliczaniu sie za odslony, NIE ograniczanie wyswietlania bannerow jest marnowaniem pieniedzy. Czytaj na Forum Merytorium.pl