Zbiórka na PCK - czyli wolantariat uczący sprzedawać.

czwartek, 10 kwiecień 03, 17:41

Zbiórka na cele charytatywne to także próba umiejętności marketingowych - w szczególności akwizytorskich. W ciągu kilku chwil musimy przekonać osobę do naszej idei.

Wojciech Spytek napisał/a na Merytorium.pl dnia 2003-04-10 15:09:33:

(nie jest to do końca OT, ale też nie dotyczy e-biznesu)

W dniu jutrzejszym jako wolontariusz biorę (wraz z osobą płci pięknej) udział w zbiórce pieniędzy na PCK. Cel jest szczytny, ale udział w zbiórce interesuje mnie również ze względu na jej marketingowy aspekt. Mówiąc prościej: chcę na własnej skórze przetestować ów aspekt w praktyce.

Zbiórka odbywa się w supermarkecie, a więc w miejscu, w którym obraca się gotówką. To duży plus.

Poświęciłem chwilę na przeanalizowanie technik mogących zmaksymalizować efektywność zbiórki = wielkość zysku. Oto, do czego doszedłem:

- uśmiechać się i dziękować;
- sprawiać wrażenie zaangażowanego, nie znudzonego czy zniecierpliwionego;
- eksponować insygnia PCK i identyfikator;
- ustawiać się w "strategicznych" miejscach z maksymalnym "przepływem" klientów.

Czy ktoś z Was ma inne sugestie? Spostrzeżenia? Czytaj na Forum Merytorium.pl