Brak cennika – zaniedbanie czy chwyt marketingowy?

poniedziałek, 25 listopad 02, 09:52

Czy warto, a co więcej – czy trzeba podawać wraz z ofertą cennik? Czy klient czuje się zniechęcony nieznajomością cen, a może jest to sposób na zdobycie maili osób zainteresowanych naszą ofertą?

Krakand napisał/a na Merytorium.pl dnia 2002-11-25 8:52:08:

Ostatnio zauważyłem, że drażni mnie na firmowych witrynach internetowych brak cennika. Jaka może być przyczyna takiego stanu rzeczy. Na pierwszy rzut oka zaniedbanie, ale po głębszej analizie dochodzę do wniosku, iż jest to przemyślane działanie marketingowe. Firma w ten sposób wymusza na nas zrobienie pierwszego kroku. Składając u nich zapytanie ofertowe stwarzamy jej możliwość zapoznania się z informacjami na nasz temat. Jesteśmy traktowani już wtedy indywidualnie, co pozwoli jej na lepsze zaprezentowanie własnej oferty. Nawet jeżeli nie dojdzie do zawarcia między nią, a klientem umowy handlowej to dysponuje naszym e-mailem co umożliwi jej przeprowadzenie w przyszłości skuteczniejszej promocji martketingowej bo już ukierunkowanej na odpowiedniego klienta.

Jest jednak druga strona medalu. Osobiście odwiedziłem kilkanaście firm z danego sektora w poszukiwaniu interesującego mnie produktu i tylko jedna miała przedstawiony cennik. Wzorowałem się więc na ofercie tej firmy, ponieważ nie dysponowałem zbyt wystarczającą ilością czasu by przesłać zapytania ofertowe firmom, które cennika na swojej witrynie nie posiadały. Tak więc w tym przypadku ich podejście okazało się nic nie warte.

Czy istnieje więc jakiś złoty środek, pozwalający firmie na nawiązanie kontaktu z klientem, a kontrahentowi na uzyskanie informacji, na których mu zależy? Myslę, że tak.

Najprostszym sposobem jest stworzenie prostego formularza, który ma za zadanie dopisać adres e-mail do bazy klientów, a następnie zwrócić na ten adres hasło, które umożliwi np. pobranie cennika.


Chciałbym się zapoznać z Waszymi opiniami na temat jak Wy rozwiązujecie takie problemy.


Pozdrawiam

Andrzej Krakiewicz Czytaj na Forum Merytorium.pl