Ta niespotykana praktycznie w Polsce technika promocji zyskała sobie duże uznanie marketerów na zachodzie. Jej skuteczność miała czasami kluczowy wpływ na sukces niektórych dużych dzisiaj e-biznesów.
Od pewnego czasu ebooki zyskują u nas na popularności, coraz więcej ludzi ma zainstalowane oprogramowanie do ich czytania (najczęściej Acrobat Reader). W związku z działem Ebooks na IIK.pl wpadłem na pewien pomysł (oczywiście nie przypisuję sobie jego wynalezienia, pewnie już ktoś wcześniej na to wpadł). Chodzi mianowicie o ebooki reklamowe.
Co to są ebooki reklamowe ?
Używając tego stwierdzenia mam na myśli ebooki stworzone jako forma reklamy. Bynajmniej nie chodzi o literaturę piękną, bardziej coś w formie poradników. A więc firma tworzy e-książkę związaną z jej działalnością, np. firma hostingowa tworzy poradnik związany z hostingiem (np. wyjaśnienie podstawowych pojęć, jaki powinien być idealny ISP, itd.), firma consultingowa może napisać poradnik na temat związany z dziedziną, w której doradza, itd. W treść takiego ebooka mogą być dyskretnie wplecione reklamy danej firmy-autora.
Jak powstaje ebook reklamowy ?
A więc ja wyobrażam sobie to tak: firma przysyła tekst książki do mnie, np. w formacie DOC. Ja następnie przerabiam na ebooka w formacie PDF. Gotowegą e-książkę umieszczam i promuję na IIK.pl oraz serwisach zaprzyjaźnionych.
Zalety
Sądzę, że taka forma reklamy może spokojnie konkurować z np. graficznymi. Jej zalety to m.in.:
- dotarcie z treścią (reklamą) do potencjalnego klienta
- jednorazowa opłata za wytworzenie, a poźniej taki ebook może "żyć" w sieci przez wiele lat
- forma reklamy "lubiana" przez internautów, ponieważ im nie przeszkadza, wręcz przeciwnie, pomaga, jest wartościowym źródłem wiedzy
- dokładne statystyki z liczbą pobrań ebooka oraz np. kliknięć w link w jego treści.
Jestem ciekawy Waszej opinii na temat takiej formy reklamy, jej skuteczności oraz szans na sukces
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Czytaj na Forum Merytorium.pl