E-mailing - konsumenci chcą zwykłego tekstu

piątek, 23 sierpień 02, 13:33

Jaką formę wybrałeś dla swojego newslettera - HTML czy zwykły tekst? Czy jesteś pewien, że w Twojej sytuacji to najlepszy wybór?

P.Majewski napisał/a na Merytorium.pl dnia 2002-08-23 11:33:33:

źródło: http://www.mediarun.pl/news.php?news_id=2846

666666; padding-left:5px;">W przypadku kampanii e-mailingowych preferencje konsumentów, a zamiary marketerów są różne. Różnica dotyczy przede wszystkim formatu wiadomości e-mailowej.

Zdaniem specjalistów z firmy eMarketer, 62 proc. konsumentów woli otrzymywać listy w postaci zwykłego tekstu.

Pomimo silnego zainteresowania marketerów nowymi formatami wiadomości e-mail, zwłaszcza wykorzystujących rich media i przekaz strumieniowy, konsumenci podchodzą do e-mailingu w bardzo tradycyjny sposób. Badania przeprowadzone w USA wykazały, że aż 62% konsumentów chce otrzymywać wiadomości zawierające wyłącznie tekst.

Nawet popularność formatu HTML, który znany jest od wielu lat, nie jest zbyt duża. 35% ankietowanych preferuje format HTML. Wiadomości e-mailowe zawierające elementy rich media są najmniej popularną technologią. Jedynie 3% badanych wyraża zgodę na otrzymywanie wiadomości zawierające rich media.

Badania wykazały, że zapotrzebowanie konsumentów spotyka się z całkowitym niezrozumieniem marketerów, z których 60% preferuje wysyłanie wiadomości reklamowych w formacie HTML, a jedynie 32% marketerów stosuje zwykły tekst w e-mailingu. Dane te znalazły potwierdzenie w innym badaniu przeprowadzonym przez amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu Interaktywnego.

Paradoksalnie, powód takiego stanu rzeczy jest do tej pory nieznany. Wszystko wskazuje na to, że marketerzy w większości przypadków nie kierują się badaniami preferencji konsumentów lecz własną intuicją. Z badań firmy IMT Strategies jasno wynika, że mailowe reklamy tekstowe odznaczają się większą klikanością niż reklamy HTML, większa jest również skuteczność pozyskiwania klientów.

Natomiast w przypadku mailingów HTML znacznie więcej osób rezygnuje z dalszej komunikacji – poziom rezygnacji jest średnio na poziomie 3,2%, podczas gdy dla reklamy tekstowej wynosi niewiele ponad 1%. Marketerów nie przekonuje również argument, że konsumenci po prostu nie lubią mailingów HTML i rich media, ponieważ mają większą objętość i często zawierają natarczywe animacje.

Opr: P. Stefański
Źródło:


CNEB nadal trzyma się wersji txt, tak dobrze dopracowanej na zachodzie przez najbardziej uznane e-ziny i newslettery. HTML daje fantastyczne możliwości, ale tak na prawdę list tekstowy pokazuje kunszt jego autora.

W moim przypadku poziom rezygnacji również utrzymuje się w okolicach 1%. Czytaj na Forum Merytorium.pl