Badania marketingowe via e-mail

poniedziałek, 17 czerwiec 02, 12:56

Skuteczność badania przeprowadzonego przez e-mail bedzie większa, jeśli przy jego konstrukcji i przeprowadzaniu będziemy pamiętać porady z tej dyskusji.

Mateusz Chłodnicki napisał/a na Merytorium.pl dnia 2002-06-17 18:11:23:

Witam!

Chcialbym rozpoczac nowa dyskusje na temat wykorzystania mailingu w marketingu firmy. W tym przypadku nie chodzi jednak o konkretna reklame. Raczej o rozeslanie do okreslonej listy osob propozycji, prosby o wziecie udzialu i zarazem poswiecenia swojego cennego czasu w badaniu marketingowym, a konkretnie - w wypelneniu ankiety.

Jak powinien byc skonstruowany taki mail - ktory bylby niejako wstepem i zaproszeniem do ankiety, ktora w koncu znajdowac sie bedzie na WWW.

Oczywistym sposobem na zachecenie, jest informacja (najlepiej juz na samym poczatku), ze w nagrode za wziecie udzialu zostanie rozlosowana jakas nagroda wsrod respondentow czy cos w tym stylu.

Jest jeszcze jedno dosc istotne pytanie - jak spowodowac, aby taki list nie zostal potraktowany jako SPAM?

Jedyne co mi przychodzi do glowy jesli chodzi o sposob realizacji takiej ankiety to, albo wykupienie (przykladowo na allegro.pl) mailingu na gotowych listach o konkretnej tematyce, czyli aby mailing byl skierowany do osob potencjalnie zainteresowanych tematyka ankiety, lub co jest troche bardziej niebezpiecznym wyjsciem - zakupienie bazy adresow emailowych (gdzies widzialem w sieci kilkudziesieciotysieczne bazy sprzedawane po okolo 100zl) Czytaj na Forum Merytorium.pl