Zastosowanie "Ty" w nagłówkach.

czwartek, 19 sierpień 04, 16:02

Bardzo ciekawa i bogata dyskusja dotycząca nagłówków zawierajacych bezpośredni zwrot do czytającego w formie "Ty też", "I Ty" itp.

alw napisał/a na Merytorium.pl dnia 2004-08-19 21:43:43:

Zacznę od linku do artykułu Piotra http://www.cneb.pl/a/krotkowzrocznosc.html

Trochę mnie ruszyło po przeczytaniu ostatniego newslettera od Piotra,
a właściwie jeden temat mnie ruszył - "Copywriting i krótkowzroczność", pominę tu Piotrze styl - jak rozumiem nie miałeś czasu na korektę więc roi się od błędów.

ale...
Gwożdziem tematu jest stwierdzenie

666666; padding-left:5px;">Innymi słowy: mdli Cię na widok kolejnej oferty z nagłowkiem "Ty też możesz" ale przeczytasz ją z zainteresowaniem, jeśli dotyczy tematu, którym właśnie się interesujesz.


Otóż mylisz się. NIE PRZECZYTAM .
Wykonałem telefony do trzech kumpli z pytaniem jak reagują na takie TY-kanie, taka mini sonda. Doliczając mnie to 4 osoby. Wszyscy co do jednego na widok TY po prostu wychodzimy NIEZALEŻNIE od tematu i naszego nim zainteresowania.

Podsumowujesz Piotrze na koniec

666666; padding-left:5px;"> na koniec. Skuteczne reklamy prawie nigdy nie dostają nagród. Te nagradzane za to rzadko są skuteczne. Dlaczego? Ponieważ kreatywność i zysk bardzo rzadko idą w parze. Większość nagradzanych za skuteczność kampanii w rzeczywistości przyspożyło firmie np. bardzo dużą oglądalność serwisu. Ale oglądalność TO NIE JEST ZYSK. To jest tylko element procesu, którego celem jest zysk.

A ja mam pytanie - czy masz wiedzę o serwisach na których występuje To TY-kanie i jak ono się przekłada na zysk u nich? czy rzeczywiście jest tak jak piszesz? mam wątpliwości.

Licząc na ripostę mam prośbę nie argumentuj 100 letnią tradycją itp wolę konkrety z życia, z praktyki nie teorii i to polskiej nie amerykańskiej, bo tu się obracamy. W Ameryce TY ma trochę inny wydźwiek, tam wszyscy do wszystkich mówią TY, u nas jest jednak inaczej. Czytaj na Forum Merytorium.pl