case study: nietypowa reklama książki

czwartek, 15 lipiec 04, 11:59

Wydawnictwo Helion wpadło na pomysł umieszczenia na tylniej okładce książki niecodziennego tekstu zachęcającego do kupna. Jednak czy nie wywrze on odwrotnego efektu?

aki napisał/a na Merytorium.pl dnia 2004-07-15 20:29:39:

Hej,

Ciekawym Waszej opinii. Mamy mocną ksiązkę o spamie. Nieco złamaliśmy konwencję pisania tekstów na 4 stronę okładki. Tekst do niej jest mniej więcej taki:

666666; padding-left:5px;">Uwaga. To jest książka, którą musisz przeczytać. Jan K. z Warszawy nie przeczytał jej i tydzień później jego skrzynkę odbiorczą zapełniły reklamy środków na porost włosów. Anna W. z Wrocławia odłożyła tę książkę na półkę, a kilka dni później jej adres e-mailowy został znaleziony wśród subskrybentów listy dyskusyjnej pl.rec.lancuszki.szczescia i przekazany do firmy Internet Zakupy z siedzibą w Gdyni, która natychmiast wysłała do niej ponad 30 MB materiałów reklamowych opisujących najnowsze urządzenia kuchenne. Kazimierz C. natomiast poświęcił kilka godzin na lekturę tej książeczki i od tej pory nikt nie nęka go spamem.

Co Kazimierz C. znalazł w tej książce? Przede wszystkim informacje dotyczące tego, czym jest spam, skąd się bierze, jak uchronić swoje dane publikowane w sieci przed wyszukaniem przez programy zbierające adresy e-mailowe, jak zainstalować filtry antyspamowe i jak bronić się przed spamem różnego rodzaju. Poza tym dowiedział się również, że pojęcie SPAM pochodzi ze skeczu znanej angielskiej grupy komików i że istnieją regulacje prawne pozwalające na ściganie autorów spamu. W kolejnych rozdziałach książki „Spam. Profilaktyka i ochrona” czytelnik znalazł następujące informacje:

- Historia i rodzaje spamu
- Przepisy prawne dotyczące walki ze spamem w Polsce i Unii Europejskiej
- Ochrona adresu e-mailowego
- Mechanizmy antyspamowe w programach pocztowych i na serwerach
- Sposoby obrony przed różnymi typami spamu
- Korzystanie z systemu mailingowego bez oskarżeń o spamowanie
- Przegląd oprogramowania antyspamowego dla Windows i Linuksa

Przekaż informację o tej książce wszystkim osobom, które masz na liście kontaktów. To będzie ostatni spam, który wyślesz i ostatni, który oni odbiorą. Pamiętaj, co stało się tym, którzy nie przeczytali tej książki. Na pewno nie chciałbyś znaleźć się wśród nich. Przeczytaj tę książkę. Musisz to zrobić.


Taka notka to dla nas to dość odważny ruch Uśmiech Niestety pewnie w przypadku tej książki opinii nie zdążymy uwzględnić, ale zróbmy z tego case, o ile macie ochotę... Czytaj na Forum Merytorium.pl