Spadek wpływów z reklam internetowych - co dalej?

wtorek, 29 styczeń 02, 19:11

eMarketer: Spadają dochody firm z tytułu wpływów za reklamy internetowe. W pierwszej połowie tego roku wpływy te spadły aż o 7,8% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego..." I co dalej?

P.Majewski napisał/a na Merytorium.pl dnia 2002-01-29 18:11:30:

666666; padding-left:5px;">Webexpress.pl -29.09.2001 r, godz. 16:43
__________
Niestety spadają dochody firm z tytułu wpływów za reklamy internetowe. W pierwszej połowie tego roku wpływy te spadły aż o 7,8% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Takie dane opublikowały w swoich raportach Interactive Advertising Bureau i PricewatehouseCoopers. Dane te...

...przedstawił eMarketer.

W opinii analityków, zaistniała sytuacja, spowodowana jest ogólną sytuacją panującą obecnie na całym rynku reklamy. Przykładowo przychody telewizji z reklamy spadły o 14,7%, a rozgłośni radiowych o 22,4%. Specjaliści z branży są jednak w tej kwestii optymistami i prognozują, że przychody z reklamy internetowej w 2001 r. wzrosną o ok. 7% i wyniosą ok. 7,6 mld USD. Jeśli chodzi o wpływy z reklam internetowych. to najgorszy był pod tym względem pierwszy kwartał 2000 r., kiedy to wpływy z e-reklamy wyniosły 1,953 mld USD, a niewiele lepszy kwartał trzeci - 1,986 mld USD.
__________


Pytanie brzmi: czy Ci ludzie nie widzą, czy kłamią? Spadek wpływów z reklam jest spowodowany bardzo niską skutecznością tych najpopularniejszych (bannery).

Znalazło się kilka firm, które dla dobra ogółu zrobiło badania i wykazało, że wpradzie bannery już nie generują ruchu, ale są doskonałym średkiem budującym świadomość marki (branding).

NIE. Tak nie jest. Wpuście 1000 osób na 30 minut na Interent mówiąc im, że badacie preferencje internautów - jakie serwisy ich interesują. A potem każdego poproście o podanie 4 firm, które podczas tego czasu wiadział na bannerach. Jestem całkowicie przekonany, że 0,5-4 procent poda jedną firmę. A jeśli jeszcze będą musieli opisać te bannery, to wyniki będą ciekawsze.

Internauci NIE WIDZĄ BANNERÓW. To jest naturalne - wszystko w tych rozmiarach i migające jest niezauważane.

Osobiście nie potrafię opisać nawet jednego bannera z pamięci - nawet tych, które mam na swoim serwisie.

Ciekawe, kiedy wielkie firmy to zauważą... nie zauważą, bo ośrodki badawcze opłacane przez serwisy zarabiające na reklamie (oj przepraszam, to są niezależne ośrodki :0 będą wymyślały nowe bujdy, by tylko uratować rynek bannerów. Czytaj na Forum Merytorium.pl