Czasopismo na papierze - kolportaż

sobota, 20 grudzień 03, 17:10

Interesująca rozmowa na temat zupełnie nieinternetowy – w jaki sposób rozprowadzać czasopismo tradycyjne, „wspierane” tylko przez Internet?

Marcin Ryżycki napisał/a na Merytorium.pl dnia 2003-12-20 8:38:46:

Noszę się poważnie z zamiarem wydania magazynu. W formie tradycyjnej, na papierze, wersja elektroniczna będzie jedynie uzupełnienem tej pierwszej. Tematyka: techniczne rzeczy, target dość wąski, jest nisza na rynku, którą trzeba wypełnić. Promocja głównie w sieci. Nakład początkowo niewielki, rzędu 5...10 tyś. egzemplarzy.

O ile potrafię sobie poradzić z treścią, składem i drukiem o tyle zupełnie nie mam pojęcia o kolportażu wszystkiego po całym kraju, po Empikach, salonach prasowych i zwyczajnych kioskach ruchu. Dochodzi też kwestia obsługi zwrotów, prenumerat i pewnie innych rzeczy, z których nie zdaję sobie sprawy. Zapewne są firmy, które się tym wszystkim zajmują. Ma ktoś z forumowiczów doświadczenie w tej kwestii, współpracuje z taką firmą, poleci coś? Jak wyglądają rozliczenia finansowe z takimi firmami?

A może porywam się z motyką na księżyc, lepiej udać się z tym do jakiegoś wydawnictwa, które zajmie się całością? Opcja zapewne lepsza, szczególnie jeśli nie posiada się odpowiedniego kapitału na wstępie. Lecz z tego co się orientuję, wydawnictwo zaopiekuje się zdecydowanie większą częścią przychodu. Boję się, że w takim przypadku zaszkodzi to kontentowi magazynu, dość drogiemu (wysokie stawki dla autorów, wysoki poziom pisma) a co za tym idzie, ucierpi na tym jakość magazynu i całość straci sens.

Jest coś jeszcze z kwestii biznesowych, co powinienem wziąć pod uwagę a czego (jak mogłoby wynikać z powyższego opisu) nie wziąłem, biorąc się za to? Z góry dziękuję za wymianę doświadczeń. Czytaj na Forum Merytorium.pl