Pomysł na budowanie listy mailingowej

poniedziałek, 20 październik 03, 18:30

Krótki, ale interesujący i dobrze opisany przykład z życia wzięty – jak pozyskać szczegółowe dane adresowe przyszych klientów?

Dariusz Mlynarski napisał/a na Merytorium.pl dnia 2003-10-19 22:35:32:

Witam szanownych kolegów i koleżanki.

Właśnie posłałem na serwer nowy pomysł. I chętnie poddam go konstruktywnej krytyce, jeżeli będziecie tak mili...

Rozwiązanie pierwsze.

Otwieramy http://www.neovita.pl, czyli moje źródło dochodu. Wraz ze stroną główną otwiera się popup z zaproszeniem do zaprenumerowania gazetki. Każdy kto zaprenumeruje otrzymać ma prezent. Ale nie ebook, czy inny cenny gadżet elektroniczny, ale fizyczny upominek, będący jednocześnie próbką jednego ze sztandarowych produktów. Potrzebny jest więc adres pocztowy.

Ktoś, kto z popupa chce z tego sporzystać wpisuje tamże swój email wysyła i otrzymuje z autorespondera list z informacją bardziej szczegółowoą. Aby otrzymać oboecany upominek musi kliknąć na link, otworzy się stronka z opisem gazetki i całego pomysłu, oraz formulrz do wpisania adresu, pod który mam mu przesłać upominek.

Wysyłając formularz jescze raz potwierza prenumeratę.

Wysyłam mu kopertę z upominkiem / próbką produktu, dodatkowo prezentacją na CD i katalogiem.

OPCJA druga - klient zamyka popupa. Tak czy inaczej na każdej podstronie serwisu ma link do zamawiania prenumeraty. Gdy kliknie, od razu zobaczy stronkę tę co poprzednio. I dalej jak poprzednio. Gdy wyśle formularz, otrzyma maila z podziękowaniem i dodatkowymi informacjami.

Jak to oceniacie? Czy to może mieć sens? Oczywiście budowana w ten sposób lista jest bardzo cenna, bo każdy namacalnie będzie mógł wypróbować coś co fizycznie dostanie. Pożyjemy, zobaczymy, ale ciekaw jestem zdania fachowców. Czytaj na Forum Merytorium.pl