W jaki sposób zabezpieczyć przekazywanie nowego hasła klientowi? Jakie metody są najbezpieczniejsze i pozwalają ufać, iż hasło nie dostanie się w niepowołane ręce?
To pytanie skierowane jest z jednej strony do usługodawców hostingowych, z drugiej do Was wszystkich - jak chcielibyĹcie być potraktowani i jaką procedurę uznacie za wygodną i jednoczeĹnie BEZPIECZNĄ.
Chodzi o przypadek zapomnienia przez klienta usług hostingowych hasła do swojego konta. Jaka polityka zmiany hasła wydaje się Wam być odpowiednia?
Wysłanie nowego hasła tylko na adres e-mail, który klient podał jako kontaktowy ma pewne wady. Nie można wykluczyć próby włamania polegającej na wysłaniu do usługodawcy spreparowanego maila (podszyciu się pod klienta), a następnie podsłuchanie (np. w jego sieci LAN) hasła, które przyjdzie na jego konto (mało kto używa połączenia SSL do odbierania poczty). Ja wiem, że to brzmi mało prawdopodobnie, ale jestem przewrażliwiony na punkcie bezpieczeństwa. ![]()
Ale może się mylę i jest to wg Was dobra metoda?
Powiadomienie o nowym haĹle tylko telefonicznie, dzwoniąc na numer, podany przez klienta przy rejestracji, jest pewnym rozwiązaniem, ale elektroniczne formy komunikacji wydają mi się być wygodniejsze.
System z pytaniem pomocniczym nie zawsze się sprawdza (czasem zapomina się również tej pomocniczej odpowiedzi, często też użytkownicy przy rejestracji rezygnują z tej formy przypomnienia hasła i nie wypełniają odpowiednich pól lub wypełniają je bzdurami).
Jakie są Wasze doĹwiadczenia (ze strony dostawców) i oczekiwania (ze strony odbiorców)?
Czytaj na Forum Merytorium.pl