Ad-verto - reklama w realnym swiecie

piątek, 1 sierpień 03, 14:37

Ad-verto, to nośnik reklamy, z którym wielu z nas mialo już styczność. Pod enigmatyczną nazwą kryją się okładki na bilety kolejowe z nadrukami reklamowymi. Charakterystyka Ad-verto w artykule.

P.Majewski napisał/a na Merytorium.pl dnia 2003-08-01 7:50:09:

Na pewno ciekawa forma reklamy. CPM 250 PLN.

Problem podstawowy: małe możliwości dobrania grupy docelowej. Przydatna byłaby możliwość wybrania dla jakich typów biletów ma być dodawana koperta z naszą reklamą.

Wiadomo, że IC jeżdża inni pasażerowie niż pociągami pośpiesznymi. Gdyby ktoś chciał dotrzeć do mnie musiałby dać swoją reklamę do biletów IC (ale tam już są takie koperty) lub ew. do biletów EX 1-klasa.

Postaram się o więcej informacji, zachęcam innych również do wypytawani podanego na dole kontaktu.

Jakie widzicie jeszcze możliwości i problemy?

Przykład: http://www.cneb.pl/_tmp/ad-verto.jpg

666666; padding-left:5px;">Czy polskie koleje mają szansę na alternatywne źródła uzyskiwania przychodów?

Kolej na Ad-verto

Na polskim rynku nośników reklamy szykuje się duża zmiana. Powstała nowa jakość w zakresie promocji zewnętrznej, bezpośredniej – okładki Ad-verto na bilety kolejowe. Wykazana w badaniach 80-procentowa postrzegalność reklamy oraz częsty (2-4 krotny) kontakt z kopertą podczas podróży wskazuje, że nowe medium ma szansę na pozyskanie dobrej pozycji rynkowej. Jednym z pierwszych ogólnopolskich klientów, który zdecydował się na tę formę promocji jest firma Provident, instytucja finansowa oferująca pożyczki gotówkowe.

W świecie, gdzie coraz trudniej jest dotrzeć do konsumenta poprzez standardowe działania marketingowe istnieje potrzeba ciągłego szukania nowych, lepszych rozwiązań, które z jednej strony będą skuteczne, z drugiej zaś nie będą powodowały u konsumentów uczucia przesytu i znudzenia. Firma Begimo jako pierwsza w Polsce wprowadza na rynek Ad-verto - nowy nośnik reklamowy – kopertę na bilet kolejowy, która stanowi skuteczne narzędzie komunikacji marketingowej.

„Ad-verto to doskonały instrument dla firm mających w swych grupach docelowych konsumentów aktywnych i często podróżujących” – mówi Izabela Petru, marketing manager spółki Begimo SA, będącej pomysłodawcą przedsięwzięcia - „Ponieważ podróżny otrzymuje kopertę wraz z biletem bezpośrednio do ręki, zagwarantowane jest w ten sposób dotarcie do konsumenta z odpowiednim przekazem”.

Jednym z pierwszych, dużych przedsiębiorstw, które wyraziły zainteresowanie tego typu sposobem promocji jest Provident – firma zajmująca się udzielaniem pożyczek gotówkowych w domu klienta. Zdaniem Ignacego Chrzanowskiego, specjalisty ds. marketingu Provident, Ad-verto umożliwia tanie i gwarantowane dotarcie do klienta: „Dzięki kopertom na bilety możemy w sposób efektywny kosztowo zwiększać świadomość marki oraz informować o dostępności naszej usługi”. Zaplanowana na lipiec i sierpień kampania Providentu obejmuje swoim zasięgiem siedem województw. W ramach akcji do biletów zostanie załączonych 670 000 kopert z numerem ulgowej infolinii firmy.

Koperty będą rozprowadzane poprzez ogólnopolską sieć kas sprzedaży biletów prowadzoną przez polskie koleje. Dzięki rozbudowanemu systemowi dystrybucji możliwe jest sterowanie wielkością kampanii i jej zasięgiem. „Spółka ‘PKP Przewozy Regionalne’ przewozi rocznie ok. 250 mln pasażerów. Osoby podróżujące koleją stanowią aktywną mobilną i atrakcyjną grupę docelową – stwierdza Marek Nitkowski, Dyrektor Biura Marketingu, ‘PKP Przewozy Regionalne’ Spółka z o.o.: „Liczymy na to, że przedsięwzięcia typu Ad-verto mogą stać się jednym z dodatkowych źródeł uzyskania przychodów dla przewoźnika kolejowego oraz poprawią jakość obsługi naszych klientów”.

Jedną z największych zalet nowego nośnika jest, oprócz wysokiej 80-procentowej zauważalności oraz częstego kontaktu (2-4 razy podczas podróży), jego efektywność kosztowa. Cena podstawowej koperty to 25 groszy netto, zawierająca w sobie produkcję i dystrybucję. Jest dużo niższa w zestawieniu z porównywalnymi metodami dotarcia do klienta, jak np. druk adresowy. Bardzo istotna jest również duża ilość możliwości wykorzystania koperty do celów marketingowych. Koperta Ad-verto może być nośnikiem reklamy tradycyjnej, zawierać na skrzydle kupon rabatowy lub konkursowy, służyć jako ankieta, bądź formularz zwrotny. Istnieje również możliwość sporządzenia do koperty wrzutki w postaci ulotki lub książeczki.

„Możliwości koperty Ad-verto są rzeczywiście bardzo duże” – podsumowuje Izabela Petru – „Gwarantowane dotarcie do określonej grupy osób, łatwość w dostosowaniu kształtu koperty do indywidualnych potrzeb klienta oraz duże pole manewru przy opracowywaniu zasięgu kampanii stanowią o atrakcyjności i potencjale rozwoju tego nośnika”.

Informacje dodatkowe

Izabela Petru
Marketing Manager
Begimo S.A
Tel. (022) 871 40 16
izabelap@begimo.com.pl
http://www.adverto.begimo.com.pl

O BEGIMO S.A.
Spółka powstała w 1999 roku oferując usługi informatyczne obejmujące opracowanie koncepcji i wdrożenie konkretnych rozwiązań. Wysoka jakość efektów projektów realizowanych przez firmę oraz konkurencyjna polityka handlowa zaowocowały dynamicznym rozwojem i poszerzeniem spektrum działalności o usługi reklamowe. Poszukując w tym zakresie nisz rynkowych, BEGIMO S.A. rozpoczęła w 2002 roku współpracę z polskimi kolejami i jest jedyną firmą na polskim rynku, która podpisała z PKP umowę o współpracy w zakresie sprzedaży powierzchni reklamowej oraz druku kopert do biletów kolejowych.
Czytaj na Forum Merytorium.pl