Gdy w Polsce mówi się o e-biznesie, zwykle wymieniane są największe portale, serwisy aukcyjne, czołowe sklepy internetowe – zwłaszcza księgarnie i inne serwisy zarabiające głównie na reklamie. Część z tych e-biznesów od razu było skazanych na sukces dzięki zasobom finansowym, osobowym, reklamowym i technologicznym ich twórców. Część jednak powstała w przysłowiowym garażu – chociaż w Polsce częściej był to akademik. 
Niemalże wszystkie te początkowo małe e-biznesy, które dzisiaj są marzeniem właścicieli kolejnych małych i średnich e-biznesów, zawdzięczają swoją wielkość, swoje dochody i silne marki odpowiednim krokom podjętym w odpowiednim czasie.
Do tych kroków z całą pewnością można zaliczyć:
    - Odpowiednie      „levelowanie” biznesu – tj. pozyskiwanie inwestorów, zatrudnianie      personelu, outsourcing części zadań, działanie strategiczne itp.
 
- Budowanie      systemu e-biznesu zamiast posady w e-biznesie – żaden e-biznes nie      stanie się wielki, jeśli jego istnienie zależy od bezpośredniego,      nieustannego zaangażowania twórcy lub właściciela. Od samego początku      e-biznes należy automatyzować i strukturyzować w system biznesowy.
 
- Skorzystanie      z dotacji unijnych – zarówno tych na szkolenia, jak i na kluczowe      inwestycje – krok od 2 lat możliwy w Polsce, aczkolwiek wymagający      spełnienia bardzo wielu formalnych wymogów.
 
- Zwracanie      uwagi na usability (użyteczność) własnych serwisów www – dzisiaj      wortal, sklep internetowy czy system aukcyjny może stworzyć nastolatek.      Potrzeba jednak niebagatelnej wiedzy i badań, aby serwis www zachęcał do      wielokrotnego odwiedzania.
 
- Skuteczny      copywriting (pisanie tekstów reklamowych) – niezależnie od tego, ile      treści znajduje się na stronach www, w e-mailingach i ofertach wysyłanych      do potencjalnych partnerów i inwestorów – sposób pisania i użyte słowa      mają decydujący wpływ na decyzje czytających.
 
- Przemyślane      wykorzystanie wyszukiwarek do promocji e-biznesu – samo pozycjonowanie i reklama w wyszukiwarkach mogą być głównym źródłem      klientów naszego e-biznesu.
 
- Rozważne      inwestowanie w reklamę – żadne inne medium nie daje tyle możliwości      reklamowania się co Internet. Rezultatem tej różnorodności jest jednak      często nieprawidłowe wykorzystanie funduszy reklamowych.
 
- Segmentacja      klientów i skoncentrowanie się na tych najważniejszych – dzięki      metodzie dochodowej albo metodzie RFM można wyselekcjonować niewielką      część klientów generującą większą część dochodów. Skupiając się na nich      łatwiej zwielokrotnić dochody e-biznesu.
 
- Odpowiednie      budowanie i zarządzanie zaufaniem w biznesie – niezależnie od całego      marketingu i innych naszych wysiłków, klient kupuje od nas, partner z nami      współpracuje, a inwestor wykłada pieniądze, ponieważ każdy z nich nam ufa.      Zaufanie trudno zbudować i łatwo stracić. Trzeba umieć nim zarządzać.
 
- Optymalizacja      kosztów – niezależnie od popytu na nasz produkt i naszej siły na      rynku, każdy e-biznes może upaść, jeśli nie zapanujemy nad kosztami. Im      biznes większy, tym trudniej to zrobić. Warto więc zacząć już teraz.
A co gdy te działania się powiodą i nasz e-biznes zacznie generować znaczne zyski? Wtedy trzeba reinwestować w e-biznes i zainteresować się innymi narzędziami inwestycyjnymi. W ten sposób nie tylko zwiększymy nasz majątek, ale jeszcze go zabezpieczymy i zautomatyzujemy jego dalsze pomnażanie.
Jednak inwestowanie to trudna sztuka. Gdy tylko się za nie zabierzemy, pojawiają się pytania:
    - Jakie      pułapki niesie ze sobą inwestowanie w nieruchomości w Polsce? - z      popularnych książek amerykańskich autorów tego się nie dowiesz.
 
- Jak      zarządzać własnymi finansami? Zacznij korzystać z prostych i      profesjonalnych narzędzi
 
- Czy i      jak wybrać odpowiedni fundusz inwestycyjny? Podejmowanie decyzji tylko      na podstawie wyników może skończyć się za jakiś czas się nieprzyjemną      niespodzianką.
 
- Czy      wysokie zyski osiągane na Forexie są warte wysokiego ryzyka? Czy Forex      to jeszcze inwestowanie czy już hazard?
 
- Jak      poradzić sobie z dużymi pieniędzmi? Większość osób nie jest      przygotowana psychicznie na nagły przypływ pieniędzy. Wskazuje na to      choćby wysoki odsetek bankrutów wśród osób, które wygrały na loterii.
Specyfika i praktyczne porady dotyczące każdego z ww. kroków prowadzących do dynamicznego rozwoju e-biznesu oraz odpowiedzi na pytania dotyczące inwestowania udzielą Ci z chęcią praktycy, e-biznesmeni, profesjonalni trenerzy i inwestorzy... 

14 i 15 września br. 
podczas
II Ogólnopolskiej Konferencji
E-Biznesu i Inwestowania
w Warszawie 
Jeśli masz e-biznes lub zabierasz się za inwestowanie, odwiedź www.okebi.pl i zdecyduj, które z kilkunastu praktycznych wykładów najpełniej uzupełnią Twoją biznesową wiedzę.