Bardzo interesująca rozmowa o podnoszeniu skuteczności ofert sprzedażowych. Praktycy dzielą się doświadczeniami przedstawiają konkretne dane. Jeśli cokolwiek sprzedajesz, musisz się z tym zapoznać.
Witam,
Pewnie to nie do konca odpowiednie forum, ale jakos nie moglem znalezc nic lepszego, a obiecalem, ze dzisiaj udostepnie troche danych odnosnie Zlotych Mysli.
Dane dotycza dokladnie pierwszego TYGODNIA od momentu uruchomienia pierwszej sprzedazy.
Moze na poczatku, krotko ale za to konkretnie.
Liczba sprzedanych ebookow w ciagu 7 dni: 45 sztuk. Ponad 6 ebookow dziennie. Ktos moze powiedziec, ze to malo. My jestesmy mile zaskoczeni. Szczegolnie, ze poki co nie puszczalismy jeszcze zadnych informacji prasowych a promocje pozostawilismy Partnerom.
I tutaj uwaga: Nasi Partnerzy zarobili przez ten tydzien lacznie 144,72 zł
Okolo 38% sprzedaży zostało wygenerowanej właśnie przez Partnerow.
Ale mysle, ze o wiele ciekawsze bedzie to co teraz napisze - badanie skutecznosci naszych stron.
Zaczna moze od tego, ze przez pierwszy tydzien sprzedawalismy nastepujace ebooki:
Forex - Podstawy Giełdy Walutowej
http://forex.zlotemysli.pl
Szybkie Czytanie Dla Wytrwałych
http://szybkie-czytanie.zlotemysli.pl
Dekalog Myślącego Kierowcy
http://nauka-jazdy.zlotemysli.pl
Kazda z tych stron zostala przygotowana w 4 wersjach (pomijajac wersje zenskie .
Po co tyle wersji? Odpowiedz jest prosta - aby miec pewnosc, ktora z nich jest najskuteczniejsza - generuje najwieksza sprzedaz.
Czym różnią się te wersje? Chodzi oczywiście o tekst sales-lettera.
Wersja 1 - zawiera cene, bez wciec w akapitach i bez duzych pierwszych liter.
Wersja 2 - nie zawiera ceny, bez wciec w akapitach i bez duzych pierwszych liter.
Wersja 3 - zawiera cene, zawiera wciecia oraz duze pierwsze litery
Wersja 4 - nie zawiera ceny, zawiera wciecia oraz duze pierwsze litery.
Specjalnie chcielismy przetestowac wersje z wcieciami i duzymi literami, zeby przekonac sie czy Piotr mial racje w swoim artykule dotyczacym tego, ze skutecznosc sprzedazy moze wzrosnac o 100% po zastosowaniu tych prostych zmian.
Na poczatek moze mala analiza strony http://forex.zlotemysli.pl i jej skutecznosci.
Okazuje się, że NAJWIĘKSZĄ skuteczność przejść do formularza zamówienia miała wersja nr 4. aż 23,74% osób, ktore weszły na stronę, przeszly do zamowienia! Porównując to do wersji 2 (analogiczna, tylko bez wciec i duzych liter), ktora miala skutecznosc przejsc do zamowienia 18,47%, wychodzi na to, ze mamy wzrost skutecznosci o okolo 28,5%
Jest widoczny wzrost skutecznosci, ale do 100% to mu daleko.
Pamietajmy jednak, ze jest to caly czas tylko i wylacznie skutecznosc PRZEJSCIA DO FORMULARZA zamowienia.
Co ciekawe - porownanie wersji 1 i 3, daje zaskakujacy efekt, bo tutaj 18,40 % skutecznosci ma strona 1 (bez wciec..) a strona z wcieciami ma zaledwie 13%, czyli jest zdecydowanie slabsza. Obie strony MAJA PODANA CENE. Moze tu wlasnie jest haczyk - jesli podejemy cene i dodatkowo sprawimy, ze tekst bedzie bardzo czytelny (takie w koncu bylo zadanie wciec i duzych liter) to ludzie dokladnie go przeczytaja i widac cene, ktora im nie odpowiada - nie pojda dalej.
Dalej bedzie jeszcze ciekawiej
Przejscie do formularza to przeciez nie wszystko. Trzeba jeszcze dokonac zamowienia. I tutaj widac juz KOLOSALNA roznice, miedzy wersjami 1,2 oraz 3,4 na korzysc tych drugich.
Najskuteczniejsza jest wersja 4 - jak widac, niepodawanie ceny w ofercie nie wplywa wcale zle na zamawianie. Az 9,35% osob odwiedzajacych strone (visits) dokonalo ZAMOWIENIA. Skutecznosc samego formularza zamowienia (zamowienia/wejscia do formularza) dla tej wersji wynosi 39,39% !
Analogiczna wersja (2), tylko bez wciec i duzych liter ma odpowiednio - 3,18% skutecznosci zamowien/wizyty oraz zaledwie 17,24% skutecznosci samego formularza.
Tutaj widac niewatpliwy wzrost skutecznosc. I to jaki!
Wzrosla liczba skladanych zamowien az o 194 %!!
Skutecznosc formularza wzrosla o 128%
W przypadku pozostalych 2 wersji roznice nie sa juz tak duze, ale juz tutaj widac, ze mimo, iz wersja 3 miala mniejsza skutecznosc przejsc do formularza, to jednak skutecznosc zamowien i formularza jest zdecydowanie wyzsza! Swiadczy to wyraznie o tym, ze jednak te CZYTANE dokladnie oferty z cenami powoduja, ze jak juz ktos przechodzi do zamowienia to jest bardzo mocno zdecydowany. Skutecznosc formularza wyniosla bowiem dla wersji 3 az 50% a dla wersji 1 30,43%
Sama skutecznosc oferty (przejscia do zamowienia) to dla wersji 3: 6,56% oraz 5,60% dla wersji 1. Jest roznica, ale niewielka.
Najwazniejszy jednak, interesujacy nas wskaznik - globalna skutecznosc sprzedazy. Ilosc SPRZEDANYCH ebookow/UNIKALNYCH ODWIEDZIN.
I tutaj juz sytuacja wyglada dosc jasno.
Skutecznosci:
Wersja 1: 1,60%
Wersja 2: 2,55%
Wersja 3: 3,28%
Wersja 4: 4,32%
Podsumowujac - wzrost globalnej skutecznosci miedzy wersja 4 i 2 (ten sam tekst, podanie ceny, roznica tylko w formatowaniu (duze litery i wciecia) to 69%. Jesli chodzi o wersje 3 i 1 to wzrost wyniosl 105%
Niewatpliwy jest fakt, ze taki prosty zabieg zwieksza skutecznosc.
Danych odnosnie pozostalych stron nie bede podawal, bo powstalby tutaj niemaly raport ;) Poza tym, nie ukrywam, ze jest to poki co bardzo wstepna wersja - danych jest poki co zbyt malo aby podejmowac konkretne decyzje. Roznice sa jednak juz na tyle duze, ze raczej te tendencje zostana zachowane.
W przyszlym tygodniu zobaczymy jak to sie zmienilo.
Jestem bardzo ciekaw wszelkich opinii na temat takiej a nie innej skutecznosci i roznic skutecznosci w zaleznosci od tego czy jest podana cena, czy nie i czy jednoczesnie tekst ma duze litery i wciecia, czy nie.
Moze ktos pokusi sie o jakies wlasne przemyslenia, dlaczego tak sie dzieje? Ja napisalem kilka swoich krotkich wnioskow. Mam nadzieje, ze zacznie sie ciekawa dyskusja na ten temat.
Dla mnie nie ulega watpliwosci - za tydzien podejmujemy konkretna decyzje odnosnie tego, ktora wersje strony (z tych 4) nalezy zostawic i... dzieki temu niewatpliwie bedziemy zarabiac znacznie wiecej niz gdybysmy tego w ogole nie przetestowali.
Czytaj na Forum Merytorium.pl