Witryna internetowa to doskonałe narzędzie komunikacji z mediami. Jednak by nasza strona była popularna wśród serwisów informacyjnych, musi ona generować odpowiednie informacje w odpowiedni sposób.

Marek Woźniak napisał/a na Merytorium.pl dnia 2002-01-29 14:10:36:

Witam,

Nie czuje się ekspertem od PR-u ale od pewnego czasu się tym zagadnieniem żywo interesuje. Dlatego pozwólcie, że za prezentuje kilka swoich przemyśleń.

O public relations trzeba dzisiaj myśleć troche inaczej. Internet daje nam medium informacyjne nad którym zachowujemy pełna kontrolę czyli własną witrynę. Myślę, ze zanim będziemy walczyć o obecność w innych mediach zadbajmy aby nasza witryna przedstawiała nas w taki sposób w jaki chcilibyśmy być widziani. Pokażmy, że firma żyje - podpisuje kontrakty, rozwija nowe produkty, zdobywa wyróżnienia, sponsoruje, .... Zadbajmy również o sekcje przeznaczoną dla potencjalnych pracowników. Wizerunek dobrego pracodawcy to też o co warto walczyć nawet w epoce rosnącego bezrobocia. Zadbajmy wreszcie o to aby nasza witryna była źródłem informacji dla mediów.

Popatrzmy na to co się dzieje w mediach!
Z jednej strony klasyczne media buduja swoje odpowiedniki online a z drugiej strony duza liczba nowych, niewielkich choć dobrych i popularnych serwisów. Wszystkie łaczy to że żywią się informacją. W serwisach online żyje ona krótko i dlatego potrzeba jej więcej.

Powiem w ten sposób! Nie ma problemu z zainteresowaniem mediów jeźeli:
- generujemy informacje /niestety wiele fim ich nie generuje nie dostrzegając potrzeby/
- nasze informacje są "dobre" czyli spełniają warunek - informują, bawią, lub edukują
- są przygotowane w taki sposób aby były łatwe do wykorzystania przez dzienikarzy
- będą właściwie zaadresowane i w taki sposób dostarczone aby nie umknęły uwadze.

Czyli!
- najwazniejsze medium to twoja witryna przez którą mozesz oddziaływać bezpośrednio na otoczenie,
- twoja witryna to również świetne narzędzie komunikacji z mediami,
- informuj meda z sensem - ciekawie i niezbyt obszernie
- jezeli stać cię na Agencje PR płać za kreatywność i dobre strategie. Od tego zależy czy będziesz miał o czym informować.



Marek Woźniak
netPR.pl Czytaj na Forum Merytorium.pl

Poprzedni