Jak szybko i sprawnie przeprowadzić zamknięcie roku 2011 w małej firmie

Czy koniec roku to w twojej firmie okres wytężonej pracy? W mojej tak, bo oprócz zwiększonej sprzedaży w listopadzie i grudniu pojawiają się także obowiązki formalne, takie jak przeprowadzenie inwentaryzacji czy wypełnienie różnych deklaracji.

Kiedy założyłam swoją pierwszą firmę i kończyłam pierwszy rok prowadzenia działalności miałam z tymi obowiązkami niezły zgryz. Bałam się, żeby nie zapomnieć o czymś ważnym i żeby dopilnować terminów. Czasem o istnieniu jakiejś deklaracji dowiadywałam się na dzień przed końcem terminu ich składania i musiałam na hura rzucać całą pracę, żeby złożyć deklarację na czas.

W następnym roku byłam już mądrzejsza. Jeszcze latem (bo wtedy było dużo mniej pracy) zabrałam się za zrobienie planu „zamykania roku” – co, jak i na kiedy ma być zrobione. Ta ściąga bardzo usprawniła moje działanie, bo wcześniej wiedziałam co ma być zrobione i mogłam efektywnie planować swój czas pracy. W kolejnych latach i kolejnych firmach (bo ten materiał używany i weryfikowany był nie tylko w mojej, ale również w firmach moich krewnych i przyjaciół) ściąga z jednej kartki zaczęła się rozrastać.

Teraz ma już osiemnaście stron. I jest pierwszą moją publikacją, która została opublikowana w serii „Ściąga z biznesu”. Z tego raportu (bo już nie nazywajmy go ściągą) dowiesz się:

§ jak i po co przeprowadzać inwentaryzację (wiedza niezbędna nawet wtedy gdy samodzielnie nie prowadzisz księgowości swojej firmy),

§ ile zarobiłeś w ciągu roku,

§ jakie druki i formularze musisz wypełnić,

§ o czym musisz pamiętać w przyszłym roku.

Tylko tyle i aż tyle. Osiemnaście stron sprawdzonej wiedzy. Żadnego lania wody – tylko konkrety.

Oto spis treści raportu:

Zamiast wstępu .................................................... 3
1. Inwentaryzacja ................................................. 4
1.1. Podatkowa Księga Przychodów i Rozchodów .......... 4
1.1.1. Dlaczego? .................................................... 4
1.1.2. Kiedy? ......................................................... 6
1.1.3. Co? ............................................................. 7
1.1.4. Jak? ............................................................ 9
1.1.5. Wycena ...................................................... 10
1.1.6. Ile zarobiłeś w ciągu roku? .............................. 11
1.2. Ryczałt ewidencjonowany ................................. 12
2. Papierologia stosowana ....................................... 12
2.1. Podatkowa księga przychodów i rozchodów ........... 12
2.2. PIT- 4R, PIT-11, PIT- 40 i PIT -8C ...........................14
2.3. Twój Roczny PIT ...............................................15
2.4. A co na koniec roku robi vatowiec? .......................15
3. Niezapominajka – ważne terminy w 2011 i 2012 roku ...17
Do zobaczenia ...................................................... 18

Możesz tą wiedzę zdobyć metodą prób i błędów. Możesz samodzielnie przysiąść nad rozporządzeniami i książkami. Ale możesz też nauczyć się na moich błędach. To jest znacznie przyjemniejsze rozwiązanie.

Publikacja będzie dostępna do 30 stycznia 2012.

Raport objęty jest 90-dniową "Gwarancją Satysfakcji". W ciągu 90 dni od daty zakupu możesz zarządać zwrotu 100% pieniędzy wydanych na jego zakup.

Aleksandra Żuławińska

Zapisy wstrzymane

© 2007-2017 Ekademia.pl | Polityka Prywatności | Regulamin


Produkty i Szkolenia Online

Nie jesteś zalogowany(a) Zaloguj się Utwórz konto


forked from Moodle