E-mail marketing, a kupowanie bazy mailingowej z niepewnych źródeł

Jakiś czas temu rozmawiałem z czytelniczką, która kupiła bazę mailingową na Allegro bez papierów. Zadzwoniła do mnie przerażona, bo oskarżono ją o spam. Mailing poszedł z jej serwera i z jej domeną w treści. Baza była oczywiście spamerska. W rezultacie kobieta ta NIE miała ŻADNYCH szans wybronienia się. Nie było żadnych prawomocnych dowodów zakupu bazy, […]

Skuteczny direct mailing – dobra rada za darmo

Pomysł na ten artykuł przyszedł mi do głowy nieoczekiwanie. Właśnie skończyłem czytać broszurę Poczty Polskiej „Direct Mail – PORADNIK”, gdy doszedłem do wniosku, że warto o niej napisać. Właściwie to nie tyle co o niej, ale o ciekawostce z nią związanej. Z owej broszurki dowiadujemy się, jak porządnie przygotować, przeprowadzić i czerpać zyski z kampanii […]

Czy wiesz, kiedy reklama internetowa robiona "na wyczucie" to SKUTECZNA reklama internetowa?

Podzielmy kampanie reklamowe na 3 kategorie. (1) Te, które zostały zaplanowane prawidłowo i były skuteczne, (2) te, które były zaplanowane nieprawidłowo i okazały się nieskuteczne i (3) skuteczne, bo miałeś fart. Zawęźmy teraz nasze pole zainteresowania do pierwszej kategorii i proponuję, abyś więcej nie miał styczności z resztą. W tym celu powstał ten artykuł. Zanim […]

Dlaczego e-mail marketing to tak skuteczna forma reklamy? Zasada, której nie rozumie 9 na 10 biznesów!

Której zasady marketingowej nie rozumie 9 na 10 biznesów, może nawet 99 na 100 w przypadku małych biznesów? Która zasada marketingowa pomaga zarabiać dodatkowe pieniądze BEZ dodatkowych kosztów? Ta zasada brzmi: „Sytuacja życiowa i finansowa ludzi się ciągle zmienia.” Jeśli ktoś nie chciał lub nie mógł kupić wczoraj to może kupi za tydzień, może za […]

Czym powinna charakteryzować się skuteczna reklama internetowa?

Jakiś czas temu rozmawiałem z pewnym serwisem. Spytałem ich między innymi o to, jak obecnie generują ruch na stronie. „Reklamujemy się na przeróżnych stronach. Wynajęliśmy człowieka, który gwarantował nam duży ruch na serwisie. Ruch jest duży, ale nasze reklamy pojawiają się głównie z stronach erotycznych. Większość odwiedzających kończy wizytę na pierwszej stronie. Rozumiem, że strony […]

Skuteczna Reklama – marketing kobiecy i męski

Tekst ten (raczej dla dorosłych) dostałem e-mailem. Niestety nie wiem, kto jest jego autorem. Zamieszczam go z powodów walorów edukacyjnych. Marketing kobiecy Jesteś na imprezie i widzisz atrakcyjnego faceta, podchodzisz i mówisz: „Jestem dobra w łóżku”. To jest Marketing Bezpośredni. Jesteś na imprezie z przyjaciółmi, widzisz atrakcyjnego faceta, jeden z twoich znajomych podchodzi i mówi: […]

Czy e-mailing, biuletyn lub newsletter może zwracać się ”per Ty” do czytelnika?

W malingach często zwracam się do klienta po imieniu, jak upewnić się, że ten klient nic przeciwko temu nie ma? Upewnić się nie możesz. Ja zwykle się tym po prostu nie przejmowałem i raczej niewiele osób mi zwraca na to uwagę. Podczas ostatniego wywiadu w piątek rozmawiałem z Wandą Loskot i Wanda powiedziała mi bardzo […]

Ile trzeba czekać, aby upewnić się, że dany e-mailing to faktycznie skuteczna reklama?

Ile trzeba czekać, aby e-mailing dał wiarygodne wyniki? Ile musze dać czasu klientom, aby zdążyli wykonać zaplanowaną akcję? Ile musi minąć od wysłania mailingu testowego, abym mógł ustalić najlepszą wersję? To ważne pytania dla każdej firmy, która poważnie traktuje e-mailing. Jeśli robisz bardzo krótkie akcje promocyjne, jeśli masz mało czasu na przetestowanie różnych wersji maili… […]

Nawet najlepsze kampanie reklamowe, nawet najlepszy e-mailing może zostać zmarnowany przez zmęczenie, stres i presję czasu.

W piątek przyjąłem zlecenie na opracowanie kampanii mailingowej, która miała wygenerować ponad pół miliona złotych obrotu w ciągu 2 tygodni od jej wystartowania. Niby nic szokującego… gdyby nie fakt, że ja i mój współpracownik, Piotr Michalak, mieliśmy 3 dni na to zlecenie. W poniedziałek o 9 rano wszystko musiało być gotowe – maile, autoresponder i strona. […]

Jak napisać e-mailing, aby zachęcić do wypełnienia ankiety?

Sądzę, że każdy mój czytelnik jest świadomy tego, jak wielkie korzyści może dać przeprowadzenie ankiety. Szkoda tylko, że bardzo często na świadomości się kończy. Wielu właścicieli stron ogranicza się do nic nie robienia. Pozostała część regularnie śledzi statystyki oglądalności, patrzy co ludzie robią na stronie. Niektórzy idą dalej i śledzą też klientów – patrzą co […]

Jakie strony www najlepiej pozyskują subskrybentów na biuletyn lub newsletter?

Smutna prawda o stronach www jest taka, że bardzo często 90-98% odwiedzających opuszcza pierwszą stronę w ciągu kilkudziesięciu sekund. Innymi słowy 90-98% naszego zaangażowania w promocję, naszych pieniędzy wydanych na reklamę i naszej pracy włożonej w budowę strony… idzie w błoto. Można jednak temu zapobiec i to w bardzo prosty sposób. Za chwilę przedstawię Ci […]

Jak tworzyć kampanie reklamowe wykorzystujące e-mailing

Oto jak wygląda proces przygotowania i przeprowadzenia kampanii e-mailingowej. Wiele firm pomija większość z tych kroków. Jakkolwiek można przeprowadzić kampanię nie wykonując tych wszystkich czynności, pominięcie ich będzie miało znaczny wpływ na drastyczny spadek skuteczności kampanii. 1. Ustalenie celu kampanii Pierwszym, banalnym, ale często pomijanym krokiem jest jasne ustalenie celu kampanii. Wiele kampanii jest tworzonych […]

Przeniesienie listy z wielokrotnego autorespondera FreeBot na program do mailingu impleBOT?

Można to zrobić na 14 dni bezpłatnie, jednorazowo z każdego konta FreeBot.pl. Wszystko sprowadza się do dwóch kliknięć – link znajdziesz po zalogowaniu się na swoje konto w FreeBot.pl. Nie trzeba nic przenosić – FreeBot i impleBOT mają wspólną bazę danych, więc nie ma ryzyka, że istnieją równolegle dwa takie same konta na FreeBot i […]

Kiedy Facebook i Twitter mogą zastąpić e-mail marketing?

Co zrobić, gdy subskrybent rezygnuje z Twojej listy adresowej? Zwykle nie robimy z tym nic w imię promowanej zresztą przeze mnie zasady: „jak rezygnują, to nie są zainteresowani”. Ta zasada moim zdaniem nadal sprawdza się w +90% przypadków… ale została wymyślona wiele lat temu, gdy e-maile nie atakowały nas z każdej strony. Z pewnością wiele […]

Jak zbudować stargetowaną listę adresową, aby Twój e-mail marketing był skuteczny?

Istnieje np. firma Kompas Poland, która może Ci taką listę wygenerować na zamówienie albo możesz kupić od nich CD-ROM z listą firm na stronie www.PrzestanSzukacKlientow.pl .Kompass dysponuje tylko listą firm. Jeśli chodzi o osoby prywatne to najlepszym źródłem jest www.ACXIOM.pl (dawny Claritas). Jest również szereg portali i serwisów tematycznych i ogólnych, które sprzedają mailingi do […]

Najlepsze pomysły na wykorzystanie wielokrotnego autorespondera: newsletter

Mimo iż FreeBot.pl nie posiada funkcji wysyłania jednorazowych e-maili, dzięki wbudowanej opcji Double Opt-In Zobacz definicję i opcji eksportu listy subskrybentów można go użyć do zarządzania listą adresową newslettera. Potrzebny Ci będzie tylko zewnętrzny program do wysyłania mailingów. Sam autoresponder wykorzystaj do wysyłania czytelnikom informacji, które się nie deaktualizują – np. reklam produktów, usług itp.

Jak stworzyć newsletter lub biuletyn, gdy nie ma się talentu pisarskiego?

Jeżeli już naprawdę nie umiesz napisać artykułu/maila do subskrybentów to możesz wynająć tzw. Ghostwritera, czyli autora, który napisze Ci dobry artykuł i pozwoli Ci się pod nim podpisać własnym imieniem i nazwiskiem. To może Cię kosztować około kilkuset złotych za nieduży artykuł. Gdzie znaleźć takie osoby? Można na pewno poszukać na uczelniach oraz na grupach […]

Jak skutecznie przekonać klienta do produktu wykorzystując e-mail marketing?

Można stworzyć darmowy raport lub kurs  e-mailowy na przykład: Usuwanie plam z tapicerki W kursie można podać praktyczne informacje jak zmyć plamy, tak żeby klient mógł wyczyścić sobie tapicerkę nawet nie kupując pokrowca. Czyli teoretycznie byłby to rzeczywiście merytoryczny kurs, w którym mógłbyś przemycać informacje, że np. z pokrowców, które Ty proponujesz zmywa się to […]

Jak skopiować mailing w impleBOT?

W impleBOT dostępna jest przydatna funkcja – kopiowanie mailingów. Wystarczy wejść na listę mailingów, wybrać mailing do skopiowania i kliknąć „Kopiuj mailing”. System przeniesie nas do zakładki dodawania mailingów z wypełnionymi wszystkimi polami.

Suma kliknięć pod statystykami linków w mailingach i wielokrotnym autoresponderze

Dodaliśmy sumę kliknięć i sumę CTR na cały mailing. Suma pojawia się na liście mailingów pod statystykami poszczególnych linków, jeśli oczywiście jakiś link był zdefiniowany (opcja tylko w implebot.pl)