Efektywność osobista i zarządzanie sobą w czasie

Szkolenie: Warszawa, 24-25.04.2014

“Czas jest naturalnym surowcem, który dostajesz od życia. Jak przetwarzasz ten surowiec?”

Brian Tracy

W dzisiejszym świecie wielu z nas narzeka na dużą ilością obowiązków i ciągły brak czasu. Niedokończone projekty, niezrealizowane pomysły i zamierzenia, opóźnienia w stosunku do planów, stres, brak równowagi życiowo-zawodowej. Czasami wydaje się, że wystarczy zwiększyć szybkość, pracować ciężej – jednak często problemem jest nieodpowiedni kierunek naszych działań lub działania oparte o nieprawidłową postawę wobec upływającego czasu i jego wykorzystania. Wiele osób często stosowało już różne metody zarządzania czasem, jednak z różnych przyczyn zarzucili je, stosują bez efektów lub wręcz w sposób przynoszący więcej szkód niż pożytku. Czas jest największym dobrem jakie posiadamy. Każdy z nas otrzymuje go po równo- 24 godziny na dobę, a mimo tego jedni radzą sobie z jego wykorzystaniem bardzo dobrze i osiągają rezultaty, inni zaś są sfrustrowani tym jak szybko upływa i jak jest go niewystarczająco.

W odpowiedzi na te wyzwania związane z efektywnym wykorzystaniem czasu, opracowaliśmy unikatowe szkolenie „Efektywność osobista i zarządzanie sobą w czasie”.

Szkolenie to bezpośrednio odpowiada na największe problemy i wyzwania prezentując odpowiednie podejście, metody i techniki pomagające w zwiększeniu własnej efektywności. Jego forma wykorzystująca połączenie różnych metod szkoleniowych powoduje, iż jest ono silnie ukierunkowane na praktykę wykorzystania lepszych metod zwiększenia efektywności osobistej.

Cele szkolenia

Kluczowym celem szkolenia jest wykształtowanie odpowiedniej postawy i kompetencji do skutecznego zarządzania sobą w czasie oraz zwiększenie własnej produktywności, biorąc pod uwagę indywidualną sytuację w jakiej znajduje się każdy z uczestników.

Grupa docelowa

Szkolenie przyniesie szczególną wartość dla:

  1. Osób aktywnych zawodowo, stojących przed wyzwaniem zarządzania dużą ilością obowiązków i zadań – zarówno w życiu zawodowym jak i osobistym. W szczególności dla przedsiębiorców i pracowników umysłowych (kadra zarządzająca, menadżerowie różnych szczebli, sprzedawcy, specjaliści).
  2. Osób, chcących osiągać lepsze efekty i zrobić więcej w posiadanym czasie poprzez zwiększenie własnej efektywności i lepsze zarządzanie sobą w czasie.
  3. Osób, które nie stosowały nigdy metod zarządzania czasem jak i mających za sobą doświadczenia stosowania różnych metod, które jednak nie przyniosły oczekiwanych efektów.

Kluczowe korzyści

Do najważniejszych korzyści z udziału w szkoleniu należą:

  1. Wykształtowanie odpowiedniego, skutecznego i zdrowego podejścia do zarządzania sobą w czasie.
  2. Wykorzystanie swoich indywidualnych cech osobistych do zwiększenia osiąganych efektów.
  3. Nadanie odpowiedniego kierunku swoim działaniom poprzez uświadomienie sobie tego co dla nas ważne (nasza misja i wartości) oraz poprzez odpowiednie zdefiniowanie celów.
  4. Osiągnięcie równowagi pomiędzy różnymi obszarami naszego życia, w tym przede wszystkim balans pomiędzy życiem osobistym i zawodowym.
  5. Zwiększenie świadomości wykorzystania czasu i usunięcie istniejących dystraktorów.
  6. Poznasz kluczowe (sprawdzone) techniki niezbędne do odpowiedniego planowania czasu.
  7. Poznając różne narzędzia do zarządzania sobą w czasie wybierzesz najbardziej odpowiednie do twoich cech osobistych i potrzeb.
  8. Zwiększysz własną produktywność osobistą poprzez stopniowe zwiększanie energii i koncentracji oraz odpowiednie ich wykorzystanie w życiu codziennym.
  9. Dowiesz się jak radzić sobie z presją, stresem i przytłoczeniem nadmierną ilością obowiązków.
  10. Dowiesz się w jaki sposób mieć odpowiednie nastawienie oraz poznasz kluczowe umiejętności do zwiększenia własnej efektywności we współpracy i relacjach z innymi ludźmi.
  11. Dowiesz się jak skutecznie delegować zadania.
  12. Otrzymasz listę kontrolną zarządzania sobą w czasie oraz wypracujesz własny plan stopniowego podnoszenia efektywności i stosowania zasad i metod zarządzania sobą w czasie.


W celu zapoznania się z większą ilością korzyści zapoznaj się z przebiegiem szkolenia opisującym jego formę, stosowane metody i zakres merytoryczny.

Przebieg szkolenia - program i stosowane metody

Nasze szkolenia odbiegają od standardowych jedno lub dwudniowych szkoleń stacjonarnych. Projektujemy szkolenie z myślą o rezultatach jakie ma osiągnąć uczestnik, dlatego też korzystamy z wielu form szkoleniowych tworząc cały program składający się z kilku etapów nastawionych na odpowiednie efekty. Nasze szkolenie to odpowiednie połączenie spotkania w sali szkoleniowej, szkolenia wideo przez internet, konsultacji mailowych i coachingu. Poniżej opisany został dokładniej przebieg szkolenia dla każdej z części, stosowane metody oraz program merytoryczny szkolenia stacjonarnego.

 


CZʦĆ I - Moduł wstępny

Moduł wstępny ma na celu lepsze przygotowanie uczestników do szkolenia poprzez przekazanie podstawowych zagadnień oraz bliższe poznanie potrzeb uczestników. Dzięki temu, każdy przychodzi na szkolenie z pewną wiedzą bazową, co pozwala zaoszczędzić czas na szkoleniu i skoncentrować się na bardziej zaawansowanych kwestiach oraz na części warsztatowej.

Na kilka dni przed szkoleniem otrzymasz:

  • a. Kwestionariusz online– zostanie wysłany drogą online na kilka dni przed szkoleniem
  • b. Moduł szkoleniowy online (forma wideo) na platformie szkoleniowej dostępny przed szkoleniem – przedstawia kluczowe zagadnienia teoretyczne, które pozwolą skupić naszą koncentrację na szkoleniu głównie na aspektach praktycznych i szkoleniowych.
 

CZʦĆ II - Szkolenie stacjonarne

Spotkanie w sali szkoleniowej jest najważniejszą częścią całego szkolenia. Informacje dot. przebiegu i metod:

  • a. Szkolenie ma formę warsztatową połączoną z mini wykładami do każdego modułu. Każde zagadnienie jest omawiane od strony teoretycznej przedstawiając jedynie elementy kluczowe i najważniejsze dla osiągnięcia celu szkolenia. Przedstawionych zostanie wiele praktycznych przykładów uzasadniających istotę i dających wyobrażenie wykorzystania danego elementu szkolenia w praktyce. Następnie przechodzimy do ćwiczenia mającego na celu wdrożenie wiedzy w praktykę i stopniowe przygotowanie do samodzielnego planowania i zarządzania sobą w czasie przy wykorzystaniu wiedzy ze szkolenia.
  • b. W trakcie szkolenia uczestnicy będą mogli zadawać pytania, prowadzone będą dyskusje moderowane.
  • c. Ostatni moduł szkolenia ma na celu przygotowanie do wdrożenia wiedzy ze szkolenia poprzez naukę efektywnego rozwoju umiejętności oraz przygotowanie indywidualnego planu rozwoju w zakresie zarządzania sobą w czasie. 
  • d. Podczas szkolenia otrzymasz gotowe szablony i narzędzia, które pozwolą szybciej i lepiej zastosować przekazaną na szkoleniu wiedzę w praktyce
 

PROGRAM SZKOLENIA STACJONARNEGO

1. Analiza stanu obecnego

Rozmowa nt.  dotychczasowych przekonań dot. zarządzania sobą w czasie, własnych doświadczeń, nabytych umiejętności, występujących obaw i problemów itp. Rozpoczynamy od analizy miejsca, w którym obecnie jesteśmy co pozwoli nam uwzględnić to w naszej ścieżce rozwoju w dalszej części szkolenia.

2. Istota efektywności osobistej i zarządzania sobą w czasie

  • a. Dlaczego dziś zarządzanie sobą w czasie jest tak istotne i stanowi jedno z kluczowych aspektów stanowiących o osobistych osiągnięciach
  • b. Jakie obawy i przekonania( te uświadomione i te nieuświadomione) wstrzymują nas przed efektywnym zarządzaniem sobą w czasie i jak się ich pozbyć
  • c. Dlaczego wiele technik tzw. zarządzania czasem nie przynosi efektów
  • d. Kierunek czy prędkość – co jest podstawą i jak je odpowiednio połączyć
  • e. Co definiujemy poprzez efektywność i skuteczność
  • f. Jaką wartość ma czas w naszym życiu i kto jest za niego odpowiedzialny
  • g. Jak mieć zdrowe nastawienie do zarządzania sobą w czasie i osobistej efektywności

3. Wytyczanie kierunku

  • a. Dlaczego używanie obu półkul mózgu jest tak istotne i jak wykorzystać obie półkule do wspierania naszej efektywności
  • b. Istota opracowania misji, wizji i wartości życiowych, określanie ról życiowych
  • c. Wyznaczanie celów długookresowych i krótkookresowych
  • d. Jak prawidłowo wyznaczać cele, aby zmaksymalizować prawdopodobieństwo ich realizacji
  • e. W jaki sposób połączyć cele życiowe i zawodowe
  • f. Jak wykorzystać swoje cechy osobiste, talenty, silne i słabe strony do zwiększenia efektywności osobistej
  • g. Przegląd, refleksje, aktualizacje

4. Jak zachować balans życiowy – równowagę pomiędzy życiem osobistym i zawodowym

5. Techniki planowania:

  • a. Jak przekładać cele na plany realizacji i działania, abyśmy mogli je faktycznie osiągać
  • b. W jaki sposób selekcjonować, wykorzystywać i przekładać nasze pomysły na działania i rezultaty
  • c. 10 kluczowych technik skutecznego planowania i zarządzania sobą w czasie oraz jak je wykorzystać w praktyce
  • d. W jaki sposób planować dzień, aby faktycznie zrealizować nasze plany z uwzględnieniem nieprzewidzianych zdarzeń i czynników zewnętrznych
  • e. Jak zarządzać przepływem zadań wg metody GTD w sposób spójny z naszymi potrzebami
  • f. Jak wykorzystać wizualizację dla podniesienia swojej efektywności i zwiększenia prawdopodobieństwa realizacji naszych celów

6. Planowanie miesiąca, tygodnia i dnia

  • a. W jaki sposób planować krótkie okresy czasu – miesiąc, tydzień, dzień - tak aby osiągać najlepsze rezultaty w realizacji wyznaczonych celów

7. Narzędzia w planowaniu i zarządzaniu czasem

  • a. Omówienie różnych dostępnych narzędzi do planowania i zarządzania sobą w czasie (offline i online) – ich wady i zalety
  • b. Jak dostosować i wykorzystać dostępne narzędzia do własnych potrzeb, preferencji i osobowości

8. Zarządzanie pocztą e-mail

  • a. W jaki sposób efektywnie zarządzać pocztą e-mail, poświęcając na nią tylko tyle czasu ile to konieczne i utrzymując czystą skrzynkę odbiorczą

9. Świadomość wykorzystania czasu

  • a. W jaki sposób sprawnie przeanalizować spędzany przez siebie czas w celu zwiększania własnej efektywności
  • b. Dlaczego zdarza się, że tracimy czas i jak temu zapobiec – identyfikacja przyczyn i przedstawienie metod

10. Dystraktory, pochłaniacze i złodzieje czasu

  • a. Czym są nasze pożeracze czasu, jak je badać i eliminować lub wykorzystać w lepszy sposób
  • b. Jak zidentyfikować i usunąć dystraktory w naszych myślach
  • c. Kiedy multizadaniowość jest dobra, a kiedy zła, kiedy ją wyeliminować lub kiedy i jak ją prawidłowo wykorzystać

11. Produktywność osobista

  • a. Wpływ 4-ech obszarów energii na naszą produktywność (fizyczna, mentalna, duchowa, psychiczna) oraz w jaki sposób zwiększać poziom energii w każdym z obszarów
  • b. Oczyszczanie umysłu i koncentracja
  • c. Nawyki i rytuały codzienne – ich wpływ na naszą produktywność oraz które i w jaki sposób wdrożyć do naszego funkcjonowania
  • d. zarządzanie energią w ciągu dnia i tygodnia
  • e. W jaki sposób wykorzystać cykle naszej energii w ciągu dnia i tygodnia do realizacji odpowiednich typów zadań
  • f. Jak wytworzyć i utrzymać samodyscyplinę w swoim życiu i pracy
  • g. W jaki sposób skutecznie regenerować swoje ciało i umysł dla zwiększania produktywności
  • h. Decyzyjność – w jaki sposób podejmować decyzje, aby wspierały naszą efektywność i skuteczność
  • i. Czy posiadasz niezbędne umiejętności do realizacji swoich zadań w sposób efektywny
  • j. Poczucie własnej wartości i pewność siebie - wpływ na naszą efektywność i skuteczność osobistą
  • k. W jaki sposób wykorzystać technikę pomodoro do zwiększenia własnej produktywności

12. Wydajne środowisko pracy

  • a. W jaki sposób stworzyć wydajne środowisko pracy i funkcjonowania codziennego, które będzie wspierało naszą efektywność osobistą

13. Stres, presja i przytłoczenie

  • a. Kluczowe przyczyny występowania stresu i przytłoczenia , ich wpływ na naszą efektywność oraz 5 sposobów na radzenie sobie z nimi
  • b. W jaki sposób wykorzystać optymalną ilość stresu i presji dla zwiększania naszej efektywności

14. Przeszkody, błędy i niebezpieczeństwa w „zarządzaniu czasem”

  • a. 7 istotnych błędów i niebezpieczeństw w nieprawidłowym zwiększaniu własnej efektywności oraz jak je ominąć lub sobie z nimi radzić
  • b. Nasze wzorce osobowości (A, B, C, D) i ich wpływ na naszą efektywność
  • c. Wpływ zmian w naszym życiu i pracy na naszą efektywność

15. Zarządzanie sobą w czasie a interakcje pomiędzy ludźmi

  • a. Relacje międzyludzkie vs zarządzanie sobą w czasie – jak mieć zdrowe podejście
  • b. Umiejętności komunikacyjne a efektywność osobista
  • c. Delegowanie – co, komu i w jaki sposób delegować
  • d. Spotkania – w jaki sposób prowadzić efektywne spotkania
  • e. Asertywność – znaczenie dla efektywności, kiedy i jak być asertywnym
  • f. Zasada otwartych drzwi i jej wpływ na naszą efektywność osobistą
  • g. Jak stworzyć relacje z ludźmi wokół nas sprzyjające naszej efektywności (szef, współpracownik, podwładny, rodzina itp.)

16. Podsumowanie oraz indywidualny plan wdrożenia i rozwoju własnej efektywności

  • a. Listra kontrolna elementów warunkujących efektywność osobistą i jej zastosowanie
  • b. W jaki sposób stopniowo wdrażać wiedzę ze szkolenia i rozwijać własną efektywność
  • c. Jak wykorzystać stadium rozwoju umiejętności, aby utrzymać się na ścieżce realizacji planów
  • d. Wnioski uczestników, przemyślenia, pytania końcowe.
 

CZʦĆ III - Powtórki, konsultacje, coaching

Większość szkoleń kończy się po wyjściu z sali szkoleniowej, co wiąże się dalej z brakiem faktycznego wdrażania wiedzy ze szkolenia i podnoszenia swoich umiejętności. Dlatego też bardzo ważny jest etap, w którym każdy uczestnik może powtórzyć wybrane zagadnienia omawiane na szkoleniu oraz skontaktować się z trenerem w przypadku wszelkich pytań lub problemów związanych z tematem szkolenia. Dodatkową wartością jest coaching, w trakcie którego możliwa jest bezpośrednia rozmowa i usunięcie ograniczeń lub praca nad zwiększeniem skuteczności w dalszym rozwoju umiejętności ze szkolenia.

Na tym etapie

  • a. Otrzymasz dostęp do nagrań szkoleniowych poruszających zagadnienia dot. zarządzania sobą w czasie. Będą one stanowić doskonałą powtórkę tematów omawianych na szkoleniu. Nagrania będą dostępne przez 12 miesięcy od udziału w szkoleniu.
  • b. Przez 12 miesięcy od zakończenia szkolenia będziesz mógł kontaktować się z trenerem drogą mailową w celu zadawania pytań na interesujące się zagadnienia z zakresu tematycznego szkolenia. Będzie to stanowiło duże wsparcie w procesie wdrażania wiedzy i narzędzi ze szkolenia w praktykę. 
  • c. W przeciągu 90 dni od zakończenia szkolenia możesz wykorzystać jedną godzinę konsultacji lub coachingu indywidualnego drogą Skype lub telefoniczną. Będzie to kolejne wsparcie indywidualne w osiąganiu lepszych efektów w zarządzaniu sobą w czasie. Będziesz mógł zadać pytania lub przedstawić i przepracować występujące problemy we wdrażaniu wiedzy w praktykę.

Informacje o prowadzącym

Damian Dubiak

Przedsiębiorca, menadżer, trener rozwoju kompetencji osobistych i biznesowych. Prowadzi szkolenia przede wszystkim z obszarów takich jak m.in.efektywny rozwój umiejętności, produktywność i zarządzanie sobą w czasie, sprzedaż, autoprezentacja.

Doświadczenia zawodowe zdobywał prowadząc własne firmy od 2007 roku i realizując projekty biznesowe z obszaru szkoleń, e-learningu i technologii internetowych. Przez te lata pozyskiwał i pracował z klientami– począwszy od osób indywidualnych, poprzez małe i średnie firmy, fundacje, uczelnie wyższe, aż po duże międzynarodowe korporacje z różnych branż.

Jako pasjonat rozwoju osobistego człowieka, przez lata zdobywał szeroką wiedzę na dziesiątkach szkoleń, seminariów, konferencji oraz z kilkuset przeczytanych książek i materiałów. Praktyka biznesowa dała mu możliwość wykorzystywania tej wiedzy oraz stałej weryfikacji tego co efektywne i skuteczne. W prowadzonych szkoleniach kieruje się silnym nastawieniem na praktyczność przekazywanej wiedzy i narzędzi oraz możliwość jej wdrożenia dla skutecznego osiągania rezultatów. Często wykorzystuje mieszane formy szkoleniowe (połączenie szkoleń stacjonarnych, z materiałami online oraz coachingiem/konsultacjami indywidualnymi) dla zwiększenia efektywności i skuteczności procesu szkoleniowego.

Informacje organizacyjne

Szkolenie odbędzie się w dniach 24-25.04.2014 (piątek-sobota)
Miejsce szkolenia: Warszawa

Informacje szczegółowe podane są poniżej

  1. Na kilka dni przed szkoleniem otrzymasz wiadomość mailową zawierającą: 
    • a. dostęp do kwestionariusza, który przybliży trenerowi to, czym się zajmujesz, jakie masz wyzwania w zarządzaniu sobą w czasie, dotychczasowe doświadczenia, wiedzę, występujące problemy (czy wypełnienia od 10 do 20 minut). Dzięki temu uwzględni Twoje potrzeby na szkoleniu. 
    • b. dostęp do modułu szkoleniowego w formie multimedialnej(nagranie wideo) – co pozwoli Ci poznać podstawy i przybliży Ci kluczowe wstępne zagadnienia poruszone na szkoleniu(czas trwania – ok. 20 minut)
  2. Szkolenie odbędzie się w samym centrum Warszawy w pobliżu dworca PKP. Dokładny adres przesyłany jest po otrzymaniu zgłoszenia na min. 7 dni przed terminem szkolenia.
  3. Czas trwania szkolenia to dwa dni. Pierwszy dzień szkolenia rozpoczyna się o godzinie 10.00 i trwa do godz. 18.00. Drugi dzień szkolenia odbywa się w godzinach 9.00 – 17.00.
  4. Na początku szkolenia otrzymasz materiały drukowane i akcesoria do notowania.
  5. Szkolenie trwa 2 dni(2x8 godzin) z dwiema przerwami kawowymi każdego dnia(po ok. 10-15 minut) oraz jedną przerwą na obiad (do 50 minut). W trakcie przerw kawowych do dyspozycji uczestników dostępny jest catering (kawa, herbata, napoje, ciastka itp.). Obiad wliczony jest w cenę szkolenia.
  6. Grupa składać się będzie maksymalnie z 12 osób – taka wielkość grupy pozwoli na lepszą koncentrację trenera na potrzebach każdego uczestnika, uczestnikowi zaś daje możliwość zadania pytań i większej interakcji z trenerem
  7. Po szkoleniu otrzymasz certyfikat ukończenia szkolenia będący dowodem Twojego udziału w nim oraz posiadania określonej wiedzy. 8. Po szkoleniu otrzymasz dostęp do nagrań szkoleniowych poruszających zagadnienia dot. zarządzania sobą w czasie. Będą one stanowić doskonałą powtórkę tematów omawianych na szkoleniu. Nagrania będą dostępne przez 12 miesięcy od udziału w szkoleniu.
  8. Przez 12 miesięcy od zakończenia szkolenia będziesz mógł kontaktować się z trenerem drogą mailową w celu zadawania pytań na interesujące się zagadnienia z zakresu tematycznego szkolenia. Będzie to stanowiło duże wsparcie w procesie wdrażania wiedzy i narzędzi ze szkolenia w praktykę.
  9. W przeciągu 90 dni od zakończenia szkolenia możesz wykorzystać jedną godzinę konsultacji lub coachingu indywidualnego drogą Skype lub telefoniczną. Będzie to kolejne wsparcie indywidualne w osiąganiu lepszych efektów w zarządzaniu sobą w czasie. Będziesz mógł zadać pytania lub przedstawić i przepracować występujące problemy we wdrażaniu wiedzy w praktykę.
Zapisy wstrzymane