Sprzedaż i Marketing Wiedzy i Usług

Piotr Majewski
Piotr Majewski
Subskrybuj
Twój E-mail:
Twoje Imię:

Błyskawiczne i darmowe budowanie listy adresowej

Piotr Majewski
Zawsze najtrudniej jest zacząć, prawda? Gdy wiesz, że chcesz coś zrobić, jesteś już zdecydowany co do swojego pomysłu i nagle przychodzi myśl: „Ale jak właściwie mam się do tego zabrać?”

Nie inaczej jest w przypadku budowania list adresowych.

Na podstawie przeprowadzonej ankiety wśród użytkowników s y s t e mu e-mail marketingu impleBOT.pl oraz darmowego wielokrotnego autorespondera FreeBOT.pl, wiem że najwięcej problemów macie na początku budowania własnej listy adresowej.

Oto pierwszy z kilku filmów video, które pomogą Ci uporać się z problemami przy budowie Twojej własnej listy adresowej:



Jeśli wolisz, możesz posłuchać nagrania mp3 (lepsza jakość):


AKTUALIZACJA: Obecnie za każde wyświetlenie dostajesz 10 punktów (max. możesz zdobyć 30 za każdego subskrybenta) a za wyświetlenie swojej oferty "płacisz" 10 punktów. Możliwe jest nawet podwojenie listy.

Co-Reg jest unikalnym na polskim rynku s y s t e mem działającym (bezpłatnie) w impleBOT.pl i FreeBOT.pl. Codziennie ponad 2100 osób zapisuje się na jakąś listę za pomocą co-rega.

Zobacz przykładowe opinie na temat co-reg w impleBOT.pl:

"Moje 50.000 Czytelników na 7 listach zbudowałem w około 50% dzięki korejestracji. Czy te osoby kupują ode mnie? Oczywiście, że tak. Zawsze to czułem, widziałem po mailach, rozmowach na szkoleniach, odzewie. Nigdy do tej pory nie robiłem dokładnej analizy, jaki procent moich Czytelników-Klientów pochodzi z co-reg, a jaki z innych źródeł (oczywiście kiedyś to zrobię). Natomiast na potrzeby tej dyskusji zajrzałem do mojego CRMu excelowego i sprawdziłem pierwsze 10 osób z mojego ostatniego szkolenia stacjonarnego z pozycjonowania. I niespodzianka (nie dla mnie): 6 osób przyszło z co-reg, a 4 osoby z innych źródeł."


"Dzięki możliwości wysyłki mailingów z własnych list adresowych (za pomocą np. http://www.implebot.pl/manager ) zapełniłem sale na ponad 140 całodniowych szkoleń stacjonarnych, które przeprowadziłem. Dzięki wykorzystaniu techniki unikatowych dla każdej kampanii kodów rabatowych widać, że około 40% uczestników szkoleń dowiedziało się o nich z mailingów 
(...)
[CO-REG] Jest to w mojej ocenie niezastąpiona funkcja, bez której nie wyobrażam sobie żadnego s y s t e mu auterespondera. Co najmniej połowa listy adresowej została zbudowana w oparciu o Co-Reg."


"(...) co-reg to jest po prostu PETARDA!! Ja razem z Marcinem Gurtowskim w przeciągu roku czasu pozyskaliśmy na około 30 list adresowych prawie 50tys ludzi"


"Od sierpnia 2009 roku, zbudowaliśmy na implebocie 8 list tematycznych. Zaczynałem od 1 adresu (własnego) a teraz mamy ich ponad 12 000. Corega mam włączonego na 6 listach i na każdej z nich jest to NAJSZYBSZA metoda budowania listy. Myślałem nawet o przejściu na NM ale właśnie ze względu na corega i brak większych problemów technicznych przez te kilka lat, nadal korzystam z implebota (a właściwie z impleBOT MANAGERa)."


Spośród zebranych przez nas 30 studiów przypadków użytkowników impleBOT.pl i FreeBOT.pl zdecydowana większość podkreślała fenomen co-reg.

Mam jednak do małą prośbę: napisz mi swój komentarz na temat tego video albo Twoich doświadczeń z budowaniem listy.
Komentarze (62) | Dodaj komentarz | Edytuj | Usuń | środa, 8 luty 12, 12:25

Login/E-Mail:
Hasło:

Zapomniałeś hasła?

Nazwa użytkownika:  
E-mail:  
Hasło:  
Imię:  
Nazwisko:
Komentarze 1 2 3 4 5 6 7
Ajax Indicator
Marek Makarewicz
Mówcie, co chcecie ale co-reg działa wyśmienicie. W 48 godzin pozyskałem 83 subskrybentów na zupełnie nowej liście z czego 78 z co-rega.
http://inteligencja-finansowa.prees.pl/
Piotr, rewelacja!

Daniel Wilczek
Różnie się nam pierze mózgi. Zrób to, a Twoje dochody wzrosną o 1000%. Itd.
Ale. Co-Reg to prawda. Dokładnie 50% listy mam z tego s y s t e mu. Oczywiście należy odpowiednio wybrać zagadnienie.

Zbigniew Adamski
s y s t e m Co-Reg jest Genialny... Dzięki niemu moja lista adresowa powiększyła się trzykrotnie... Przy zachowaniu pewnych czynników korejestracja może nam sprawić aby lista budowała się sama. Szczegóły na http://www.eBiznes-Praktycznie.pl/budowanie-listy

firma Hryniewicz Sp. z o.o.
Na mojej liście zapisani z co-reg stanowią dokładnie 40%. A jeśli ktoś ma więcej list jak Remigiusz czy Sławek, to zdecydowanie polecam implebot manager.

Ale faktycznie jest problem z potwierdzeniami - ok. 20% zapisanych nie potwierdza zapisu, ponieważ potwierdzenie ląduje w spamie.

firma Śniegocki Development
Od sierpnia 2009 roku, zbudowaliśmy na implebocie 8 list tematycznych. Zaczynałem od 1 adresu (własnego) a teraz mamy ich ponad 12 000. Corega mam włączonego na 6 listach i na każdej z nich jest to NAJSZYBSZA metoda budowania listy. Myślałem nawet o przejściu na NM ale właśnie ze względu na corega i brak większych problemów technicznych przez te kilka lat, nadal korzystam z implebota (a właściwie z implebotmangera).

Piotr Majewski
>> dzięki sprytnemu s y s t e mowi co-reg Twoje listy budują się w ekspresowym tempie

Akurat moje listy były przez wiele lat największym dostawcą subskrybentów dla innych list, ponieważ budowałem je znacznie szybciej niż inni. CO-REG przez wiele lat przynosił mi poniżej 30% subskrybentów - czyli mniej niż innym osobom, które również optymalizują opisy. W efekcie na niemalże wszystkich listach miałem ogromne zapasy punków. Dopiero w tym roku udział co-reg na moich listach wzrósł, ponieważ do s y s t e mu przyłączyły się nowe szybko budowane listy.

>> Ciekawe, czy impleboot.pl radzi sobie z mocnymi filtrami antyspamowymi
>> jeżeli przy wysyłce nie korzysta z rzeczywistego serwera SMTP
>> i prawdziwego adresu email?

Widzę, że piszesz o czymś, o czy mnie masz pojęcia. Mamy kilka dedykowanych serwerów SMTP służących tylko do wysyłki e-maili. Serwery są tak skonfigurowane, aby spełniały wymagania filtrów antyspamowych - zwłaszcza SPF.

> Dlaczego z impebota.pl czeka się wieki na wiadomość z potwierdzeniem?

Jesteśmy tak dużym nadawcą e-maili, że niektóre portale potrafią opóźnić przyjęcie e-maila - dlatego uzyskujemy w takiej sytuacji bezpośrednie umowy na znacznie korzystniejsze traktowanie naszych e-maili, gdy coś takiego się dzieje.

Dzięki skali znacznie szybciej i łatwiej możemy też negocjować zdejmowanie blokad (ostatnia była wiele lat temu), bo portal inaczej patrzy na nadawcę z 7 letnią tradycją, od którego e-maile chce otrzymywać pół miliona jego Użytkowników, a inaczej na właściciela serwera bez reputacji z kilkoma tysiącami adresów.

Na tym polega bezpieczeństwo, a nie na instalowaniu zestawu skryptów, których działania trzeba samemu doglądać na jakimś tanim serwerze.

> Czy wiemy na podstawie jakiego błędu wiadomość została odrzucona przez serwer odbiorcy?

My wiemy i jeśli jest to tzw. twardy błąd (jednoznaczna informacja o nieistniejącym koncie), to po 3 takich błędach takiego adresata blokujemy. Jeśli błąd jest miękki, wysyłamy dalej.

>> Przy 50.000 liczbie subskrybentów to naprawdę duże osiągnięcie żeby do szkolenia przekonać 20 osób?

Twoja złośliwość sugeruje, że chyba rozmawiam z konkurencją (nawet wiem, z kim), nie ważne:

"Dzięki możliwości wysyłki mailingów z własnych list adresowych (za pomocą np. http://www.implebot.pl/manager ) zapełniłem sale na ponad 140 całodniowych szkoleń stacjonarnych, które przeprowadziłem. Dzięki wykorzystaniu techniki unikatowych dla każdej kampanii kodów rabatowych widać, że około 40% uczestników szkoleń dowiedziało się o nich z mailingów
(...)
[CO-REG] Jest to w mojej ocenie niezastąpiona funkcja, bez której nie wyobrażam sobie żadnego s y s t e mu auterespondera. Co najmniej połowa listy adresowej została zbudowana w oparciu o Co-Reg."

Remigiusz Stanisławek, www.opiekuninwestora.pl

To jest fragment jednego z ok. 30 studiów przypadku, które niedługo opublikujemy.

Nieprawdą jest również to, że subskrybenci z co-reg nie klikają (a więc też nie kupują) - przeanalizowaliśmy próbkę 2 milionów subskrybentów z co-reg i innych źródeł. Konkretne liczby rezerwuję dla prywatnych Klientów - nie będę edukował konkurencji, która nieudolnie kopiuje nasze s y s t e my.

Anna Ciechanowska
Zapomniałeś Piotrze jeszcze dodać, że dzięki sprytnemu s y s t e mowi co-reg Twoje listy budują się w ekspresowym tempie i za darmo ponieważ masz dostęp do nieograniczonego zasobu tzw. punktów Uśmiech za które możesz wyświetlać bez limitu własne propozycje u wielu innych. Jesteś na szczycie piramidy - za to podziwiam Twój pomysł.

Cieszę się, że poznałam Twoje prawdziwe zdanie o netmailer.pl i to jak umiesz ludziom obrzydzić konkurencyjne rozwiązanie, które per saldo przy bardziej zaawansowanych zastosowaniach jest tańsze, elastyczniejsze i bezpieczniejsze w użytkowaniu.

Ciekawe, czy impleboot.pl radzi sobie z mocnymi filtrami antyspamowymi jeżeli przy wysyłce nie korzysta z rzeczywistego serwera SMTP i prawdziwego adresu email?
Dlaczego z impebota.pl czeka się wieki na wiadomość z potwierdzeniem?
Dlaczego często nie dochodzą wszystkie wiadomości do subskrybentów również te z prośbą o potwierdzenie?
Czy wiemy na podstawie jakiego błędu wiadomość została odrzucona przez serwer odbiorcy?

Krzywy ma specyficzną metodykę badań - sprawdził pierwsze 10 osób. To ile tych osób tak naprawdę było?
Może 11, 12, 13.... 20 Uśmiech? Przy 50.000 liczbie subskrybentów to naprawdę duże osiągnięcie żeby do szkolenia przekonać 20 osób? Skuteczność na poziomie 0,04% szok!

Marcin Oniszczuk
Piotrek mogą pisać co chcą co-reg to jest po prostu PETARDA!! Ja razem z Marcinem Gurtowskim w przeciągu roku czasu pozyskaliśmy na około 30 list adresowych prawie 50tys ludzi w 90% są to ludzie z co-reg, także tyle w temacie!! Piotrek nic dodać nic ująć!! Czekam na kolejne takie narzędzie, bo z chęcią pozyskałbym kolejne 50tysUśmiech Pozdrawiam Cię serdecznie

Piotr Majewski
>> Może ktoś ma rzetelnie opracowane statystyki, jak mały % osób złapanych przez co-reg kupuje

Dlaczego mały? Co do statystyk, zobacz co napisał Paweł Krzyworączka z ebiznesy.pl:

"Moje 50.000 Czytelników na 7 listach zbudowałem w około 50% dzięki korejestracji. Czy te osoby kupują ode mnie? Oczywiście, że tak. Zawsze to czułem, widziałem po mailach, rozmowach na szkoleniach, odzewie. Nigdy do tej pory nie robiłem dokładnej analizy, jaki procent moich Czytelników-Klientów pochodzi z co-reg, a jaki z innych źródeł (oczywiście kiedyś to zrobię). Natomiast na potrzeby tej dyskusji zajrzałem do mojego CRMu excelowego i sprawdziłem pierwsze 10 osób z mojego ostatniego szkolenia stacjonarnego z pozycjonowania. I niespodzianka (nie dla mnie): 6 osób przyszło z co-reg, a 4 osoby z innych źródeł."

>> Zapisując się do nas dostał następne propozycje

Do stycznia br. zapisy na co-reg trzeba było potwierdzać, więc osoby potwierdzające zapisy na listy z co-reg znowu widziały propozycje z co-reg. W rezultacie niektórzy zapisywali się nawet na kilkanaście różnych list na raz.

Gdy zdaliśmy sobie z tego sprawę, wprowadziliśmy znaczącą zmianę. Od stycznia 2012 zapisy poprzez co-reg są od razu potwierdzone (propozycje co-reg widać dopiero po potwierdzeniu e-maila, więc mamy pewność, że ktoś się sam zapisał). Dzięki temu taka osoba może zapisać się na maksymalnie 4 listy na raz (pierwotna oraz max. 3 z co-reg).

Efekt będzie taki, że responsywność osób z co-reg jeszcze wzrośnie.

>> Piotrze, czyżby zainteresowanie implebotem drastycznie spadło po premierze netmailer.pl ,
>> za którego płaci się tylko raz i wśród wielu opcji, które biją na głowę implebota ma również opcję co-reg.

? NM w żaden sposób nie wpłynął na sprzedaż impleBOT, która stabilnie rośnie. Ponadto co-reg w takim wydaniu nie ma sensu, bo mielimy subskrybenta między własnymi listami niejako konkurując sami ze sobą - co innego gdy Subskrybent dostanie 4 maile od 4 różnych osób tego samego dnia - wygrają najlepsze - a co innego, gdy dostanie 4 maile od tej samej osoby - to głupie.

Zajmuję się profesjonalnie e-mail marketingiem od 2000 r. a od 2004 zarządzam najpopularniejszą usługą e-mail marketingu w tym kraju i nie podniecam się "wieloma opcjami", bo w e-mail marketingu akurat nie tak robi się pieniądze.

Ponadto zarządzanie s y s t e mem do e-mail marketingu na własnym serwerze (który nie jest za darmo i który trzeba opłacać co roku również) przez osobę bez wiedzy nt. s y s t e mów weryfikacji e-maili, s y s t e mów czarnych list, sposobów aby z nich zostać usuniętym oraz limitów serwerów e-mailowych jest mało rozsądne. Wystarczy świadomość, że niemalże wszystkie wielkie firmy korzystają z zewnętrznych dostawców e-mail marketingu. A przecież stać ich na własny s y s t e m.

Dlaczego tak robią?

Bo zasady się ciągle zmieniają i opieranie e-mail marketingu na nierozwijanym i aktualizowanym non-stop s y s t e mie jest mało bezpieczne.

To, że NM Ci działa, nie znaczy, że Twoje e-maile dochodzą.

>> Przypomnij proszę wszystkim Piotrze, że nie liczy się wielkość listy, ale jej wysoka jakość.
>> Można mieć na liście 1000 klientów i zarabiać więcej niż osoba która ma 100.000 osób z łapanki.

Zgadza się, ale co-reg to nie łapanka, ponieważ ludzie świadomie zapisują się na naszą listę - o ile nie kłamiemy w opisie co do treści, jakie otrzymają.

Biorąc pod uwagę fakt, że w IB nie płacę za wielkość listy (jak np. w GR), wolę mieć 100K i wśród tych 100K wiele tysięcy bardzo aktywnych i płacących osób niż 1K aktywnych osób.

Na każdej liście po jakimś czasie większość będzie bardzo mała aktywna - tylko, że na liście 2 razy większej, 2 razy więcej nadal będzie aktywna.

Przypomina mi się pewna anegdota ze szkolenia Zbyszka Reka (tak, tego od Amway, w którym nigdy nie byłem):

"Wobraź sobie, że kupiłaś sobie Bentleya. Jedziesz sobie nim właśnie np. z Warszawy do Gdańska i po drodze spotykasz miłą osobę szukającą stopa. Myślisz sobie: nudno mi jechać tak samotnie, podwiozę ją za darmo i dam jej doświadczyć fenomentu Bentleya.

Zatrzymujesz się koło autostopowicza, otwierasz drzwi i mówisz: Wskakuj, podwiozę Cię. A on/ona patrzy na Twojego nowiutkiego, fantastycznego Bentleya, którego widzi pierwszy raz na oczy i zaczyna się pytać: A to jest bezpieczny samochód? Ile ma poduszek powietrznych? A jesteś dobrym kierowcą? itd... Co robisz? Mówisz: Nie, to nie. Zamykasz drzwi i jedziesz dalej."

Jeśli nie chcesz subskrybentów za darmo, albo nie potrafisz pisać ciekawiej niż inni w Twojej branży, to nie musisz włączać co-rega.

Komentarze 1 2 3 4 5 6 7

Login/E-Mail:
Hasło:

Zapomniałeś hasła?

Nazwa użytkownika:  
E-mail:  
Hasło:  
Imię:  
Nazwisko:

 

Następne: Jak Facebook Twitter Groupon i NK.pl budują listę adresową?

Poprzedni: 24 sposoby optymalizacji serwisu pod wyszukiwarki


Nie jesteś zalogowany(a) Zaloguj się | Utwórz konto