NOWOŚĆ: Wykluczanie w MultiMailingu [video]

Jedną z najważniejszych funkcji impleBOT MANAGERa jest możliwość wysyłania MultiMailingów.

MultiMailing to e-mailing wysłany za pomocą jednego formularza do wielu wybranych list adresowych. Oczywiście system e-mail marketingu impleBOT sam deduplikuje MultiMailing – tj. usuwa z poszczególnych mailingów osoby, które otrzymały taką wiadomość z innej listy.

Teraz MultiMailing poszerzyliśmy o bardzo przydatną funkcję wykluczania, znaną i lubianą przez użytkowników impleBOT.

 

Tak samo, jak w przypadku zwykłych mailingów, w przypadku MultiMailingu:

1. możemy pominąć adresatów max 3 wcześniej wysłanych mailingów.

Jeśli więc wcześniej wysłaliśmy zwykły mailing na jedną z list i nie chcemy, aby odbiorcy tamtego mailingu dostali MultiMailing, wystarczy podać UID (numer) tamtego konta i datę mailingu.

Oczywiście impleBOT podpowie nam numery naszych kont

oraz mailingi wysłane na dane konto.

2. możemy pominąć osoby, które kliknęły na linki w 3 dowolnych mailingach.

Ta opcja działa nieco inaczej, niż poprzednia. W poprzedniej wskazywaliśmy konkretny mailing wysłany z konkretnego konta impleBOT. W tej liście wskazujemy tylko datę mailingu i linki, których kliknięcie bierzemy pod uwagę. Więc wykluczenie zadziała tylko na te konta, na których danego dnia został wysłany mailing z linkiem.

Opcję tę docenia osoby, które regularnie wysyłają MultiMailingi.

Powiedzmy, że w poniedziałek wysyłamy MultiMailing na 5 kont dotyczący nowego produktu. Czekamy 24h, aż większość osób kliknie i chcemy wysłać kolejny mailing na ten sam temat. Nie ma jednak sensu męczyć osób, które już kliknęły. Wystarczy więc podać datę poniedziałkowego mailingu i oznaczyć, które linki bierzemy pod uwagę. impleBOT MANAGER wykluczy sam na każdej liście osoby, które kliknęły. Wysyłając 3 MultiMailing na ten sam temat po prostu wpisujemy datę poniedziałkową i wtorkową.

MultiMailing to po prostu seria zwykłych mailingów ale z deduplikacją, zbiorczymi statystykami i możliwością kopiowania masowego osób, które kliknęły. Dzięki temu jeśli w naszej kampanii zdecydujemy się wysłać jeden z e-maili tylko do jednej listy, nadal będziemy mogli skorzystać z wykluczenia osób, które otrzymały maile na ten sam temat wcześniej w ramach MultiMailingu.

Polecamy korzystać – wykluczanie to zaawansowana technika w e-mail marketingu, która pozwala utrzymać lepszy kontakt z listą.

 

Autor: Piotr Majewski Pomysłodawca Ekademii. Od 2000 r. pomaga przedsiębiorcom zarabiać więcej wykorzystując Internet. Autor bestsellera "Czas na e-biznes".
  • http://romantorkowski.pl Roman Torkowski

    Implebot pod wieloma względami jest świetny, zaś manager – nie wyobrażam sobie życia bez zaawansowanego autoresponder’a typu „implebot manager”. W multimailingu brakuje mi jednej funkcji, a mianowicie ustawienia kolejności list.

    Jeśli mam np. multimailing na 3 listy.
    Pierwsza lista w 100% powiązana z tematem wiadomości.
    Druga powiedzmy w 70%
    a trzecia w 50%.

    To zależy mi by wiadomości/deduplikacja odbywały się wg tej kolejności (czyli wg kolejności jaką ustalę, a nie wg nr implebota). W innym przypadku ktoś kto jest zapisany na kilku listach, to gdy wyślę wiadomość np. o nowej wersji wordpress’a, to zdarza się, że zamiast otrzymać wiadomość np. na liście „WordPress Ekspert” otrzyma wiadomość na liście „Teraz Hosting – podstawa obsługi hostingu www itd.”

    I jeśli np. ten ktoś wypisze się z listy, to wypisze się z listy o hostingu, a nie o wp. Skoro ktoś taki jest na liście o hostingu i liście o WP, to jak dostaje wiadomość w multimejlingu, to chcę by wypisał się z listy WP a nie tej hostingowej, bo jak znowu dostanie taką wiadomość tym razem z listy wp o wp, to znowu może się wypisać.

    To w sumie taka moja mała sugestia jak usprawnić implebot manager’a, dla mnie już nie ma za dużego znaczenia, bo w najbliższym czasie przenoszę się na getresponse.

    • http://www.ekademia.pl Piotr/Peter Majewski

      Ciekawa sugestia, zastanowię się jak można coś takiego zrobić zachowując przy tym funkcjonalność takiego rozwiązania.

      • http://romantorkowski.pl Roman Torkowski

         hmm.. to dorzucę jeszcze parę wskazówek. W managerze dobrze byłoby rozważyć dodanie opcji dokupienia konta na sztuki. Np. mnie się zdarzyło zachować 10kont dla siebie i sprzedać 40 kont z manger’a 50ki. W pewnym momencie odkryłem, że ja już teraz potrzebuję więcej niż 10.

        Przydałaby się też opcja szybszego czyszczenia ludzi z listy, tzn. obecnie jest 7dni. Przy czym jak ktoś korzysta z managera, może tworzyć sublisty na jakieś akcje, dzięki temu może korzystać z 2-3 kont tylko do różnych akcji i po akcjach kasować listy by robić nowe akcje. 7dni oczekiwania na skasowanie emaila trochę to utrudnia.

        Myślę, że jeszcze parę by się znalazło, gdybym się dłużej zastanowił.
        Akurat szukanie dziur to moja silna stron, więc usprawnień bardzo dużo mogę szybko wypisać)

        Manager dla osoby początkującej to świetne narzędzie. Fakt, że wprowadziłeś niedawno manager’a na 5 kont i opcję płatności miesięcznych za manager’a jest dobrym krokiem w stronę osób z ograniczonym budżetem, czyli dla osób początkujących :)