Jak szybko rozreklamować sklep internetowy?

czwartek, 24 styczeń 08, 20:30

Są trzy metody.

Są trzy metody.

Metoda 1

Jeżeli masz już listę adresową, bądź popularny serwis internetowy to po prostu promujesz sklep tam, gdzie możesz to robić za darmo, czyli w swoich zasobach. Na stronie najlepiej zadziałają Top Layery i okienka Pop Up. W przypadku listy adresowej jednorazowe mailingi i pożyteczne informacja o sprzedawanych produktach z nienachalnym linkiem do sklepu.
 

To jest pierwsza szybka dostępna metoda dla niewielu. 

Metoda 2

Druga szybka metoda: musisz wydać pieniądze na reklamę. Jeżeli chcesz coś zrobić szybko w Internecie i nie masz dostępu do dużej listy lub popularnego serwisu, to musisz mieć na to pieniądze.

Warto zamiast sklepu reklamować jakiś kurs, biuletyn, bądź raport PDF na temat bezpośrednio związany z Twoim sklepem lub konkretnymi produktami z jego asortymentu. Oczywiście warunkiem otrzymania tych informacji jest wpisanie się na Twoja listę adresową.

Idealnie byłoby umieścić formularz rejestracji bezpośrednio na stronie, na której się promujesz albo jeśli jest to mailing - umożliwić ludziom zapisywanie się poprzez wysłanie pustego e-maila na specjalny adres.

Po wysłaniu bonusa czas na ręczną lub automatyczną, cykliczną korespondencję z czytelnikami - serwuj im ciekawe i pożyteczne informacje nt. sprzedawanych produktów i raz na jakiś czas wysyłaj e-mailing z krótko trwającą promocją.

Metoda 3

Marketing wirusowy - czyli sprowokowanie sytuacji, w której internauci sami będą się informowali pośrednio lub bezpośrednio o Twoim sklepie.

Marketing Wirusowy możesz rozkręcić albo za pomocą tradycyjnych działań public relations, z tym, że musi to być sklep naprawdę wyjątkowy, żeby udało się zachęcić media do mówienia o nim.

Jeżeli jesteś z jakiegoś regionu, gdzie Internet nie jest tak popularny, albo jest zainteresowanie mediów lokalnych Internetem to możesz spróbować wypromować się najpierw lokalnie.

Możesz też spróbować szokować lub zrobić coś bardzo ciekawego i promować się przez takie serwisy np. jak YouTube za pomocą ciekawego video, które promowałoby bezpośrednio lub pośrednio Twój sklep internetowy.

Ta ostatnia technika jest najtrudniejsza, ponieważ bardzo trudno wstrzelić się w gusta internautów... ale czasami się to udaje i wtedy jest to niejednokrotnie spektakularny sukces.

Trudno pisać o metodach marketingu wirusowego, bo czasami jest to po prostu fart. Ważne jest to, by wygenerować szum wokół Twojego sklepu internetowego np. sprzedawając albo coś bardzo dziwnego albo bardzo szokującego, a na pewno unikalnego.

Podsumowując

Żeby zrobić coś szybko trzeba:

  • albo posiadać własne zasoby,
  • albo wydać na to dużo pieniędzy,
  • albo musisz zainteresować media,
  • albo musisz być bardzo kreatywny i mieć szczęście,
  • a najlepiej wszystkiego po trochu.


Komentarze
Newsletter

Newsletter CzasNaE-Biznes

Cotygodniowa dawka darmowych artykułów od Piotra Majewskiego - ojca chrzestnego polskiego małego e-biznesu...

Dołącz do 98 100 czytelników