Rozmiar NIE jest najważniejszy… w e-mail marketingu

Wiem wiem, brzmi to jak herezja, ale ja mówię o e-mail marketingu ;-)…

zresztą to krótkie video wyjaśni Ci, dlaczego rozmiar nie ma już takiego znaczenia w e-mail marketingu:

Opinie jak zwykle mile widziane ;-)

Autor: Piotr Majewski Pomysłodawca Ekademii. Od 2000 r. pomaga przedsiębiorcom zarabiać więcej wykorzystując Internet. Autor bestsellera "Czas na e-biznes".
  • http://www.wmroczkowski.pl Wojtek Mroczkowski

    Piotrze, Twoje ostatnie widea dają dużą wartość do świata ebiznesu i email marketingu. Sam działam na względnie małych listach w małych niszach i osiągam coraz lepsze rezultaty. Po części też dzięki Twoim materiałom. Pozdrawiam Serdecznie, 
    http://universal-squeeze-page.adwebart.pl

  • Stockholder

    Ja mam listę 170 adresów ściśle powiązanych z produktem, który sprzedaję. Mailing robię raz w miesiącu i zawsze mogę liczyć na sprzedaż za około 2 tyś. zł.

  • http://www.newcreative.pl Artur Smolicki

    Nie od dziś wiadomo, że ogromna lista generuje mało wejść, gdyż zainteresowania osób na tej liście się różnią. Tylko część produktów jest w stanie ich zainteresować. Im bardziej sprecyzujemy zawartość naszych mailingów, tym większa szansa na to, że właśnie te osoby zainteresują się każdą naszą ofertą. A im węższa nisza, tym większa szansa na dużą sprzedaż przy minimalnej liście.

    Artur Smolicki
    http://www.newcreative.pl

  • http://www.facebook.com/people/Mateusz-Nowak/100000518589810 Mateusz Nowak

    Witaj Piotrze,
    na początku chciałbym podziękować za kolejne konkretne i wartościowe video.
    Ostatnio kupując mailingi na allegro sam przekonałem się o tym na własnej
    skórze. Wydałem kupę kasy (bazy były ogromne!) ,a pomimo tego zainteresowanie
    moim mailingiem było znikome.

    Mam do Ciebie pytanie. Mam bowiem już kilka zbudowanych baz, nie są duże,
    ale są one od siebie tematycznie trochę różne. Czy w moim przypadku wskazane
    byłoby wysłanie ankiety do osób w mojej bazie związanej z tym, czym się interesują
    itd. , a później posegregować te bazy odpowiednio do mojego przyszłego produktu?
    Czy w ogóle będzie jakaś odpowiedź zwrotna do ankiety od osób w bazie?

    Pozdrawiam serdecznie!
    Mateusz Nowak
    http://Nowak-Mateusz.pl

  • Daniel

    Dzięki Piotrek 

    Za optymistyczne natchnienie do dalszej budowy listy adresowej uśmiechniętych ludzi na widok twojego e-maila. 

    Pozdrawiam 
    Daniel 

  • Magda

    miło Pana widzieć

    http:/www.katechizmcopywritera.ofu.pl

  • Łukasz

    Świetny materiał Piotrze,
    Dzięki temu video odkryłem kolejny sposób
    podejścia do własnej listy adresowej.

    Serdecznie Pozdrwiam,
    I czekam na więcej wartościowej wiedzy.
    http://lista.propartner11.cba.pl
    http://praktykujebiznes.blox.pl/html 

  • Leszek Sewastianowicz

    Świetny materiał. Czy zdradzisz Piotrze w jakiej branży działa ten znajomy z listą 630 adresów?

    Pozdrawiam
    Leszek Sewastianowicz
    http://www.serwan.pl

    • Jacek Pietrasiuk

      Chyba wiem, kto taką sprzedaż wygenerował przy tak małej liście i jeśli się nie mylę, to jest to branża szkoleniowa, tematyka: sprzedaż :)

      Pozdrawiam,
      Jacek Pietrasiuk
      http://www.jacekpietrasiuk.pl

      • http://www.ekademia.pl Piotr/Peter Majewski

        Pudlo :) nie jestem upowazniony aby zdradzac wiecej konkretow :(

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=1500494681 Marcin Kamyk Kamishi

    Dzięki za kolejne cenne porady. Zaczynam dzięki tobie budować listę na niszowy w PL produkt, jakim jest Bluetooth Marketing.
    http://blueproxy.pl

  • Hubert Dudek

    Witam Piotrze
    Zgadzam się, że dobra lista to niekoniecznie duża lista.
    Sam zaczynam nieco inaczej budować własną listę adresową tak aby skupić się bardziej na jakości a nie ilości subskrybentów.

    Pozdrawiam
    Hubert Dudek
    http://www.tweb.pl

  • Mateusz

    Piotrze, w zasadzie to w tym nagraniu omawiasz różnice w traktowaniu list i co z tego wynika, jaki to wpływ na późniejszą skuteczność list adresowych …a nie samego faktu posiadania dużej listy adresowej.

    Można też mieć małą listę adresową (kilkaset, do kilka tysięcy), beznadziejnej jakości, na której znajdują się bardzo różni ludzie, np. odwiedzający bloga o tematyce około-biznesowej, do której wysyłane były tylko reklamy i to o bardzo różnej tematyce.

    Można też mieć wielotysięczną listę, dobrze startegotowaną i podzieloną na segmenty rynku (sublisty z 4-5 cyfrowymi liczbami subskrybentów), gdzie na każde 100 subskrybentów zarabiamy więcej, niż na każde 100 na tej mniejszej liście.

    Także wg mnie wielkość listy nie ma tutaj dużego znaczenia, co sama umiejętność obchodzenia się z listą.

    Co więcej… Bardzo ciężko stworzyć od razu taką bardzo wartościową listę, bo te najczęściej powstają z zawężenia większej listy adresowej, lub po przez docieranie do bardzo konkretnych ludzi – np. tylko do właścicieli sklepów internetowych, których roczny obrót transakcji w sklepie przekracza jakąś tam wartość.

    Raczej nie wspomina się o tym, że jeżeli chcemy stworzyć bardzo wartościową listę, to nie wystarczy nałapać te kilkaset osób zainteresowanych danych tematem i już tylko pieścić tę listę, ale że muszą to być konkretne osoby …a żeby do takich dotrzeć, to najczęściej musimy ich wyłuskać z większej listy.

    Na koniec Piotrze mówisz, że: „Pieniędzy nie ma w dużych listach adresowych, ale w takich, które są dobrze zbudowane”.

    Jakie są zatem Twoje metody dobrego budowania list, poza tworzeniem sublist z większej listy adresowej?

  • Pawel

    Świetny materiła, sedno sprawy w zasadzie, szacunek 

  • http://www.sukcesaukcjonera.pl Sylwek (SukcesAukcjonera.pl)

    nie wiem jakimi kryteriami sie kierowales z wysylka mailingu do tego video (bo chyba byl mailing?) ale ja klikalem we wczesniejsze Twoje maile a do mnie mailing nie dotarl.

    • http://www.ekademia.pl Piotr/Peter Majewski

      Byłeś zawieszony na subliście dot. budowania listy, ponieważ w zeszłym roku system chciał przenieść Cię z niej na inną, na której też już byłeś. Przeoczenie, sorry. Odwiesiłem Twój mail ;-)

  • Nukusia55

    Piotrze wspaniały wykład.Tak masz rację,ze w listach adresowych powinno się patrzeć na jakość,a nie na ilość. Pozdrawiam i życzę miłego dnia  

  • http://dedukacje.pl Kaśka

    Brawo za wskazanie oczywistej sprawy: jakość, nie ilość(wielkość) :))
    Trochę to przypomina zasadę Pareto 80/20 – szkoda czasu i energii na listy/adresy, które mają imponować rozmiarem, natomiast ich jakość raczej nam zaszkodzi, oderwie nas od istotnych kwestii. Dzięki , Piotrze.

  • RafalKolodziej.pl

    witam Piotrze, czy mógłbyś zdradzic jakim programem robisz takie cudne prezentacje? Jeśli ktoś mógłby poradzic jakieś dobre programy do prezentacji to proszę pisac tu lub do mnie na maila rlkolodziej@gmai:disqusl.com
    Pozdrawiam

    • http://www.ekademia.pl Piotr/Peter Majewski

      Keynote+camtasia

  • http://www.facebook.com/askalik Agnieszka Skalik

    Msze przyznać Piotrze  , dziś otworzyłeś mi oczy 

  • Janusz Szostek

    Piotrze dziekuję za udostępianie mi skrawek Twojej wiedzy, która mnie dopinguje do tego aby no wreście zabrał się za biznes ale mam problem jak stworzyć system i jak napisać e-booka.
    Ciągle mam opory z tym sobie poradzić ?

  • http://sklep.sabis.pl Kamil

    Odpowiedzmy też sobie na pytanie jak sami reagujemy na mailingi z portali, w których mamy darmową pocztę i gdzie otrzymujemy od nich 1-5 maili dziennie! :)

  • Dominika_niemczyk

    rozproszyliście mnie

  • Dominika_niemczyk

    bez komentarza:)