Raport - gdzie i jak organizować targi i konferencje

piątek, 18 lipiec 08, 22:17

Przeprowadzona przedwczoraj ankieta dot. imprezy "Targi E-Biznesu 2008" dała bardzo interesujące dane nie tylko mi, ale również dla wszystkich, którzy zamierzają organizować imprezy skierowane do biznesu.

Tak wyglądają wyniki ankiety przeprowadzonej wśród przedstawicieli świata biznesu (kliknij tutaj aby powiększyć):

Ankieta - Targi E-Biznesu 2008

Nie dziwi mnie, że wykłady budzą największe zainteresowanie, ale niewiele mniejszym mogą cieszyć się targi. Cieszy mnie to, że ponad połowa osób zainteresowanych wykładami widzi potrzebę wzięcia udziału w praktycznych warsztatach.

Największym powodzeniem cieszą się imprezy 2 dniowe - skoro już się wybieramy na imprezę, chcemy najwyraźniej, aby czas na imprezie był dłuższy niż czas podróży... ale 3 dni to za dużo.

Zdecydowania większość przedstawicieli małego biznesu woli imprezy zaczynające się w sobotę... nawet jeśli mają trwać 2 dni. Co mnie zdziwiło, znacznie więcej zarządzających, menadżerów i pracowników woli imprezy weekendowe niż właścicieli firm, z których 1/3 akceptuje również imprezy z piątku na sobotę.

Warszawa króluje jako miejsce imprez - trudno się dziwić, dojazd z każdego miejsca Polski jest najlepszy, ale Trójmiasto też ludziom pasuje... uwaga jednak - było wyraźnie wskazane, że Trójmiasto oznacza niższy koszt uczestnictwa. Mimo takiej samej uwagi ("drożej"), Poznań również ludziom pasuje.

Tylko 1/4 chce aby był zagwarantowany obiad (również opisany jako droższa opcja)... to mnie cieszy, bo obiady to kłopotliwa sprawa, zwłaszcza przy tak dużych imprezach.

Jak widać na ostatnim wykresie, tylko 1/4 respondentów jest z mazowieckiego i tylko 9% z pomorskiego, a aż 31% przyjechałoby do Trójmiasta dla niższej ceny albo może dla morza ;).
Komentarze
Newsletter

Newsletter CzasNaE-Biznes

Cotygodniowa dawka darmowych artykułów od Piotra Majewskiego - ojca chrzestnego polskiego małego e-biznesu...

Dołącz do 98 325 czytelników