Budowanie Listy dla Odważnych

Zobacz, jak odważne e-biznesy budują listy adresowe i dzięki temu zarabiają więcej niż konkurencja:

2 część:

Chętnie przeczytam Twoją opinię poniżej…

Autor: Piotr Majewski Pomysłodawca Ekademii. Od 2000 r. pomaga przedsiębiorcom zarabiać więcej wykorzystując Internet. Autor bestsellera "Czas na e-biznes".
  • Rafał Kołodziej

    Bardzo interesujące porady. Dzięki za ten materiał. Czas to wykorzystać;)
    Pozdrawiam
    http://rafalkolodziej.pl/

    • Dr_Jeep

      Hej,

      właśnie odpalamy oddziały na Litwie, Łotwie i w Estonii oddziały, będę eksperymentował ze Squeezami ile wlezie

      Pzdr
      Andrzej

  • http://www.smartech.pl Mariusz Szepietowski

    Mój główny biznes to specjalistyczne usługi i baardzo niewielki rynek (kilkunastu klientów w roku). I właśnie lista adresowa okazała się zbawienna, bo pozbawiła mnie… handlowca i sekretarki. Zwyczajnie moja firma przestała ich potrzebować, bo wszelkie informacje, zachęty oraz oferty robią się i wysyłają do klientów automatycznie (telefon do biura też skasowałem). Samo wdrożenie tego pozwoliło mi zaoszczędzić co miesiąc ok 10.000zł (na ww osoby i trochę mojej pracy). A dodatkowo lista adresowa pozwala niezależnie sprzedawać ebooki na temat dziedziny, jaką zajmuje się moja firma, co przynosi dodatkowe 5 tys zł bez żadnej pracy. Zatem zgadzam się z Piorem i polecam dokładnie zrobić wszystko to, co on mówi, bez zastanawiania się, czy to działa (działa!). I nie szczypcie się na szkolenia Piotra za 200-1000zł – odmienią Wasz biznes!

    PS. Piotrze, jak za pomocą implebota dokonać automatycznej rejestracji osoby w serwisie postawionym na implesite (bez używania ekademii jako pośrednika)?

    • http://www.ekademia.pl Piotr/Peter Majewski

      Genialne!

      Co do impleBOTa: Zakładka Ustawienia > Dodawanie subskrybentów – masz na dole formularz synchronizacji z impleSITE. Dane do synchronizacji znajdziesz w impleSITE w zakładce Użytkownicy.

      • http://www.smartech.pl Mariusz Szepietowski

        Dzięki, faktycznie to chyba zawsze było, ale nie zauważałem tego. Rewelacja, stawiam więc serwis na implesite wg Twojej koncepcji z dwoma kontami implebot i sprzedażą dostępu przez ekademię. Kurczę kilka lat temu takie rzeczy informatyk robił mi przez 2 miesiące (czyli koszt to 10tys), a Twoje narzędzia sprawiają, że także informatyka nie potrzebuję :-)

        • http://www.ekademia.pl Piotr/Peter Majewski

          Napisz dokladnie co i jak chcesz zrobic. Upewnie sie czy dasz rade.

          • http://www.smartech.pl Mariusz Szepietowski

            Chcę zrobić serwis z płatnym dostępem do krótkich nagrań video. Rejestracja w serwisie (I implebot) ma dawać darmowy dostęp do np. 10 nagrań (2 poziom dostępu w implesite). Następnie implebot wysyła oferty zakupu dostępu na wyższy poziom, które kupione przez ekademię zapisują na listę klientów (II implebot) i ustawiają automatycznie wyższy poziom w implesite. Za pomocą ekademii będę też sprzedawał dostęp przez partnerów, by szybciej rozwinąć grono odbiorców. Jestem już pewien, że to da się zrobić (zakładam, że wpisanie przez implebot do implesite usera już obecnego w implesite na wyższy poziom jest możliwe).

            Do pełni szczęścia brakowałoby tylko możliwości zmiany hasła przez usera w implesite oraz wyświetlania jemu (i adminowi w panelu) daty rejestracji (by po roku dostęp wyłączyć – a najlepiej automatycznie). Za taką rozbudowę implesite jestem skłonny zapłacić, mam nadzieję, ze będzie to możliwe :-)

          • http://www.ekademia.pl Piotr/Peter Majewski

            @f25e22f58844d3cd71ff6d6999838b0c:disqus   „Rejestracja w serwisie (I implebot) ma dawać darmowy dostęp do np. 10 nagrań (2 poziom dostępu w implesite). ”

            To jest możliwe.

            „Następnie implebot wysyła oferty zakupu dostępu na wyższy poziom, które
            kupione przez ekademię zapisują na listę klientów (II implebot) i
            ustawiają automatycznie wyższy poziom w implesite.”

            To jest możliwe. Adam jutro upewni się, że synchronizacja impleBOT zmienia uprawnienia na wyższy poziom, jeśli konto istnieje.

            „Za pomocą ekademii będę też sprzedawał dostęp przez partnerów, by szybciej rozwinąć grono odbiorców. ”

            To jest możliwe.

            „Do pełni szczęścia brakowałoby tylko możliwości zmiany hasła przez usera
            w implesite  oraz wyświetlania jemu (i adminowi w panelu) daty
            rejestracji (by po roku dostęp wyłączyć – a najlepiej automatycznie).”

            Tego nie planujemy wdrożyć.

            impleSITE jest i ma pozostać prostym systemem. Te funkcjonalności zduplikowałyby funkcjonalności Ekademii, gdzie z powodzeniem możesz umieścić materiały płatne, a jeśli koniecznie chcesz mieć równoległy dostęp przez serwis, możesz:

            1. albo strony mające zawierać płatny kontent ustawić tak, aby przekierowywały na konkretne moduły płatnego kursu w Ekademii.

            2. albo na tych stronach umieścić w IFRAME konkretny moduł płatnego kursu Ekademii z parametrem ?print=1

            Nie planuję wdrażania w impleSITE zaawansowanego zarządzania użytkownikami – tj. wsparcia dla dostępu czasowego.

            ” Za taką rozbudowę implesite jestem skłonny zapłacić, mam nadzieję, ze będzie to możliwe :-)”

            Taka rozbudowa nie byłaby tania i z pewnością nie byłaby ekskluzywna – tj. musiałbyś zapłacić za dodanie funkcjonalności dostępnej dla każdego. Nie mniej jednak nie planuję na razie takiej rozbudowy impleSITE, skoro to samo można od razu uzyskać na Ekademii.

          • http://www.smartech.pl Mariusz Szepietowski

            Płatny ma być nie konkretny content (plik video) tylko dostęp do całego serwisu. Zatem w ekademii (jako produkt) byłby sprzedawany dany poziom dostępu do serwisu (z pośrednictwem implebota, jak to zaproponowałeś).

            Umieszczanie w implesite contentu jako iframe ciągnięte z ekademii dla 200-300 stron byłoby bardzo pracochłonne i bez sensu. 

            Być może jednak z jakichś powodów nie chciałbyś się zgodzić na to, by produktem był dostęp do serwisu a nie jakiś plik – jeśli tak, chciałbym to wiedzieć już teraz, byśmy mogli albo omówić Twoje wątpliwości, albo bym poszukał innych rozwiązań.

            Co do rozbudowy implesite o zarządzanie czasem dostępu do serwisu, faktycznie nie byłoby to proste. Wyświetlanie adminowi w wykazie userów dat ich rejestracji jednak nie stanowi problemu, wystarczy tę datę zapisać i wyśietlić w tabeli jak login i hasło. Podobnie możliwość wyświetlania userowi prostej informacji „Jesteś zarejestrowany jako xxx@yyy.pl od dnia zzzz”. 

            Czy te dwie rzeczy na moje zlecenie możecie dopisać (zgadzam się, by było to bez wyłączności dla mnie)?

  • http://www.wmroczkowski.pl Wojtek Mroczkowski

    Mimo, że budowa listy adresowej jest już względnie starą metodą pozyskiwania klientów to w polskim marketingu ostatnio coraz głośniej na ten temat. Ja osobiście staram się stawiać na nowinki technologiczne i testy A/B co w przypadku moich klientów świetnie się sprawdza. Jedno jest pewne – sposób prezentacji i zachęty może diametralnie zmienić skuteczność Squeeze Page’a.
    http://universal-squeeze-page.adwebart.pl

  • Anonim

    Ciekawe wideo, a jaki jest poprawny wskaznik liczby wejść na stronę do liczby zapisanych na squeez page? Ile %?

    • http://www.newcreative.pl Artur Smolicki

      Może Piotrek poda Ci jakieś konkretne dane, ale wydaje mi się, że w dużej mierze zależy to od osób odwiedzających stronę, od tematu produktu który oferujemy. Inny procent uzyskamy również gdy od zapisu na listę zależy dalsza obecność użytkownika w serwisie.

      Im produkt bardziej związany z tematyką naszej strony tym większe szanse, że właśnie tego szuka osoba odwiedzająca naszą stronę.

      Artur Smolicki
      http://www.newcreative.pl

      • http://www.smartech.pl Mariusz Szepietowski

        Tak jest. Ja mam 15-50%, używam wyskakującego formularza oraz paska na dole ekranu – przykład na htp://www.smartech.pl.

  • http://www.newcreative.pl Artur Smolicki

    Świetny pomysł z kolejnymi materiałami, tak jak pisałem pod poprzednim video, osoby którym się nie udaje muszą pytać, pytać i jeszcze raz pytać. A Ty im odpowiedzi na te pytania udzielasz.

    Wątpliwości są zawsze, nie da się ich pozbyć. Warto je jednak przezwyciężać, szukać swojej drogi i własnych możliwości. Tak jak napisał Mariusz, lista to ogromna siła, o ile jest dobrze zbudowana, z odpowiednio dobranym targetem.

    Jeżeli do tego nasz produkt jest wartościowy droga do sukcesu stoi przed nami otworem. Mam wrażenie, że e-mail marketing przeżywa drugą młodość i warto ten fakt wykorzystać.

    Artur Smolicki
    http://www.newcreative.pl

  • http://www.enwoit.pl Jacek Bułyk

    Czas na kolejną efektywną pracę. Dzięki Piotrek! Nie ma lepszej motywacji jak Twoje e-maile.

  • http://interaudio.pl Marek Makarewicz

    Rewelacyjny materiał rozwiewający chyba wszystkie wątpliwości. Piotr, tak trzymaj :)
    Pozdrawiam
    Marek
    http://interaudio.pl/

  • Bison 1

    Witam
    Bardzo fajne video! Otwiera oczy :)
    Jak zbudować (wstawić) taki formularz na stronę do budowania listy adresowej?
    Pozdrawiam
    http://www.bison1.pl 

     

  • Pawel

    Tego potrzebowałem :) z podziękowaniami :)

  • Adam Wydra

    Dzięki, wstrzeliłeś się idealnie w moja potrzebę. Prowadzę działalność opartą na bardzo drogich usługach. Miałem kilka pomysłów jak tworzyć listę, lecz były bardzo skomplikowane. Cennik za kurtyną jest bardzo prostym i pewnie bardziej skutecznym rozwiązaniem.

  • Paweł Bogaczewicz

    Dzięki Piotr za kolejną porcję wartościowych informacji, pozdrawiam

  • Michał Krupczyński

    No dobrze, ale za każdym razem Kowalski wchodząc na moją stronę musi wpisać maila. Jak to najlepiej ominąć?

    • http://interaudio.pl Marek Makarewicz

      Jeśli użyjesz popupa z formularzem do zapisu, to nie musi, bo scrypty tego rodzaju zapamiętują cookies, z resztą popupa można zamknąć. A jeśli używasz formularza do rejestracji, to osoba zarejestrowana zwyczajnie się loguje do serwisu, bo rozumiem, że skoro jest formularz do rejestracji, to i musi być do logowania.

  • Łukasz

    Fajne. Otrzymałem ciekawe odpowiedzi na ciekawe pytania.
    Oby tak dalej.
    http://lista.propartner11.cba.pl

  • Koprowski7

    Dobry materiał dla poczatkujacych jak i dla tych ktorzy sa juz zaawansowani w ebiznesie, mozna to wykorzystac w pelni pod warunkiem ze ma sie dobry pomysł na wlasny biznes ;)

  • gość

    No wszystko pięknie, ale jak osoba nie znająca się na tworzeniu stron www ma dodać tą stronę do serwisu? Przecież do tego potrzeba informatyka

    • http://www.ekademia.pl Piotr/Peter Majewski

      Nie potrzeba. Moi Klienci dostaja ode mnie gotowe fragmenty kodu, ktore wklejaja w implesite albo w inny sysytem i gotowe. 5 do 20 minut pracy.

      • http://www.facebook.com/people/Piotr-Poznański/100000522875203 Piotr Poznański

        Piotrze a ile kosztowało by kupienie od Ciebie tylko takiego fragmentu kodu do wstawienia sobie do serwisu? Porównam sobie z ceną jaką mój infromatyk by za to wziął.

        • http://www.ekademia.pl Piotr/Peter Majewski

          Prawo używania moich szablonów mają wyłącznie klienci kursu http://www.ekademia.pl/kurs/budowanielisty – oraz niektórych wcześniejszych, które aktualnie nie są w sprzedaży.

  • http://www.facebook.com/people/Urszula-Drumlak/100001934296153 Urszula Drumlak

    Szybka reakcja na nasze pytania  i  rzeczowa odpowiedz dzięki , zrobię tak jak radzisz Piotrze nie mam nic do stracenia a zyskać nam szansę.

  • Anonim

    Mam konkretne pytanie i interesuje mnie konkretna odpowiedź.
    Ile trzeba wydac zeby zbudowac liste adresowa np. na 10tys lub 100tys subskrybentow np. w miesiąc? Ile trzeba wydac i na co konkretnie?Prosze mi nie pisac jak zbudowac tanio i skutecznie, bo wszyscy wiemy, ze to sciema. Zalozmy, ze mam responder, mam strone teraz chce nazbierac maili.A moze ktos jest chetny i chce sie tego zadania podjac?

    Moja strona to http://www.szkoleniazplusem.pl

    • http://www.ekademia.pl Piotr/Peter Majewski

      To zalezy od tematyki. Im bardziej biznesowa/finansowa tym drozej. W tematach okolobiznesowych spodziewalbym sie przynajmniej 1 zl za 1 pozyskany mail.

  • Jacek Pietrasiuk

    Bardzo ciekawe video :) Myślę, że jest jeszcze jedna opcja dla np. firmy usługowej, która nie ma cennika, bo każde zlecenie wycenia indywidualnie. Wtedy na stronie głównej można promować kurs e-mailowy, którego zadaniem jest edukacja klienta i przekonanie go, że to właśnie z oferty naszej firmy powinien skorzystać.

    Pozdrawiam,
    Jacek Pietrasiuk
    http://www.jacekpietrasiuk.pl
     

    • http://www.smartech.pl Mariusz Szepietowski

      Dokładnie tak. Dzięki temu właśnie od ponad roku żaden klient nie zadał mi pytania oczywistego, jakie wcześniej padały często. Jest cisza, spokój klient sobie czyta i albo się decyduje, albo nie, ale czasu nie zabiera.

  • Anna

    Marketing w pigułce tak określę to wideo. Krótkie, mądre ina co skuteczne. Dziękuję Ci Piotrze za te rady.

  • Marta

    Ciekawy materiał. Świetny pomysł z udostępnianiem cennika po rejestracji.

  • Paweł

    Piotrze,
    Pytanie techniczne. Czy mógłbyś podać zestaw jakim stworzone był to wideo ? (sprzęt i oprogramowanie użyte do montażu, przygotowania części prezentacyjnej, nagrania dźwięku itd.). 
    Chciałbym uniknąć błędów przy dobieraniu narzędzi, więc chętnie poznam Twoją opinię i wybór. 

  • marcin

    mysle ze tu chodzi o coś innego zwłaszcza w sklepach internetowych.

    powiedzmy ze masz sklep ze skarpetkami

    ile możesz pisac na temat skarpetek.

    ludzie chca otworzyc sklep i zeby sie sprzedawal towar
    a nie pisac o produktach ktore ich nie interesuja, bo raczej
    trudno znalezc pasjonata skarpetek, a są tez potrzebne

    • http://www.ekademia.pl Piotr/Peter Majewski

      Viren ze skarpetkowo.pl jest pasjonatem skarpetek. Poza tym email marketing to cos wiecej niz pisanie o produktach

      • marcin

        heh, spodziewałem się że podasz jego przykład :)

        ale jego blog troche kuleje, ostatni wpis ma z 14 wrzesnia 2010, bo ile można pisać o jednym produkcie. czy wykorzystuje e-mail marketing tego nie wiem choć sądzę, że nie

  • Przemyslawpufal

    Zgodzę się Piotrze z Twoim zdaniem, że brak konieczności rejestracji klienta przy zakupie, to błąd. Jego wartość w dłuższym okresie czasu wynosi wtedy oczywiście 0:) Są natomiast osoby, które nie cierpią podawania swoich danych. A przecież mają wyjście: zarejestrować się, a po dokonaniu zakupu, jak już czują, że muszą:) – wyrejestrować się.

  • Dr_Jeep

    Piotr,

    jestem z Twoim biznesem od dawna – myślę, że od naszych wspólnych początków.

    Na swojej stronie mam zachętę do podjęcia akcji, czyli poznania ceny: http://www.optotech.pl/422/autorefraktometry-autorefraktometr-z-keratometria-unicos-urk-700/2213/

    Czy uważasz, że jest to wystarczające, czy powinienem jeszcze „docisnąć”?

    Pzdr
    Andrzej

    • Jacek Pietrasiuk

      Ja bym się nie skupiał na promocji produktów na stronie głównej dla nowych odwiedzających (zresztą Piotr o tym wspominał w video). Warto sobie odpowiedzieć na pytanie co ma być NOA strony głównej ? Może to być np. wypełnienie formularza rejestracyjnego i wtedy dalej możesz dać dostęp do cennika. Oczywiście formularz na podstronie produktowej bym pozostawił (m.in. dla tych co trafili na stronę bezpośrednio z Google).

      Poza tym warto byłoby na stronie popracować nad nawigacją np. menu na stronie jest mało intuicyjne (piszę to z punktu widzenia użytkownika).
       
      Pozdrawiam,Jacek Pietrasiuk
      http://www.jacekpietrasiuk.pl

  • Leszek Sewastianowicz

    Dwa krótkie filmy i rozwiałeś wszystkie wątpliwości. W zasadzie wszystko jest oczywiste, gdy odrzuciłem założenie, że dostęp do podstron jest wyłącznie po zalogowaniu.

     Pozdrawiam
     Leszek Sewastianowicz
     http://www.serwan.pl

  • Waldek

    Co do sklepu to chyba niekoniecznie główna strona musi być tylko  formularzem.Można umieścić tematyczny popup,rozwijany narożnik,zwykłą tabelkę gdzie klient zapisze się jeśli tylko ogląda.Natomiast jeśli kupi to nie powinien nic słyszeć o żadnej rejestracji i automatycznie wpaść w kolejkę autorespondera.I tak musi podać przy zakupie minimum imię i mail lub dane do wysyłki.Po kilku dniach dostanie mail z pytaniem czy produkt mu odpowiada,co zmienic,czy jest zadowolony itp.Oczywiście większość nie odpowiada ,ale część tak i tych zapisuję już z automatu na listę tych aktywnych,wartościowych klientów.

  • http://www.facebook.com/jacek.sklarek Jacek Sklarek

    fejne , mądre rzeczy Piotrze powiedziałeś godne uwagi.
    pozdrawiam jacek 
    http://ff24.biz/cuweczka

  • Hubert Dudek

    Witam
    Pytanie trochę z innej beczki:)

    Jak nagrywasz swoje kursy, że uzyskujesz tak czyste nagrania.
    Od czego to zależy? Mikrofon, karta dźwiękowa czy program do edycji audio?

    Pozdrawiam
    Hubert Dudek

  • Asfodelia

    Tak sobie myślę, że częściej bym się zapoznawała z Twoimi publikacjami, gdyby one były w formie pisemnej. Oglądanie filmików zajmuje dużo więcej czasu niż czytanie.

  • http://www.facebook.com/askalik Agnieszka Skalik

    Dobrze jest powiedziane  budowanie listy.

  • Grzegorz

    Święte słowa, squeeze page na stronie głównej to jest to :) Kiedyś na blogu miałem formularz rejestracji w panel bocznym, który generował ok. 8 subskrybentów co tydzień. W tym tempie po 6 miesiącach byłoby to około 200 osób. Po zrobieniu squeeze page na stronie głównej po 6 miesiącach było 1053 subskrybentów czyli 5 razy więcej. To samo widać w statystykach zapisu. Więcej osób się zapisuje na stronie głównej (na squeeze page) niż gdziekolwiek indziej.

  • Magda

    Witaj Piotrze!
    Mam już sporo zapisanych osób, ale myślę, że dzięki Twoim radom będę ich miała znacznie więcej.
    Dzięki!
    Magdalena
    http://www.orikonsultantka.pl/

  • Adam

     Witaj Piotrze, dzięki za te video. Mam pewne pytanie, czy warto pozycjonować stronę sprzedażową np ze swoim ebookiem? Czy też lepiej najpierw ludzi zebrać jakoś na listę i dopiero później wysłać im emaila z ofertą? pytam bo moja strona sprzedażowa jest już na 8 pozycji w google, a sprzedaż mimo to niezadowalająca. Dziękuję bardzo. Pozdrawiam