Jak wykorzystać Allegro do promocji e-sklepu?

poniedziałek, 22 październik 07, 12:07

Nawet najprostszy e-sklep może być bardzo dobrą alternatywą dla Allegro ze względu na brak opłat za wystawianie produktów.

Nawet najprostszy e-sklep może być bardzo dobrą alternatywą dla Allegro ze względu na brak opłat za wystawianie produktów. Nie warto jednak rezygnować ze sprzedaży na Allegro. Allegro daje bowiem nam promocję od ręki. Allegro działa jak centrum handlowe – ściąga ludzi zainteresowanych zakupami.

Warto więc połączyć zalety Allegro i własnego e-sklepu. Aby to zrobić musimy wdrożyć kilka strategii:

  1. strategię back-endu (www.cneb.pl/a/back_end).

  2. strategię komunikacji z klientami (www.Allebot.pl)

  3. strategię cross-sellingu i up-sellingu (www.cneb.pl/a/up_cross_selling.html)

Połączenie w mądry sposób tych strategii może diametralnie zwiększyć nasze dochody i zmniejszyć nasze koszty.

Oto kroki, jakie trzeba wykonać, aby wspomniane 3 strategie połączyć w jedną SuperStrategię rozwoju e-sklepu:

Strategia back-endu

Musimy znaleźć wśród naszych produktów jeden lub maksymalnie kilka najbardziej chodliwych. Nie chodzi nam o produkty, które dają nam najlepszy zysk. Chodzi nam o produkty, które:

  1. klienci bardzo chętnie kupują,

  2. są stosunkowo tanie,

  3. wielu klientów je kupuje,

  4. nie generują zwrotów ponad normę,

  5. dają klientom większą subiektywną wartość, niż kosztują,

  6. są bardzo dobrze oceniane.

Mając już taki produkt (produkty) – wystawiamy go na sprzedaż na Allegro po możliwe najbardziej atrakcyjnej cenie.

Strategia komunikacji z klientami

Jeśli mamy już dobry kanał sprzedaży (Allegro) i chodliwy produkt, musimy zrobić wszystko, aby zdobyci w ten sposób klienci zostali naszymi stałymi klientami. Jest tym bardziej ważne, że sprzedaż na Allegro może być w przypadku tańszych produktów stosunkowo droga ze względu na prowizję za wystawienie produktu.

W pierwszej kolejności musimy uzyskać zgodę na komercyjny kontakt z klientami. Możemy zrobić to na wiele sposobów, ale w przypadku Allegro najwygodniejszy jest www.Allebot.pl .

Po zalogowaniu do Allegro.pl, przechodzisz do Moje Allegro > Ustawienia > Kupujący i w treści Wiadomości dla Kupującego podajesz link w postaci:

http://www.allebot.pl/info/X/[NAZWA_KUPUJACEGO]/[NR_PRZEDMIOTU]/[KWOTA_DO_ZAPLATY]

Gdzie X oznacza Twój numer w serwisie Allebot.

Allegro wysyłając e-mail do osoby, która coś od Ciebie kupiła zamienia ten link np. na:

http://www.allebot.pl/info/X/majewskibc/9999999999/597,00

Po kliknięciu w ten link Kupujący zostanie przeniesiony na Twoją prywatną stronę "O mnie" w serwisie Allebot. Oprócz treści, którą normalnie umieszczasz w mailu automatycznie wysyłanym do Kupujących, na stronie tej pojawi się automatycznie wygenerowany formularz.

Formularz znajdujący się na tej stronie pozwali Kupującemu zapisać się na Twoją listę adresową. Allebot automatycznie razem z danymi Kupującego (zwykle e-mail, imię i nawisko) doda:

  • pełną scieżkę kategorii, w jakiej znajdował się zakupiony przedmiot. Jeśli będzie to np. "Dla Dzieci > Zabawki > Artykuły plastyczne", to będziesz mógł później wyeksportować lub wysłać mailing do osób które kupiły coś od Ciebie z kategorii Dla Dzieci, albo Zabawki albo Artykuły plastyczne. Będziesz mógł automatycznie też umieścić nazwę którejś z tych kategorii w temacie lub treści e-maila.

  • nazwę kupującego. Będziesz mógł ją automatycznie umieścić w temacie lub treści e-maila. Ponadto jeśli dany klient kupi od Ciebie ponownie i wejdzie na powyższą stronę, system od razu wpisze dane nowego zakupu do systemu.

  • nazwę produktu. Będziesz mógł ją automatycznie umieścić w temacie lub treści e-maila. Ponadto jeśli dany klient kupi od Ciebie ponownie i wejdzie na powyższą stronę, system od razu wpisze dane nowego zakupu do systemu.

  • kwotę do zapłaty. Będziesz mógł później wyeksportować lub wysłać mailing do osób, które kupiły od Ciebie cokolwiek za tę kwotę, za kwotę niższą lub wyższą. Będziesz mógł ją też automatycznie umieścić w temacie lub treści e-maila.

Zobacz darmowy, multimedialny kurs nt. obsługi Allebota – www.ekademia.pl/kurs/Allebot

W ten sposób pozyskujemy kontakt do KLIENTÓW, nie potencjalnych klientów, ale KLIENTÓW. Klient = osoba, która wydała u nas pieniądze.

Ten etap jest niewiarygodnie ważny. Dosyć jeśli powiem, że od wielu lat mailingi sprzedażowe do moich klientów są nawet 10-krotnie skuteczniejsze, niż mailingi do listy potencjalnych klientów. Innymi słowy mając listę kilku tysięcy klientów możemy w oparciu o nią wygenerować znaczną część pokaźnego dochodu firmy.

Strategia up-sellingu i cross-sellingu

Mając listę klientów w systemie mailingowym z możliwością filtrowania ich po produktach, które kupili, jesteśmy praktycznie w domu.

W tym momencie nasza praca sprowadza się do wyszukiwania ciekawych produktów w naszym asortymencie i raz na jakiś czas wysyłania e-mailingów do naszej listy klientów.

Ważne jest, aby te e-mailingi robić z głową – niezbyt często. Bardzo pomoże też przeplatanie komercyjnych mailingów niekomercyjnymi wiadomościami i poradami związanymi z naszą branżą. Dobra wiadomość jest taka, że takie materiały możemy znaleźć za darmo w sieci m.in. w serwisach www.artelis.pl, www.goarticles.com oraz na serwisach branżowych.

Dzięki tym strategiom nasz e-sklep nie musi się aż tak bardzo wyróżniać, bo naszą marką jesteśmy my sami. Sklep jest tylko sposobem na zamawianie produktów proponowanych przez e-mailingi.

Podsumowując

Kroki, które musisz wykonać:

  1. Wystawiaj na Allegro najbardziej chodliwe produkty, które zbudują w oczach klientów jak najlepsze zdanie o Twojej firmie

  2. Z tych klientów buduj listę adresową z pomocą Allebot.pl

  3. Za pomocą e-mailingów i wiadomości niekomercyjnych buduj relację z klientami i dodatkowe źródło dochodu.

Zaprezentowana SuperStrategia dobrze wdrożona może być bardzo skuteczna dzięki zwiększeniu dochodów uzyskanych również od powracających klientów oraz zmniejszeniu kosztów wystawiania produktów na Allegro oraz promocji samego e-sklepu.

Jest to też bardzo prosta i niedroga we wdrożeniu strategia. Wymaga jednak poważnego zaangażowania i działania w usystematyzowany sposób.

Komentarze
Newsletter

Newsletter CzasNaE-Biznes

Cotygodniowa dawka darmowych artykułów od Piotra Majewskiego - ojca chrzestnego polskiego małego e-biznesu...

Dołącz do 98 178 czytelników