This page want's to use cookies for statistics, analytics, marketing and personalisation purposes. You will find more info about cookies in Privacy Policy of this site.

Odwieczne błędy projektantów witryn

poniedziałek, 20 maj 02, 16:59

Bardzo dużo stron internetowych, nawet tych należących do największych rynku światowego, nie spełnia swoich celów. Zobacz jakie błędy w ocenie Interneutów są najczęściej popełniana i UNIKAJ ich.

P.Majewski napisał/a na Merytorium.pl dnia 2002-05-20 14:59:37:

Wiodące witryny z kategorii e-handlu wciąż nie zaspokajają oczekiwań klientów, wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Vividence. 13 tysięcy respondentów odpowiedziało na pytania dotyczące 69 witryn, pośród których znalazły się m.in. Fortune 1000, Internet 250 i 40 stron firm z sektora B2B (Business to Business). W raporcie wyróżniono 7 najczęściej pojawiających się problemów na badanych witrynach:

- 53 % miało słabo zorganizowane wyniki poszukiwań. Najbardziej powszechne były błędne wyniki, pozycje nie ustawiały się w kolejności odpowiedniej do wyników poszukiwań i wyświetlało się zbyt dużo wyników poszukiwań.
- 32 % charakteryzowało się kiepską architekturą podawanych informacji - nieczytelne grupowanie informacji, niezgodność poszczególnych elementów z charakterystyką grupy do których je zakwalifikowano i ich przypadkowe uszeregowanie
- 32 % odznaczało się powolnością ładowania, z czego strony główne okazały się być najczęściej słabo zaprojektowane i wykonane
- 27 % miało bezładnie zaprojektowane i zapchane strony, z których nie można było nawiązać żadnego kontaktu z właścicielem a ich forma nie angażowała klientów do aktywnego przeglądania zawartości
- 25 % charakteryzowało się mylącym nazewnictwem i nieodpowiednim używaniem terminologii i żargonu technologiczno-przemysłowego
- w 15 % wskazano, że mają problemy z inwazyjną rejestracją, która wymagała podawania zbyt dużo i niepotrzebnych informacji
- 13 % odznaczało się kiepską nawigacją, na którą składały się zarówno źle wyskalowane projekty, rzadkie odnośniki i słabe przejścia pomiędzy oddziałami firm

"Przy ustawicznie rozrastającym się Internecie docierającym do tysięcy nowych użytkowników dziennie, głównym celem firm opierających się na działalności w sieci powinno być poprawienie relacji, zadowolenia i doświadczeń e-klientów" powiedział Andy Cargile z Vividence. "Badania wykazały że jest jeszcze wiele do zrobienia jeśli chodzi o polepszenie obioru i doświadczenia jakie daje przeglądanie stron www. Wiele z przedstawionych problemów ma wręcz podstawowe podłoże, które już dawno powinno zostać wyeliminowane, a twórcy stron powinni bardziej pracować nad dostarczeniem klientowi pożądanych informacji, przeżyć i wrażeń."
Źródło: Web Express - http://www.webexpress.pl

News nie jest nowy, ale widzę że wiele się nie poprawiło. Czytaj na Forum Merytorium.pl

© Ekademia.pl | Polityka Prywatności | Regulamin

Powered by
powered by IMPLE