Trafiać tylko do wartościowych klientów.

poniedziałek, 26 lipiec 04, 10:50

Bardzo ciekawa rozmowa na temat przygotowania odrębnych ofert dla różnych grup klientów. Z pewnością zwiększy to sprzedaż, ale dlaczego P. Majewski sprzeciwia się temu pomysłowi...?

Wojciech Spytek napisał/a na Merytorium.pl dnia 2004-07-26 6:54:29:

Teoretycznie powinienem poruszyć tę sprawę na forum cnebPoints, ale myślę, że i szersza publiczność może bardzo na takiej dyskusji skorzystać.

Sprawdzałem ostatnio swoje statystyki w cnebPoints, przede wszystkim CR. 2-3% - no, nieźle, w sumie nawet dobrze. Sęk w tym, że niedługo biorę się za bardziej aktywną i bardziej "wielokanałową" promocję abonamentu CNEB i trochę mnie skręca, kiedy pomyślę, że ten CR mógłby być w moim przypadku jakieś 2 razy wyższy.

Jak niby miałoby się to stać? To proste. Musiałbym kierować "moich ludzi" do oferty, która przemawia DO NICH. Przy aktualnej ofercie CNEB, mimo najszczerszych chęci i umiejętności, NIGDY nie przekroczę progu 3%. Oferta Piotrka jest skierowana do aktualnych włascicieli biznesów - i niestety TYLKO do nich.

Tymczasem wiem, że grupą docelową mojego PP.info są głównie POTENCJALNI właściciele e-biznesów. Niektórzy są fantastycznie zmotywowani, wręcz nie mogący usiedzieć w miejscu, żeby zacząć. Ale kiedy polecam takiej osobie CNEB...

"I Ty możesz się śmiać z nierentownych stron www (...)".
8O "Że co? Ale ja nie mam jeszcze swojego e-biznesu... To nie dla mnie..."

Zostawmy kwestię ceny - skoro kosztuje 99, to OK. Obaj wiemy, że można ten "problem" łagodzić na dwóch etapach - mojej PRZEDsprzedaży i Twojej sprzedaży (a ja jestem spokojny o Twoje umiejętności copywritera).

Natomiast zdecydowanie powinieneś przygotować (i zmieniać + testować) wersję oferty dla takiej grupy docelowej, o jakiej przed chwilą powiedziałem. Dla ludzi, którzy zaczynają od zera lub prawie od zera. Produkt jest ten sam - podejście zdecydowanie inne.

Zobacz, jak to zrobił Ken Evoy ze swoim pakietem . Jest podstawowa oferta sprzedająca ten - bądź co bądź dosyć drogi - produkt...

...ale są też jej mocno stargetowane wersje, specjalnie do wykorzystania przez partnerów (którzy przecież trafiają do różnych grup docelowych).

Infopreneurs/Information-Publishing
SOHOs & NOHOs
Service Businesses
E-goods Creators/Sellers
Hard Goods Creators/Sellers
Sales and Rental Agents/Reps/Distributors
Affiliates
Referrers/Finders
Existing Online Businesses/E-commerce Sites
Network Marketers/Multi-Level Marketers
Local Offline Businesses
Net Auction Sellers
Web Professionals

Ja jestem pod wrażeniem - no ale to przecież SiteSell, a u nich takie wsparcie dla partnerów do norma. :wink:

Moja propozycja - przedyskutujmy tę (i może jeszcze inne?) grupę docelową. Piotrek - powiedz proszę, czy pomysł Ci się podoba i czy zrobisz coś w tym kierunku. Czytaj na Forum Merytorium.pl