This page want's to use cookies for statistics, analytics, marketing and personalisation purposes. You will find more info about cookies in Privacy Policy of this site.

Piotr Majewski dzieli się swoim doświadczniem, pokazuje sposób na skuteczne zarządzanie adresami wypisanych osób. To wszystko bez łamania ustawy o ochronie danych osobowych. Zobacz jakie to łatwe!

P.Majewski napisał/a na Merytorium.pl dnia 2004-07-02 14:26:57:

Wdrażając postanowiłem dodać do niego system badający wartość przeciętnego czytelnika newslettera. W tym celu musiałem zapisywać adresy wszystkich osób, które się zapisały do moich newsletterów w osobnej bazie danych. Analiza danych z bazy ARP jest niemiarodajna, ponieważ bazę czyszczę z adresów osób, które zrezygnowały itd.

Ale jak trzymać adresy e-mail użytkowników, którzy się na to nie zgodzili nie łamiąc przy tym ustawy?

Jedno jest pewne - trzeba je trzymać bo inaczej nie jestem w stanie zidentyfikować kupującego.

Rozwiązanie jest prostsze niż myślałem. Stowrzyłem bazę danych, w której mam takie pola:

ID | email | polecajacy | AID | zamowione | kupione

ID - numer identyfikacyjny w bazie
email - adres e-mail klienta... ale skrócony za pomocą MD5
polecajacy - ID partnera cnebPoints
AID - identyfikator listy mailingowej
zamowione - data zamowienia
kupione - data zakupu

MD5 - to jest rozwiązanie problemu.

Za pomocą funkcji MD5() w PHP robię tzw. skrót adresu e-mail do 32 znaków.

Skrót ten jest nieodwracalny (są wzrozy matematyczne działające tylko w jendą stronę, jak logarytm). Skoro skrót jest nieodwracalny, to nie łamię prawa - nie jestem w stanie z niego odwtorzyć adresu e-mail.

Wystarczy zmienić jedną literkę w adresie e-mail, aby skrót wyszedł zupełnie inny. Skrótów może być bodajże: 9 472 710 129 612 967 086 019 848 437 700 000 000 (32 do potęgi 52) - przy takiej liczbie można założyć, że możliwość pojawienia się identycznego skrótu dla dwóch różnych maili jest pomijalna.

Jedziemy dalej. Gdy ktoś kupuje, mój skrypt zatwierdzający płatność robi rzecz następującą:

<?php

$data = time();

// zrob MD5 z maila
$md5_email = MD5($email_kupujacego);

// wstaw date zakupu osobom, ktore maja takiego maila i sa na liscie
mysql_query("UPDATE cms_arp_tracking SET kupione = $data WHERE email = '$md5_email'")

?>


U mnie jest to trochę rozbudowane, ale tak też zadziała. Do zapytania MySQL można dodać na końcu

AND AID = 'X'

Jeśli tylko lista o numerze X (np. newsletter CzasNaE-Biznes) promuje dany produkt.

viola! Gotowe. Mamy system śledzący wartość czytelnika i nie łamiemy ustawy o świadczeniu usług drogą elektorniczną i ustawy o ochronie danych osobowych.

Mam nadzieję, że komuś się to przyda. Czytaj na Forum Merytorium.pl

© Ekademia.pl | Polityka Prywatności | Regulamin

Powered by
powered by IMPLE