Czy, prowadząc sklep internetowy, zdarzyło Ci się zapomnieć np. wysłać e-maila do klienta? Przy pewnej ilości zamówień niezbędne staje się odpowiednie wsparcie programistyczne...
Witam,
Tworzę właśnie na potrzeby mojego Klienta aplikacyjkę, którą roboczo nazywam miniCRM. Jest to klasyczny organizer i przypominacz, ale zintegrowany z bazami sklepu internetowego i zorientowany na klientów sklepowych.
Po osiągnięciu pewnego rozwoju sklepu, mój Klient zaczął mieć problemy z zarządzaniem kontaktami ze swoimi klientami w sposób niezorganizowany. Każdemu z nas zdarzy się zapomnić oddzwonić lub zapisać czegoś - zwłaszcza jeśli wysyła się kilkadziesiąt paczek tygodniowo, a kontaktów z zainteresowanymi klientami ma się kilkakrotnie więcej. Taka była geneza powstania tego projektu, nad którym w tej chwili zastanawiam się, czy nie opracować go w wersji pudełkowej.
Stąd moje pytanie do Was, szczególnie do właścicieli/pracowników sklepów internetowych (ale nie tylko) - czy jako prowadzący sklepy bylibyście zainteresowani takim produktem? Chciałbym oszacować potencjalne zainteresowanie rynku.
Główne cechy produktu:
- integracja z jednym lub wieloma sklepami osCommerce. Zakładając kartę klienta w miniCRM, system automatycznie wyszukuje osoby o podobnych danych (nazwisko, kod pocztowy, telefon lub e-mail) we wszystkich zdefiniowanych sklepach, wyświetla listę znalezionych pozycji i w ten sposób szybko przyporządkowuje się kontakt w miniCRM do klienta sklepu.
- od tej pory na karcie klienta widać nie tylko pozycje związane stricte z miniCRM, ale również całą historię zakupów.
- notowanie kontaktów z klientem (z podziałem na wychodzące/przychodzące oraz na typ: mail, telefon, gg, sms, itp.)
- definiowanie zadań związanych z klientem (np. oddzwonić za dwa miesiące, jeśli z rozmowy z klientem uzyskaliśmy informację, że za dwa miesiące będzie zainteresowany naszymi produktami).
- definiowanie przypomnień dla zadań: jednorazowych lub cyklicznych - powtarzanych co dowolną ilość czasu aż do oznaczenia zadania jako wykonane. Przypomnienia wysyłane na e-mail, gg lub sms. Dzięki temu nie zapomnimy o ważnych terminach, a system przypomni nam, że musimy gdzieś zadzwonić, nawet jeśli nie ma nas przy komputerze.
- standardowe funkcje kalendarza: wyświetlanie kontaktów, zadań i zakupów na najbliższe lub wybrane z kalendarza dni. różnego rodzaju filtrowanie (typ zdarzenia: kontakt, zadanie, zakup, filtrowanie wg grup klientów, filtrowanie tylko zadań/kontaktów otwartych, itp).
- oznaczenie każdego kontaktu/zadania jako otwarte/zamknięte. Zamknięte oznacza, że nie wymaga od nas żadnego działania i możemy o nim zapomnieć, otwarte oznacza, że coś powininiśmy z tym zrobić (np. kontakt od klienta, na który wypadałoby oddzwonić). Takie otwarte kontakty wyświetlane są w wyróżniony sposób, można je również wyfiltrować.
- oczywiście miniCRM może mieć klientów również takich, którzy nie są klientami żadnego ze sklepów - jeśli prowadzisz wiele biznesów, możesz używać tego oprogramowania również do zarządzania kontaktami z innymi klientami, temu służy opcja:
- grupowanie kontaktów. Każdego klienta można przyporządkować do jednej ze zdefiniowanych grup - na przykład reprezentujących jednostki biznesowe, które prowadzimy.
- oczywiście wyszukiwarka klientów: wpisujesz cokolwiek z jego danych (nazwisko, kod, ulicę, telefon, email). Również pełnotekstowa wyszukiwarka do wyszukiwania po treści notatek. Jeśli planujesz zrobić właśnie promocję na produkt X, to wyszukujesz jego nazwę w całym miniCRM i znajdujesz klientów, z którymi rozmawiałeś o tym produkcie - czyli byli nim zainteresowani. I kontaktujesz sie z nimi, informując o promocji.
Mam nadzieję, że nie zapomniałem o niczym, ani że nie pominąłem jakiejś (tylko dla mnie) oczywistej funkcjonalności. Ale generalnie w ten sposób wygląda ta aplikacja. Oczywiście platforma webowa, całość obsługiwana przez przeglądarkę internetową.
Zalet korzystania z tego typu rozwiązania, komu jak komu, ale użytkownikom tego forum nie muszę chyba wyjaśniać. Dzwoni do nas Pan Kowalski z Łodzi, w dwie sekundy wyszukujemy go i już wiemy na jego temat wszystko: że kupował w naszym sklepie cztery razy w ciągu ostatniego roku, ale ostatnim razem nie odebrał paczki i był zwrot. Wiemy też, o co nas pytał w mailu dwa miesiące temu i czym jest zainteresowany - możemy więc spontanicznie wymyśleć jakąś promocję specjalnie dla niego albo po prostu w trakcie rozmowy poinformować go o jakichś nowościach związanych z tym produktem, wzbudzając ponownie jego zainteresowanie.
Oczywiście produktu można używać nie prowadząc żadnego sklepu, ale wówczas robi się z tego aplikacyjka, jakich wiele można znaleźć w sieci. "Clue" projektu to właśnie ścisła integracja ze sklepem.
W tej chwili system integruje się ze sklepami osCommerce (również stare wersje tego sklepu: TEP). Nie będzie jednak problemem stworzenie modułów integrujących z innymi aplikacjami sklepowymi (i nie tylko sklepowymi - w razie potrzeby wykonać można integrację w zasadzie z każdą bazą klientów przechowywaną w MySQL).
Co sądzicie o takim oprogramowaniu? Czy jest sens robienia z niego produktu pudełkowego? Czy Wy, jako właściciele sklepów internetowych, albo stawiając się w sytuacji właściciela takiego sklepu, bylibyście takim produktem zainteresowani?
Czytaj na Forum Merytorium.pl