Czyżby boksy w Onecie były jednak bardzo skuteczne? Czy też jest to tylko efekt odpowiednio dobranych, mało popularnych słów kluczowych?
Na różnych forach czytam opinie o tym, że boksy Onetu są nieskuteczne, że sie nie opłaca, itd. Czytam i nie mogę sie nadziwić tym opiniom.
Moja teza: BOKSY SĄ SKUTECZNE I OPŁACALNE !
Opłacalne ponieważ PŁACISZ TYLKO ZA KLIKNIĘCIE. A nawet jeĹli klików jest znikoma iloĹć (albo wcale) to są one ... jeszcze bardziej opłacalne tylko trzeba spjrzeć na temat całoĹciowo a nie tylko w kontekĹcie "klik -> sprzedaż".
Załóżmu, ze user wrzuca do szukarki słowo "pralki".
Załóżmy, że pod tym słowem masz boks o tytule "Pralki ZOSIA" i tekst: "-nasze pralki to najtańsze pralki w mieĹcie !" Nawet jeĹli user nie kliknie to przeczyta ten tekst, nawet jeĹli go ten tekst nie zaintryguje to już jego percepcja ten tekst "przyswoiła" i "zapisała". JeĹli tylko user zobaczy ten boks jeszcze kilka razy także pod hasłami: "pranie", "AGD", itd to w grę wejdzie już czynnik nieĹwiadomego skojarzenia: "Pralki ZOSIA - najtańsze pralki w mieĹcie". Co się stanie jeĹli tenże user wejdzie do sklepu gdzie będzie stać kilkanaĹcie typów pralek ? Zadziała niezwykle silny mechanizm który prof. Cialdini nazwał "klik - wrrr" czyli skojarzenie - reakcja: user zobaczywszy pralki ZOSIA poĹwięci im zdecydowanie więcej uwagi niż pralkom, które nie zna. Także dlatego, że ludzki umysł ma to do siebie że "woli" rzeczy znajome.
A teraz zanim zaczniesz powątpiewać w ten mechnizm przypomnij sobie jak często kupując coĹ w sklepie sięgasz na półke po towar, który widziałeĹ w reklamie ? A przecież jak tylko pokazują się reklamy to Ĺciszasz telewizor, przełączasz go na inne kanały, idziesz zrobić sobie herbatę ... kto by tam oglądał reklamy ... ![]()
Wracając do boksów Onetu. Konkretny przykład: wrzuccie sobie słowo "nlp". Wstawiłem pod to słowo boks z linkiem do jednej z naszych stron. Poniewaz 90% uczestników naszych szkoleń to ludzie, którzy zapisałi się na nie przez net więc ostatnio na jednym ze szkoleń zapytałem w jaki sposób znaleźli nasze strony. Na 18 osób 3 osoby powiedziały dokładnie to samo (w sensie merytorycznym): ww przeciągu kilku tygodni zobaczyłem/zobaczyłam kilka razy boks i choć w niego nie kliknąłem/kliknęłam to utkwił mi w pamięci adres http://www.wywieraniewplywu.pl Kiedy przyszło do decydowania które szkolenie wybrać po prostu wpisałem/wpisałam ten adres do przeglądarki.
Finansowo wygląda to tak: na boksy które wyĹwietlają się już kilka tygodni wydałem ok. 100 PLN - zarobiłem 6 tys PLN ![]()
IMHO wolałbym zeby w te moje boksy nikt nie klikał ... miałbym całkiem darmową skuteczną reklamę !
Czytaj na Forum Merytorium.pl