W 2009 r. zrobiliśmy przez Ekademię test sprzedaży płyty DVD z Konferencji CzasNaE-Biznes za tzw. koszty produkcji i wysyłki - konkretnie za 5 zł.

Po takim zakupie klient od razu otrzymywał ofertę na większy produkt. W sumie zwiększało to w ciągu miesiąca średnią wartość klienta z 5 na 25 zł.

Operacyjnie była to "rzeźnia" dla firmy, która sprzedawała głównie kursy online. I akurat też się tak stało, że musiałem się osobiście zaangażować w proces wysyłki. To wszystko mnie mocno negatywnie nastawiło do tej techniki i budowania całego procesu logistycznego potrzebnego do masowego wysyłania płyt. Ostatecznie pomysł zarzuciłem, mimo iż Amerykanie w tamtym czasie stosowali DVD + shipping & handling nagminnie.

Dopiero po czasie sprawdziłem w rankingach w Ekademii długofalowe (365 dni i więcej) efekty tej sprzedaży. Jakież było moje zdziwienie:

Dla jasności. Statystyki te pokazują, że statystycznie KAŻDY, kto kupił DVD z promocji za 5 zł wydał potem 255 zł (głównie na kursy online), a "starzy" klienci, który skusili się na taką płytę, wydali potem 791 zł. 16 razy więcej.

Wniosek jest taki, że dobre narzędzia weryfikują głupie wnioski Puszczenie oczka.

A Ekademia ma takich narzędzi mnóstwo wbudowanych.

Komentarze

Newsletter CzasNaE-Biznes

Zamień swoją wiedzę i doświadczenie na e-biznes. Pisz, nagrywaj i zarabiaj.

Dołącz do 96 956 czytelników

© Ekademia.pl | Polityka Prywatności | Regulamin

Powered by
powered by IMPLE